1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Gdzr, 4 jun 2013.

  1. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Heb nog steeds niet mijn nieuwe Tritton kastje binnen...
    Een maand geleden kreeg ik te horen dat ze mij een nieuw kastje zouden opsturen. 2 weken geleden gevraagd voor een update. Vorige week gemaild hoe lang het nog duurt..
    Want op de support site van MadCatz staat al een aantal weken bij mijn ticket, dat hij succesvol afgerond is...
    Ik krijg maar geen antwoord op mijn mails.. Vreemd toch ?
     
  2. PS360-gamer

    PS360-gamer Active Member

    Berichten:
    295
    Leuk Bevonden:
    3
    ik heb nu ongeveer al een maand de sonos playbar en 2 x de play 1. Ik moet zeggen het bevalt me uitstekend. De geluidskwaliteit voor muziek is prima in orde. Ook voor gamen (ikzelf gebruik hem voor de PS4/PS3 en xbox 360) is ook gewoon super. Enkel ik kan hem ook gebruiken voor het gebruik van surround sound voor mijn blu-ray speler. het werkt echt super en je zult er geen spijt van krijgen
     
  3. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik heb hier ook al wat langer een Sonos Playbar staan in combinatie met een X1. Ik ben er super blij mee, de software en geluidskwaliteit zijn geniaal. Zelf ga ik er op termijn nog een Sonos Sub bij kopen, maar dat is vooral omdat ik van elektronische muziek en actiefilms hou. Ook zonder sub is de bass uit de Playbar meer dan prima! Ook zou ik er graag nog een Play 1 of 3 voor in de slaapkamer aan toe willen voegen.

    Je kunt ze zelden met korting kopen, dus die 50% is echt super. Ze gaan op marktplaats voor bijna de volledige retailrpijs weg, dus je verliest er zelden iets op. Mocht je nog vragen hebben, stuur me even een pm.
     
  4. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.818
    Heb je dit probleem al opgelost? Ik heb de BDS300 ook, geen problemen mee, maar wel benieuwd naar je bevindingen/oplossing.
     
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ik zou me eerst afvragen of hij in auto mode staat of gewoon aan en of de sub op de receiver wel ingesteld is. Wit is normaliter standby toch bij nieuwere HK subs?
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Vandaag eindelijk mn onkyo SR-TX 606 kunnen repareren. Nou ja, eigenlijk mn vriendin en haar vader.
    Die laatste had vroeger n reparatie dienst.

    Het ging om het bekende hdmi probleem: geen beeld en geluid. Pas na 30-60 minuten deed hij t op 1 input, maar nu niets meer.
    Op youtube stond hoe je dit moest repareren:
    - 5 elco's verwijderen
    - zwaardere elco's op moederbord solderen.

    Half uurtje klaar en alles doet het weer!
    Kosten...2,50 lol
     
  7. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Zonde van die fout ja in de Onkyo modellen. Zwakke hdmi boards. Mijn 809 is ook gerepareerd onlangs. Die heb ik nu vervangen door een Marantz sr7008.
     
  8. Amigo NL

    Amigo NL Macho NL

    Berichten:
    1.121
    Leuk Bevonden:
    5
    Na ruim 10 jaar heeft mijn Creative Dolby Digital 5.1 setje het begeven en ben ik op zoek naar een geheel nieuwe set. Ik wil graag een receiver en een HiFi setje. Nu heb ik niet zoveel verstand van HiFi, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb gekeken op de website testfreaks.nl voor goed aangeschreven receivers en HiFi setjes. Ik zie vooral 7.1 of zelfs 7.2 receivers, maar als HiFi boxsetje zie ik veel 5.1 sets. Op dit moment is 5.1 nog voldoende voor mij, maar is het raadzaam om alvast een 7.1 of 7.2 receiver voor de toekomst te kopen i.p.v. een 5.1 receiver? Is het mogelijk om op een 7.1/7.2 receiver een 5.1 setje boxen aan te sluiten? Of moet je alle kanalen gebruiken? Mijn maximaal budget is 800 euro.
     
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Je hoeft niet perse alle kanalen te gebruiken

    Ik zou voor rond dat budget eens kijken naar een Marantz slimline , de 1604 of 1605 en dan een setje Harman Kardon speakers erbij. Moet net lukken voor dat budget en is een prima combi
     
    Amigo NL vindt dit leuk.
  10. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Het is prima mogelijk om een 5.1 set op een 7.2 receiver aan te sluiten. Je zou kunnen kijken naar wat Delhiki zegt, een Harman set icm een losse receiver. Zelf zou ik met een budget van 800 euro beginnen met een 2.0 set. Een degelijke receiver van Marantz, Denon, Onkyo bijvoorbeeld met 2 luidsprekers. Vloerstaanders of boekenplank speakers en dan dit verder uit te bouwen tot een volledige 5.1 set. De andere speakers koop je er dan later bij, let er wel op dat deze van hetzelfde merk/type moeten zijn. Daar ga je veel langer lol van beleven.
     
