[XOne] Pro Evolution Soccer 2015

Discussie in 'Games' gestart door zino, 5 jul 2014.

  1. Achiej

    Achiej Active Member

    Berichten:
    128
    Leuk Bevonden:
    8
    Dubbel tap op de schot knop is een laag schot. Veel mensen weten dat niet

    Een ander vraagje: ik speel met een vriend altijd een offline competitie, waarbij we allebei een club kiezen. Alleen dan zijn we steeds elkaars tegenstanders ipv de computer. Met deze versie lukte het maar niet om de kant van een computer gestuurde team te kiezen. We konden alleen bij elkaar bij het 'select side' gedeelte. Heeft iemand hier een oplossing voor?
     
  2. Ajax***

    Ajax*** Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    21
    Hele dag al problemen met internet gehad, maar dan kun je pes dus gewoon helemaal niet spelen.. wat een fucking drama weer.
     
  3. Numberless Zero

    Numberless Zero Member

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    19
    Nu een ML career bezig met Atletico, zitten een paar heerlijke voetballers in zoals Turan en Griezmann, en heb je nog als afmaker Mandzukic.

    Eerste 2 wedstrijden om de Super Cup (0-1 & 3-1) kansloos ten onder gegaan, ik werd er echt goed uitgecounterd, met name de 2de wedstrijd had ik nog wel hoop doordat Arda een vroeg doelpunt scoorde maar daarna ging de machine aan bij Real Madrid en bleven ze gaan.

    Competitie eerste wedstrijd 2-0 gewonnen tegen Levante door 2 doelpunten door wederom Arda, had er wel degelijk meer mogen maken, het PES-gevoel is naar mijn mening toch wel echt op de weg terug.
    Niet door de uitslagen maar het gevoel met alles, je hebt het gevoel dat echt alles gebeurt zoals JIJ het wilt, controle over de spelers over de acties die je doet etc.

    Net zoals een aanval die opgezet wordt door Griezmann op Mandzukic, die de bal doorhakt op Arda en die heerlijk binnenkant paal kan scoren.
    Het gevoel van opluchting!
     
    Ajax*** vindt dit leuk.
  4. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Eens, heb ik zelf ook last van. CPU mag iets aggressiever spelen en ref mag strenger zijn, of ook minder streng als ik een keurige tackle op de bal uitvoer. Krijg dan 9 van de 10 X geel.
     
  5. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Hele weekend gespeeld, ik ben echt overtuigd, beste voetbalgame sinds het PS2 tijdperk!

    Alleen lijkt ''advanced'' shooting kapot, het duurt dan echt te lang voor je daadwerkelijk schiet...
     
  6. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Hm, ook de dubbel tap werkt voor mij niet.. Dan blijft de bal bijna altijd op de lat komen, of in ieder geval de lucht in..

    Hoe doe je trouwens een overstapje in PES?
     
  7. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    R1 en verder helemaal niets aanraken. Doen voor je de bal zou ontvangen
     
  8. Maver21

    Maver21 *PS4-BOX-one*

    Berichten:
    3.253
    Leuk Bevonden:
    20
    Waarom veranderd de spelsnelheid niet in Myclub als ik het aanpast in de opties in Myclub tijdens een wedstrijd. Je kan het wel aanpassen maar er veranderd niks.

    De stamina in het spel is ook heel erg slecht. Einde van de eerste helft is iedereen al moe en is het balkje bijna leeg. 2e helft is gewoon frustratie helft dan
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2014
  9. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Naarmate je verder komt en je team verbetert, zal de speelsnelheid ook veranderen, immers, je hebt in het begin allemaal vrij trage spelers.
    Verder is de stamina goed houden een kunst:
    Als je steeds de sprintknop ingedrukt houdt, vermindert de stamina.
    Als je steeds slidings maakt of veel druk zet vermindert de stamina.
    Je moet daar dus mee dealen. Zet op sommige momenten wat minder druk of probeer wat op te bouwen met passing i.p.v. sprinten, enzovoorts.
    Ga ook ergens in de tweede helft je meest vermoeide spelers wisselen, bijvoorbeeld rond de 70e minuut.

