1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Call of Duty: Advanced Warfare

Discussie in 'Games' gestart door Rampage, 2 mei 2014.

  1. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik vond Battlefield eerst ook niets aan. Het eindeloos lange lopen om vervolgens uit het niets in je rug genakt te worden. Mijn tip: even door de zure appel heen bijten de eerste ~20 uur. Speel eens domination als je CoD gewend bent of ga eens Rush doen. Als je het na 20 uur spelen nog steeds niets vindt mag je mij de schuld geven, maar het is een geweldig spel (zie ook het Battlefield topic hier). It'll grow on you, trust me!
     
  2. JJNL77

    JJNL77 Let's have fun

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik speel zowel cod als bf4, heb bf4 gekocht omdat een vriend het een super game vond op de 360 nu heb ik hem op de One, maar je kan makkelijk gelijk met Conquest beginnen, en je komt zat mensen tegen vooral als je een beetje op de vlaggen B,C,D blijft als er 5 vlaggen zijn, bij 7 vlaggen C,D,E en met Operation Locker hoef je al helemaal niet te zoeken topgame maar cod ook beide zijn totaal verschillend in mijn ogen
     
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    De sleutel tot een beetje lekker wennen in de grotere game modes van BF4 is volgens mij dat je een leuke squad moet uitzoeken, lekker bij elkaar in de buurt blijven en een klasse kiezen die een beetje kan ondersteunen (assault bijv)

    Dan leer je de mappen kennen zonder dat je maar wat verloren rond loopt en zie je veel sneller alles wat de game te bieden heeft en wat wel goed werkt en wat niet

    Hoop echt dat AW weer een leuke CoD word, ik kon altijd erg van beide series genieten maar eigenlijk is het voor mij na Black Ops (die ik nog wel heel veel gespeeld heb) vooral BF geweest

    Ik merk nu aan Destiny dat ik de Halo achtige gameplay ook nog steeds heel leuk vind, als het maar goed uitgevoerd is (wat imho in Halo 4 niet echt zo was). En ik weet zeker dat ik de CoD gameplay ook nog steeds kan waarderen, als de game zelf maar het niveau haalt van de betere voorganger

    EN as het feit dat we een generatie verder zijn er ook aan af te zien en te voelen is. Dat miste ik bij Ghosts toch ook wel als je het vergeleek met BF4

    BF4 is echt een 64 speler non-stop spektakel qua beeld en geluid en Ghosts voelde daarnaast echt een beetje als een ge-upscalede 360 port
     
  4. XLNC

    XLNC Active Member

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik ben geen fan van tanks, jets etc zonder er wat voor te doen. Bij BF4 heb je één iemand nodig die een heli kan besturen en als tegenpartij kan je niks doen. In CoD heb je voor zoiets een kill streak nodig. Kan daar niet tegen, alsof bij CoD iemand in een chopper gunner mag beginnen. Ben veel meer van soldier vs soldier, daar lijkt AW meer op gebaseerd te zijn. Lekker high paced om de campers te kunnen counteren, nog minder dan twee weekjes.
     
  5. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Bullshit man. Maakt niet uit hoe goed je bent met chopper, als je met een vaste squad speelt kunnen ze niks doen. Teamwork is wat BF4 o.a. gruwelijk maakt

    CoD kun je echt lone wolf spelen. Je kunt, als je goed bent, in je eentje het verschil maken bij de meeste gamemodes

    Maar inderdaad...bijna release :D
     
  6. StrikwerdaAjax

    StrikwerdaAjax Active Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    23
    Bf 4 conquest small, kan je in je eentje ook verschil maken.
     
  7. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Echt fantastisch geredeneerd ook.
     
  8. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik haat killstreak rewards omdat het een zwaar oneerlijk systeem is. Er is 0 skill voor nodig om kills mee te krijgen.

    Speelde overigens zojuist een potje met een paar clanmates en we werden totaal afgeslacht door 2 mensen in een tank (+ repair dudes). Alle 4 hebben we 10+ RPG hits gehad en de 10 potjes ervoor hebben we door teamwork dik gewonnen. Deze gasten waren simpelweg niet neer te krijgen, zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Zonder twijfel mijn slechtste pot in BF4 door ontzettend sterk teamwork van de tegenstander. Zoiets kun je in CoD nooit meemaken.

    Report.
     