    Amigo NL vindt dit leuk.
  11. Amigo NL

    Amigo NL Macho NL

    Berichten:
    1.121
    Leuk Bevonden:
    5
    Bedankt. De Marantz NR1604 ziet er goed uit en is rond de € 400,-. De Marantz NR1605 is weer een stuk duurder dus die valt af. Verder heb ik ook gezocht naar een Harman Kardon speakers setje en die is ongeveer rond de € 350,-

    Bedankt, maar voor mij is het niet nodig om langzaam mijn set op te bouwen. Ik wil graag in 1 keer klaar zijn met mijn (5.1) set.

    Voor de receiver twijfel ik nu tussen de Marantz NR1604: https://hificorner.nl/hifi/home-cinema/surround-receivers/marantz-nr1604-zwart
    en de Denon AVR X 2000: http://www.tvaudio.nl/denon-avr-x-2000?utm_source=kieskeurig_nl&utm_medium=pricewatch&utm_term=DENON AVR X 2000&utm_content=audio-receivers&utm_campaign=kieskeurig_cpc
    Volgens mij zijn ze vrijwel hetzelfde, ze zijn even duur en ongeveer dezelfde eigenschappen. Alleen de Denon heeft 150 watt per speaker en de Marantz 90 watt per speaker, maakt dit nog wat uit?

    En ik heb nu ook twee 5.1 setjes op het oog. Harman Kardon HKTS 9: http://www.besthomecinema.nl/harman-kardon-hkts9.html?___store=besthomecinema_nl en de Canton Movie 125 MX: http://www.redcoon.nl/B248580-Canto...ct_code=91740928&refId=kieskeurig&xtor=CS1-30

    Kan je eigenlijk elk willekeurige receiver op elk willekeurige 5.1 speaker setje aansluiten? Of moet er dan ergens rekening mee worden gehouden, zoals hoeveel watt?
     
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Daar hoef je niet veel rekening mee te houden, in de prijsklasses waar je naar kijkt zul je geen speakers vinden die zoveel vermogen vragen dat je receiver het niet aankan

    ik heb zelf deze Harman Kardon speakers

    http://www.redcoon.nl/B239596-Harma...89&refId=pla&gclid=CJOWkuvEqsMCFaofwwodhYoA6w

    zijn net ietsje groter dan die hkts9, ik heb de 9 nooit gehoord maar kan die 16 zeker aanraden. Is voor zijn prijs een prima setje

    wat die receivers betreft, die Marantz is een volledig digitale versterker en daardoor ook lekker klein (slimline noemen ze dat). Hij is ongeveer zo groot als een videorecorder en past dus in vrijwel elk tv meubel

    die Denon ziet er een stuk forser uit
     
    Amigo NL vindt dit leuk.
  13. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ik heb ervaring met zowel Marantz als Denon, en mijn voorkeur gaat echt uit naar Marantz. Puur vanwege het menu en het instellen. Die 150w ga je toch niet halen met jouw budget ;) Dus pick a side.
     
    Amigo NL vindt dit leuk.
  14. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Heb de HKTS-16 ook. Inclusief de staanders voor de rear speakers. Heerlijke set. Heb de Pioneer VSX-S510 receiver. Top combinatie.
     
    Amigo NL vindt dit leuk.
  15. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Die Marantz heeft voldoende power om zo'n Harman Kardon setje te laten zingen. Zou zelf in dit geval wel kiezen voor de hkts 16. Die klinkt aanzienlijk beter dan de 9.
     
    Amigo NL vindt dit leuk.
  16. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik ben opzoek naar een soundbar. Alleen zag ik bij het zoeken bij een model staan dat deze geschikt is enkel voor tv's van een bepaalde grootte.
    Bepaald de hoeveelheid inch van een televisie welke soundbar je er bij kunt plaatsen?
     
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Nee. Alleen hoe goed hij eronder past
     
  18. Amigo NL

    Amigo NL Macho NL

    Berichten:
    1.121
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik ga waarschijnlijk toch voor de duurdere Marantz NR1605 en Harman Kardon HKTS 16. Maar wat als ik in de toekomst wil uitbreiden van 5.1 naar 7.1? De speakers moeten toch van hetzelfde merk zijn en ik kan volgens mij nergens 2 losse Harman Kardon HKTS 16 los kopen?
     
  19. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Die zijn voor zover ik weet inderdaad niet los te koop. Wat eventueel een optie kan zijn is het gebruiken van twee goede voorspeakers van een ander merk en de rest van de set voor surround gebruiken. Dan verlies je wel wat aan homogeniteit maar je stereo kwaliteit verhoog je daarmee wel gelijk. Andere optie is tweedehands opzoek naar een hele hkts16 set en daar maar 2 speakers van gebruiken.

    Ik heb in mijn gameroom ruimte voor 7.1 maar heb er bewust niet voor gekozen omdat het moeilijk is qua plaatsing.
     
    Amigo NL vindt dit leuk.
  20. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    De meeste mensen plaatsen een 5.1 setup al verkeerd, moet je nagaan als ze allemaal aan 7.1 beginnen.
     
    Marx vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina