1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 12]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 16 mei 2013.

  1. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Niet helemaal, maar het is stukken beter dan alles wat ik tot nu toe heb gevonden!
     
  2. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Ik ga mijn MacBook Pro Retina 13" verkopen (late 2012) Ik heb er nu Yosemite op staan maar ik ga hem terugzetten naar fabrieksinstellingen.Mijn vraag is nu welke versie wordt het dan? Ik heb hem gekocht met Lion/Moutain Lion. Kan ik hem dan zo met CMD+R tijdens opstarten terugzetten? En voor de koper als hij zijn Apple ID instelt op deze macbook krijgt hij dan Yosemite dan ook gratis? Wel handig om dat te weten voordat ik hem daad werkelijk verkoop...
     
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Laatst ook Yosemite erop gezet met een clean install. Ziet er prima uit, werkt lekker en is weer iets soepeler. Sinds Mavericks update is m'n MBP best traag geworden en nu weer redelijk stabiel / vlot. Wellicht alsnog eens werkgeheugen upgraden. Gebruik hem nu ook niet zo veel meer (enkel beetje surfen / mailen etc), ipv de zware programma's die ik er eerst volop op draaide.
     
  4. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Sinds ik Yosemite run, krijg ik steeds vaker de error this file is in use als ik iets wil kopiëren naar mijn Dune mediacenter.
    Het gaat om mkv's, avi's en ook mp4's.

    Iemand een oplossing hiervoor?
     
  5. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
  6. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    nvm
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2014
  7. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    [​IMG]

    Dit is de melding btw. Begin er knettergek van te worden.
     
  8. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    kun je je Dune niet via FTP benaderen ofzo, of een NFS share aanmaken?
     
  9. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    @Graveheart: Heb met mijn NAS (Synology) ook wel eens moeite met files die ik niet kan openen. Daar wordt dan een copy van gemaakt, waar ik alsnog niets mee kan. Zou die files dan eerst naar m'n lokale HD moeten kopiëren voor ik ze kan openen. Wel eens geprobeerd om alle rechten te resetten, maar heeft nooit geholpen. Na Yosemite clean install blijven zelfde bestanden onbereikbaar.
     
  10. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Yup

    OS X 10.9 now utilizes a new SMB2 stack written by Apple. Apple's SMB2 implementation is not compatible with many other SMB2 NAS products on the market today while Windows 7, 8, and 8.1 works just fine. In short, its an Apple bug.

    typisch een geval van iets 'fixen' wat niet kapot is en universeel gebruikt word

    Ik zou die workaround option 1 even testen om te kijken of dat het probleem echt oplost, zo ja dan zou ik meteen die workaround 2 doen zodat je toekomstige problemen ook meteen vermijd

    tenzij je nog meer apple spul in je netwerk hebt want backwards compatible zal het de andere kant op ook wel niet zijn
     
  12. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Nou, die oplossingen hielpen dus beide geen donder. :mad:

    Edit; En na een restart van de SMB server en van m'n MBP, werkt het ineens weer. :lwn:
    Edit 2; Godgloeiende steft toch. Weer die tyfus foutmelding.
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2014
  13. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Zowel in Mavericks als Yosemite heb ik vaak dat de download progress balk blijft hangen. Nu kan ik finder/dock wel volledig opnieuw opstarten en dan is het weg, maar toch is het vervelend. Downloads zijn immers klaar (vaak bij kleine bestandjes).

    [​IMG]
     
  14. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Lukt het iemand Facebook notificaties uit te zetten in Yosemite? Ik heb het nu al vier keer gedaan via de opties in de notificatie-sidebar. Elke dag komen de notificaties gewoon weer terug!
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Heb Facebook etc niet meer geïntegreerd in OSX. Notificaties kwamen altijd te laat of had ze zelf al op de site of via mobiel gezien. Op mobiel ook eraf gegooid, omdat ik gek werd van elke keer weer nieuwe meldingen die je steeds moet gaan uitzetten.

    Wellicht dat het ook aan Facebook ligt? Als ik op de site kom krijg ik ook steeds 'nieuwe notificaties' en als ik erop klik heb ik helemaal geen notificaties. Best storend.
     
  16. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Gister de knoop doorgehakt en een flinke (bijna gemaxte) iMac retina besteld.
    Ben erg benieuwd hoe hij mij gaat bevallen. Ik gebruik heel mijn leven al Windows dus het zal sowieso wennen zijn.


    iMac met Retina 5K-display
    • 4,0-GHz quad-core Intel Core i7, Turbo Boost tot 4,4 GHz
    • 8 GB 1600-MHz DDR3 SDRAM – 2x 4 GB (Zet er zelf nog 16gb bij)
    • 512 GB flashopslag
    • AMD Radeon R9 M295X, 4 GB GDDR5


     
    Alexknl vindt dit leuk.
  17. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Holy shit. Dat is een beest. Nice! :)
     
  18. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Mieters! Dat is een hele dikke. Volgende week ook even een iMac bestellen. De 5k is me te duur, dan maar een normale 27" :+
     
  19. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Daar heb ik ook last van indaad. Via Terminal met het commando: killall Dock is het snel weer te herstellen.
     
  20. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Zou even doorsparen voor een Retina eigenlijk. Denk dat het heel veel scheelt, zeker met de eventuele verkoop. Over een aantal jaar hoeft niemand meer een 'normale' iMac.
     

Deel Deze Pagina