    Hopelijk heb je hier wat aan :)
     
  10. Achiej

    Achiej Active Member

    Berichten:
    128
    Leuk Bevonden:
    8
    Niemand n antwoord op mijn vraag? :mad:


    Een vraagje: ik speel met een vriend altijd een offline competitie, waarbij we allebei een club kiezen. Alleen dan zijn we steeds elkaars tegenstanders ipv de computer. Met deze versie lukte het maar niet om de kant van een computer gestuurde team te kiezen. We konden alleen bij elkaar bij het 'select side' gedeelte. Heeft iemand hier een oplossing voor?
     
  11. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Review PES 2015 (PS4)

    Als groot PES fan is het de laatste jaren erg moeilijk geweest om mijn favoriete serie te blijven spelen. Het leek wel alsof Konami het expres deed. Het dieptepunt kwam voor mij in de vorm van PES 2014, dat zowat alles fout deed wat een PES game maar fout kan doen. Vanaf de beurs in Duitsland (Augustus) sijpelen er positieve tot zeer positieve berichten door over het nieuwste deel. Maar elk jaar zijn er vooraf positieve berichten te lezen (Adam neemt zijn taak zeer serieus), dus ik lette er verder niet zo op.

    Demo


    Vorig jaar had ik de eer om een demo te downloaden die vrij snel weer offline werd gehaald. Voor mij was het te laat en kreeg ik een gruwelijke ervaring voorgeschoteld waar ik nog steeds niet helemaal overheen ben. De PES 2015 demo was dus niet iets waar ik met smart op zat te wachten. De demo was echter briljant, ik geloof niet dat ik ooit een demo zoveel heb gespeeld. Ik had bijna de retail game niet meer hoeven te kopen. De enige die nog roet in het eten kon gooien was Konami zelf. Die hebben namelijk de neiging nogal om te slopen wat goed is waardoor een demo bijna nooit representatief was voor het eindproduct, in negatieve zin, that is.

    PS2


    Na vele uren te hebben doorgebracht met de retailversie kan ik concluderen dat Konami echt lijkt te hebben geleerd van het verleden. De uiteindelijke game is niet minder dan de demo en dat is voor velen zeer goed nieuws.
    Ik geniet met volle teugen van deze PES 2015, ik durf wel te stellen dat dit na het PS2 tijdperk met afstand de beste PES is. En ondanks dat veel mensen Fifa zijn gaan spelen zijn er best nog wel redelijk okay PES delen geweest (2011 was mijn post PS2 favo). Het is weer fijn om een fan van PES te zijn. En dat is een tijdje geleden.

    Aanvalluh


    De game speelt als een natte droom in aanvallend opzicht. Het schieten voelt weer bijna perfect, de passing is echt subliem, de goed werkende dribbels, het is allemaal prachtig en fantastisch. Er is niets zo lekker om je maat voor lul te zetten met een heerlijke panna, het maakt dan ook geen reet uit dat het vervolg van die actie nergens heen gaat en je de bal luttele seconden later knullig verspeeld omdat je nog aan het genieten bent van die panna. Hoe heerlijk is die shit, of nie dan? Die oeh’s en de aaah’s vliegen je om de oren tijdens je potjes, just like the old days.
    Verdedigend gezien had ik graag wat meer mogelijkheden gehad. Het effect van een fysieke actie van een verdediger heeft naar mijn idee net te weinig effect. Ook zie ik graag snel weer de schouderduw terug, in verbeterde vorm t.o.v. de vorige editie graag.

