1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] Hollands Hoop

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Exionche, 26 sep 2014.

  1. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107

    [​IMG]
    Fokke Augustinus (Marcel Hensema), forensisch psychiater met een burn-out, staat op een kruispunt in zijn leven. Als hij het boerenbedrijf van zijn vader erft, verhuist hij met zijn vrouw (Kim van Kooten) en kinderen naar het Groningse platteland. Daar blijkt de boerderij een dekmantel voor een criminele organisatie. Langzaam rolt Fokke in een carrière als drugshandelaar. Zijn kennis van het criminele brein in combinatie met een afbrokkelend ethisch besef, brengt hem meer succes dan hij aan kan.



    “Fargo’ in de polder,” zo werd ‘Hollands Hoop’ omstreeks 2010 gepitcht aan de Nederlandse omroepen. En inderdaad: een van de eerste shots uit de serie is een overduidelijke hommage aan de cultklassieker van de gebroeders Coen uit 1996 – als Machteld (Kim van Kooten) snurkend in beeld komt terwijl de telefoon gaat. Kenners weten dan al genoeg. De serie speelt overigens niet in de polder, maar op het Groningse platteland. En naast ‘Fargo’ is er inmiddels een duidelijke tweede inspiratiebron aan te wijzen: de tv-serie ‘Breaking Bad’, waar scenarioschrijver Franky Ribbens na één seizoen al helemaal aan verknocht was geraakt en waaruit hij dankbaar ideeën heeft kunnen putten voor zijn eigen werk."

    ‘Hollands Hoop’ wordt vanaf zaterdag 27 september 2014, om 21.05 uur op NPO 2 uitgezonden. De serie kent acht afleveringen.

     
  2. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Ziet er wat mij betreft verrassend leuk uit voor een Nederlandse serie. Ga het zeker een kans geven zaterdag!
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Je eigen serie spiegelen aan Fargo en Breaking Bad...

    Ik wens ze veel succes.
     
    Servantes vindt dit leuk.
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Nederlandse shit is sowieso een nog go voor mij.
     
  5. Edjuuuuuh

    Edjuuuuuh -

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    61
    Meh... Niet echt denderend ofzo. Waarom kunnen Nederlanders geen boeiende serie/film neerzetten? Is het de taal of hebben we alleen maar belabberde acteurs omlopen?:+
    Flikken Maastricht en Feuten zijn de enige NL series die ik nog wel oke vond.
     
  6. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Waarom ga je hem niet nu al kijken dan? Hij komt nu iedere zaterdag op NPO2.
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Omdat het een no go voor hem is. :+
     
  8. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Oei, geprobeerd maar helaas NL tv gaat er bij mij moeilijk in.
     
    Hybrid vindt dit leuk.
  9. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Beetje vaag, typisch Nederlands maar wel vermakelijk vind ik
     
  10. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Iemand vanavond gezien of het nog wat wordt met deze serie? In vond de eerste aflevering echt nep.
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2014
  11. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Op zich is het best een vermakelijke serie, waar ik wel iedere zaterdag naar zou kunnen kijken. Maar om de één of andere manier moeten er dan weer van die Nederlandse awkward 'humor' momentjes of neppe shit in zitten. Dat snap ik niet zo goed.
     
  12. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Eerste EP ook gezien en voor een NL serie is het echt heel er goed.
    Combinatie van sfeer vind ik echt goed. Acteerwerk blijft "nederlands" (is gewoon een stuk matiger dan Hollywood acteurs) maar een stuk beter dan ik in jaren heb gezien.

    Verder klopt het wel wat Siemenn zegt. Zitten enkele momenten in die totaal niet nodig waren

    Ga deze serie zeker een kans geven :) Prima werk.
     
  13. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Penoza heeft toch echt wel sterke momenten gehad hoor, iets te veel uitgerekt naar mijn mening maar het begon ijzersterk.
     
  14. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Heb het zelf niet gezien, viel me wel op dat op twitter de ene helft de serie fantastich vond en de andere helft ervan moest kotsen..
     
  15. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Vannacht aflevering twee gezien en ga de serie gewoon afkijken hoor :) Best vermakelijk, alleen af en toe door wat dingetjes heen kijken
     
  16. serious siem

    serious siem PSN: Serious-Siem

    Berichten:
    786
    Leuk Bevonden:
    6
    Beter goed gejat, dan slecht verzonnen. Maar, ugh, die flashforwards in het begin, wat vinden jullie daarvan?
    Ik vind de shots van Nederland overigens erg mooi. Bij Fargo en Breaking Bad vond ik het dorpje/setting/Amerikaanse ook voor een groot deel de ervaring geven. Een setting in Nederlands polderlandschap is dan zo familiar dat het niet zo boeiend is, maar voor de Amerikaan misschien weer wel? Ben benieuwd hoe Fokke met z'n mierenstemmetje gaat worden tot een echte badass.
     
  17. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ik vond het ook wel aardig op zich. Ik hou ook helemaal niet van Nederlandse series voornamelijk door het slechte en ongeloofwaardige acteerwerk maar dat valt redelijk mee in deze serie.
     
  18. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    M'n vriendin kwam ermee dat ze deze serie wilde volgen, dus heb het een kans gegeven, en ik moet ook zeggen dat de eerste 2 afleveringen me wel hebben overgehaald om de komende afleveringen ook te gaan volgen..
     
  19. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Ook net aflevering twee gezien. Ben hooked :cool:

    Sfeer en spanning wordt erg goed overgebracht. Blijf me wel ietsje irriteren aan het acteerwerk van de hoofdrolspelers (vader, zoon, dochter. Vrouw maakt het goed omdat ze gewoon lekker is)
    Rest van de cast "het criminele tuig" doet het allemaal prima. Misschien irriteer ik me ook wel aan de andere figuren vanwege hun ABN. Die knul met z'n Gronings accent stoor ik me namelijk helemaal niet aan.
    Flahsfoward van deze ep was wel erg voorspelbaar. Daar mogen ze wel wat aan doen

    Dat moment dat die dude voor het raam staat in z'n witte pak schrok ik wel even :9

    Kan me niet voorstellen dat ik dit niet af ga kijken.
     
  20. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Twee MILFs in de serie stoppen en dan ook nog lesbo-erotische spanningen tussen ze creëren, de regisseur is wel een held.
     

Deel Deze Pagina