1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM5 [Finished] Eurocup Megane Trophy [AM] [Zondag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Divimus, 13 okt 2014.

  1. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    Ik kan helaas nooit op zondag gegarandeerd rijden... familie stuff ;)
     
  2. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Tune word zo snel mogelijk online gezet. Het is de basis van Tender (weet nu niet welke versie online staat) en die word dan nog gefinetuned voor de stuurwiel gebruikers. Verwacht dat je na 2 a 3 weken gewoon meedoet voorin !

    En foto uploaden doe je door de directe link van je afbeelding te kopiëren, dan klik je bovenin op het fotootje (naast de smiley) en daar plak je die link in. Dan krijg je dus dit:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2014
  3. FuzzySkittle

    FuzzySkittle Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    37
    Zucht............. Ik mis het wel jongens.....
     
  4. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Je bent altijd weer welkom hoor.
     
  5. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
  6. FuzzySkittle

    FuzzySkittle Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    37
    Moet nog ff financieel herstellen van 3 weken Florida
     
  7. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik doe dus wel mee, maar moet wachten totdat de console is gemaakt. Ik stuur hem dinsdag op.
     
  8. generationq87

    generationq87 Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb me controller toch opgestuurd. Had ook nog een UPS label waardoor ik geen verzendkosten betaal. (Staat een ander adres op, vandaar de verwarring in het andere topic). Hoop dat ik snel een nieuwe binnen heb!
    Moet jij voor verzending betalen loyallronin?
     
  9. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    gevoelsmatig kunnen ze het wettelijk niet maken om in garantiegevallen de consument (zo zwaar) voor verzendosten op te laten draaien..
     
  10. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    helaas is het zo dat als je het product online gekocht hebt je wel verzendkosten in rekening mogen worden gebracht.
    In een winkel is dit anders, daar breng je hem gewoon heen. Sommige webwinkels hebben ook een fysieke locatie.

    IK had gewoon bij de bartsmit een nieuwe controller gekocht, en dan de kapotte in de BS doos gedaan en dan ff paar dagen wachten en dan naar de BS winkel teruggaan om daar je garantie te claimen. Grote kans dat je OF meteen een nieuwe krijgt OF je geld terug. Krijg je een nieuwe én heb je je originele bon nog dan ga je naar een andere BS winkel(andere stad, elk dorp stad heeft wel een bartsmit volgens mij) om hem te ruilen tegen iets anders, kadootje van familie etc etc...

    Hoe dan ook win win voor jouzelf. Voor de bartsmit maakt het ook niet uit, die krijgen de controller gewoon vergoed van de leverancier(MS).

    Overigens is dit voor een Console lastiger ivm serienummers en het grote bedrag... mijn tip werkt alleen met kleine artikelen.
     
  11. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    ps leuke auto die megane.!
     
  12. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Hmm, qua retourneren heb je denk ik wel gelijk.. maar bij een garantiegevalletje sta je als consument denk ik sterker (moet wel bekennen dat ik gewoon leek ben hoor). Ik zou er zelf iig niet snel genoegen mee nemen als ik (zulke) verzendkosten moest betalen. Het klinkt simpelweg onlogisch..

    EDIT:half minuutje googlen levert op:
    https://webwinkelrecht.nl/algemeen/...raagt-de-kosten-en-het-risico-van-verzending/
    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31999L0044:NL:HTML (art. 3.2 en 3.4 Richtlijn 1999/44/EG (BAM, in your face M$)

    edit: geen idee of het ook écht waar is maar zo'n europese richtlijn klinkt best officieel,:whistle::whistle: en gevoelsmatig is het ook juist dat je als koper geen kosten hoeft te maken bij garantie.
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2014
  13. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Baal wel dat ik niet kan meedoen de eerste (mogelijk twee races).
     