    GEEN COLLINA


    Het is heerlijk om te zien hoe de AI van je teamgenoten reageert, het werkt gewoon fantastisch allemaal. Geen wedstrijd is hetzelfde, veel teams hebben echt hun eigen speelstijl en dat merk je nu ook echt. Het blijkt ook dat wanneer je met een Athletico Madrid speelt, dat je dan vaak het beste kunt spelen als je in hun stijl blijft voetballen. Lekker verdedigend en op de counter. Tiki taki op je eigen helft je tegenstander irriteren. Heerlijk!
    Al die zaken, het geeft je (soms) het gevoel een echte wedstrijd te spelen. Helaas denkt de scheidsrechter daar heel anders over, die is echt heel, heel, heel en ik herhaal het nog maar even, heel slecht. Hij strooit met kaarten voor de meest perfecte slidings, geeft je voor elke duw een gele kaart maar vergeet ditzelfde te doen wanneer je tegen de CPU speelt, die maken namelijk nooit een overtreding volgens de scheidsrechter. Dus speel je alleen offline en heb je geen vrienden die thuis bij jou op de bank PES komen spelen? Verdoe je tijd dan niet met het oefenen van vrije trappen, want je zult niet in praktijk kunnen brengen want je hebt geleerd in de training.

    NBA 2K15


    Je begrijpt het al, ik kom na alle lofzang toe aan de mindere aspecten van PES 2015. Want die zijn er ook, in overvloed zelfs.
    Hoe dynamisch de game ook mag aanvoelen, dit is absoluut geen next-gen voetbalgame. Dat is zichtbaar in graphics (hoewel de grote spelers echt enorm goed lijken), gameplay en presentatie. De graphics voldoen nipt, en daar kunnen we het mee afdoen. In niets zul je kunnen zien dat dit een next-gen game is. Nog altijd, zoveel jaren later, zul je geen merken dat vooral het lopen zonder bal nog altijd on rails blijkt te zijn. Je speler wordt als het ware naar de bal toe getrokken. Uiteraard kun je dit tegengaan door supercancel toe te passen, maar dit zorgt vaak voor snelheidsverlies waardoor een veelbelovende aanval vertraging oploopt en op niets uitloopt. Inworp? Hoppa, lekker een cutscene bekijken. Corner? Zelfde shit. Hallloooo? Het is 2014 en ik wil gewoon dat die shit vloeiend loopt, ik wil mijn speler de bal zien oppakken en de inworp nemen. Zodat mijn spelers en de tegenstander nog precies zo staat zoals ze stonden, en dat wil ik ALTIJD. Niet soms, altijd.
    Ook de presentatie is niet next-gen, verre van. Het commentaar is nog steeds hetzelfde. Als je weleens NBA 2K speelt, dan zul je weten hoeveel een gelikte en botergeile presentatie bijdraagt aan de feeling van een sportgame.

    Licenties


    Wat betreft de licenties is het nog altijd hetzelfde. Geen Bundesliga en PL. Er zijn 3 Duitse clubs (Bayern Munchen, Schalke Bayern Leverkusen) en en 1 Engelse club (ManU). Konami is nog altijd in het bezit van de CL en EL licentie en daar ben ik persoonlijk happy mee.
    Ik heb wel het idee dat Konami hard moet werken om dat voor elkaar te krijgen, dat beetje licenties dat het nog heeft. Daar ben ik ze dankbaar voor. Ik heb begrip voor het feit dat het gewoon heel lastig is met big spender EA op de loer. Wat dat betreft doet Konami het gewoon goed met de middelen die ze hebben. Dus ben ik tevreden met wat ik krijg, en ja, ook ik zou graag alle licenties in mijn favo voetbalserie willen hebben.

    Conclusie


    Ik heb niets vermeld over de diverse modi in de game en ook niets over het online gedeelte. Zelf heb ik nog niet online gespeeld, en over de diverse modi kun je op het wereldwijde web al genoeg informatie vinden. Ik speel namelijk alleen maar de CL of een wereldcup offline. Verder speel ik de game vooral met en tegen vrienden (en dat is echt helemaal heerlijk, ik verlies me weer hele avonden, dat is me die 6 tientjes wel waard), ik kan dus geen oordeel vellen over Myclub en dergelijke.