    DAU_MGS vindt dit leuk.
  9. XLNC

    XLNC Active Member

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    14
    CoD is meer skill based en dat trekt mij aan. Daarom is CoD ook zo populair in de eSport scene en BF4 niet.
     
  10. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Nou ik heb geen skills en dat zie je in BF ook goed genoeg terug hoor. :+
     
  11. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Kromme vergelijking, BF4 heeft ook genoeg skills nodig. Ik snap sowieso de vergelijking tussen deze twee games niet.
     
  12. JJNL77

    JJNL77 Let's have fun

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    12
    Voor beide is skill nodig, en ze vergelijken is gewoon dom.
     
  13. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Dat ben ik niet met je eens. Skill als in schieten 'ja', maar bij BF komt ook nog tactiek kijken. De schaal van de map brengt een hele andere game ervaring met zich mee waar je ook (even) aan moet wennen. Je kunt simpelweg niet de hele map verdedigen in je uppie en een K/D van 10 maakt weinig uit voor de overwinning aangezien er in totaal 64 mensen aan het spelen zijn. Je moet dus veel meer samen spelen en tactische beslissingen maken in het teambelang. Het is appels met peren vergelijken zoals de mensen hier al aangeven.

    Wat betreft competitive gaming, daar heb je in Battlefied andere game modes voor zoals Domination, Capture the Flag, Obliteration en Defuse (de Counter-Strike gamemode). Nu de nieuwe patch uit is, is Battlefield ook uitstekend geschikt voor competitive gaming. In mijn ogen zijn juist de killstreakrewards de reinste vorm van competitievervalsing.

    Om toch nog even on topic te blijven en geen flamewar te starten; ik vind het leuk dat CoD er (eindelijk) voor gekozen heeft om de speelstijl rigoureus om te gooien. Ghosts was echt een teleurstelling en gelukkig heb ik daardoor Battlefield ontdekt. Advanced Warfare trekt mij echter alweer een stuk meer en ik ga de SP denk ik wel weer spelen.
     
  14. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Battlefield is veel groter, heel anders spel, heeel wat andere tactieken voor nodig en ander denkwijze, vergelijken is een no go, en bf doe ik idd alleen als ik met een stel maten ben, je speelt meteen beter.

    Natuurlijk vind ik CoD vele malen leuker, maar dat komt door de eSports, met CoD champs 2014 naar engeland omdat we in de Top2 teams van NL zaten.
    De eSports van CoD is bijna een standalone versie van de game, mensen die CoD zeggen denken meteen aan killstreaks, campen in hoekjes en k/d's. Bij de competitive scene worden gamemodes waarbij je voor de objective moet gaan, denken is een must en altijd een stap verder denken is het motto. Auto respawn is er niet dus 1 foutje en je bent de objective weer kwijt.
    Als ik zeg dat ik semi-pro competitive CoD speel tegen mensen die nauwelijks of niet CoD spelen dan schaam ik me vaak, die mensen denken 'Hoezo, iedereen loopt toch maar de map rond' etc, wel jammer maar ach ooit zal het veranderen.
    AW & Hardline komen er bij mij wel binnen (:

    Trouwens zijn er zo weinig winkels die AW Atlas Pro edition verkopen? Op BG zie ik maar 1 shop voor 109euro wat voor mij teveel is, iemand die een prijs heeft gevonden onder de 95?
    Zo niet dan bestel ik wel gewoon bij yourgamezone en de seasonpass dan maar alleen.
     
  15. sssilly

    sssilly Active Member

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    25
  16. PrutserNL

    PrutserNL a Cool Breez3

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    129
    Inderdaad, de hele vergelijking moet niet gemaakt worden tussen deze games.

    Als je niet van killstreaks houd dan moet geen cod doen.
    Dat hoort nu eenmaal bij cod.
     
  17. JJNL77

    JJNL77 Let's have fun

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    12
  18. sssilly

    sssilly Active Member

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    25
    oh oke, sorry mijn fout O-)
     
  19. JJNL77

    JJNL77 Let's have fun

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik dacht ik zeg het even voordat iemand per ongeluk het verkeerde bestelt :)
     
    sssilly vindt dit leuk.
  20. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Wat houdt die season pass in eigenlijk?
    Ik heb gewoon de Day Zero besteld..
     

Deel Deze Pagina