  14. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Zal vanaf Dinsdag alles klaar maken zodat we Zondag kunnen starten. Zit nu zonder internet vanwege kapot modem En nieuwe komt Dinsdag binnen
     
  15. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    Offtopic:
    Mooi genaaid ben je dan als verkoper.. als iedereen zich daarop gaat beroepen "non-conformiteit". Het is wel zo dat dit alleen geldig is in de 1e 2 jaren, en volgens mij ook zelfs eerder. Als jij namelijk 16 maanden een broek hebt en in de 17e maand gaat de rits stuk... dan is het product ook lange tijd wellicht door de gebruiker misbruikt. Het blijft natuurlijk ltijd lastig. Pak een controller, als je deze beroepsmatig gebruikt mag je dan dezelfde verwachtingen hebben als een casual gamer? Of wellicht gaat de gebruiker er volledig lomp, dus niet volgens de richtlijnen, mee om. De verkopende partij gaat dan uiteindelijk gooien op verkeerd gebruik, en dan zullen de kosten verhaald worden op de gebruiker. Uiteindelijk zal een verkopende partij gewoon rekening moeten houden dat elk product zoveel % uitval zal hebben, en daar middelen voor moeten reserveren.

    (veel mensen denken overigens dat zij binnen een bepaalde tijd volledig kosteloos gesteld moeten als zij een product in een winkel of online gekocht hebben. De verkopende partij mag wel degelijk geld in minder brengen als blijkt dat het product, accesoires of verpakking beschadigd of vermist zijn. Dus als jij een tv koopt en je hebt de doos niet meer, of je hebt een kabeltje kwijt gemaakt of dr zitten krassen op het scherm, dan draag jij als consument op voor de kosten voor het herstel/vervanging en niet de verkopende partij.)

    Na 2 jaar zijn de rollen omgedraaid, dan mag jij als koper aantonen dat het product ondeugdelijk is, en zijn alle kosten van dit onderzoek voor jou. De conclusie van dit onderzoek zal bepalen wie voor de kosten van het herstel, of welk deel van het herstel een ieder zal moeten betalen.

    Belangrijke factor is dat de klant het boekje gevolgd heeft en daarnaast het apparaat normaal gebruikt heeft. Dus ook al staat in het boekje niet dat je niet met een controller mag gooien, dan is dit volgens de wet geen reden om dit te doen en vervolgens je recht proberen te halen. Common sense. In amerika is dit helaas anders, daar kan je gewoon een hond in een droger stoppen en dan schadeclaim in dienen omdat het niet in t boekje stond...

    Een ander probleem is als mensen de verkopende partij overslaan en rechtstreeks naar de fabrikant gaan. Die is immers niet de verkopende partij, en dan kun je van de bovenstaande regels geen gebruik maken. Microsoft weet natuurlijk niet wat de verkopende partij met de kopende partij heeft afgesproken. Als de koper heeft gemeld de controller voor proffesioneel gaming te gebruiken en de verkoper heeft gezegd dat dit makkelijk kan, dat kan MS niet weten en kan dus ook niet verantwoordelijk voor worden gehouden.

    Ik zou dus ook altijd éérst de winkelier benaderen en dan pas de fabrikant.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  16. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Denk dat het beter uitkomt voor voorbereiding om het allemaal nog een weekje uit te stellen. We hoeven niet meer te haasten voor Project Cars wat de reden is dat ik snel wou starten.

    Zo kan iedereen nog oefenen, de tuners zijn druk bezig de auto zsm af te hebben :)
     
  17. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Begint zondag de eerste race al dan? of eerst nog een testsessie? Doen we nu ook meerdere weken nu Project Cars is uitgesteld?
     
  18. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Ik hoop dat er een nieuwe cup komt ná de megane cup. Dan sluit ik graag aan op de zondag.
     
  19. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Ja precies het is een beetje dat project Cars is uitgesteld en we daarom wat meer tijd hebben en wat minder moeten haasten.

    Denk dat aankomende zondag testsessie het beste is, kunnen we allemaal kijken hoe de auto (tot dan) is en eventuele verzoekjes nog te kunnen doen bij de tuner. Voor mij ook makkelijk ivm de lobbyinstellingen (is voor mij ook de eerste keer in FM5)

    @Surreallistic Eerst wil ik mij even focussen uiteraard op deze cup maar zie op dit moment ook geen probleem om een vervolg cup te organiseren. Maar dat zien we tegen die tijd wel als er andere mensen opstaan om het te gaan doen mogen die uiteraard ook met hun ideeën komen tegen die tijd :)
     
    Surreallistic vindt dit leuk.
  20. lawaai

    lawaai Active Member

    Berichten:
    451
    Leuk Bevonden:
    23
    Ik kan niet 2 avonden rijden... kan prima van de dinsdag naar de zondag verhuizen, maar dan pas over 3 weken... dus voor nu reserve!
     

Deel Deze Pagina