    Ik ben tevreden met deze PES 2015. Het doet me denken aan oude tijden, toen de PES spelers nog riepen dat we zelfs als PES maar 2 teams in het spel hadden, we dan nog steeds liever PES speelden dan Fifa. Maar eerlijk gezegd knaagt er ook wel iets. Er is namelijk 8 jaar verstreken (PES6 als laatste gerekend) en PES 2015 is eigenlijk weer op het niveau waar het toen was. Het is mij in elk geval opgevallen dat zelfs in de professionele reviews op sites en gameblaadjes PES 2015 in sommigen gevallen de voorkeur krijgt boven Fifa 2015. Ook in mijn vriendenkring en op de diverse sites waar ik vanzelfsprekend een zeer gerespecteerd member ben is er een kentering zichtbaar. Plots lijkt PES 2015 op de weg terug en volgens sommigen zelfs de concurrent alweer voorbij. Persoonlijk denk ik dat dat meer te maken heeft met de teleurstelling die heerst over Fifa 2015 dan puur met PES 2015.

    Het zorgt ervoor dat ik enthousiast ben over de game, ik weet dat ik er veel plezier aan zal beleven. Aan de andere ben ik ook van mening dat we eigenlijk een beetje op het verkeerde been worden gezet. Konami verdient lof hoor, het is knap gedaan na zoveel teleurstellingen. Maar feit blijft dat er niets next-gen is aan deze game en dat we eigenlijk maar weinig zijn opgeschoten de afgelopen 8 jaar. Ik zou ook wel 7 jaar slecht willen presteren op mijn werk, het achtste jaar mijn best doen en dan directeur willen worden.


    +
    Soepel
    Tactisch
    Ooooeeeh en Aaaaah momenten
    Dynamisch
    Speelstijl van teams

    -
    Presentatie
    Nergens next-gen
    Scheidsrechter
    On rail

    Cijfer
    7,5
     
  12. Maver21

    Maver21 *PS4-BOX-one*

    Berichten:
    3.253
    Leuk Bevonden:
    20
    Als ik de speelsnelheid op langzaam zet veranderd er nog niks. Het is gewoon broken. Als ik in normaal potje speel in pes en ik heb het op +1 staan dan gaat de bal lekker snel rond enzo maar in myclub veranderd er helemaal niks. Waar je het ook op zet
     
  13. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    ....en geef er dan maar een halfje bij voor MyClub ;)
     
  14. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Volgens mij heb je niet goed gelezen wat ik schreef. Bij MyClub verandert de snelheid pas als je sterkere ( snellere ) spelers hebt.
     
  15. Maver21

    Maver21 *PS4-BOX-one*

    Berichten:
    3.253
    Leuk Bevonden:
    20
    Is dat echt zo. Waarom kan je het dan wel instellen? Kans op een goede speler is ook moeilijk te krijgen met agents. Je moet echt een zwarte bal hebben voor een leuke speler maar dat is me nog niet gelukt. Heb wel ibra uit die uefa pack agent maar die is ook rete traag. Gaat er nog wat veranderingen komen 20 november wanneer de Myclub munten beschikbaar komen
     
  16. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ik weet niet wat gaat veranderen op 20 november. Overigens weet ik ook nog niet alles van MyClub. Alleen de algemene dingen.
    Zo heb ik begrepen dat je een goede speler in combinatie met verschillende zaakwaarnemers kan kopen, maar ik weet nog niet hoe dat moet. Jij?
     
  17. Maver21

    Maver21 *PS4-BOX-one*

    Berichten:
    3.253
    Leuk Bevonden:
    20
    Ook dat is mij nog niet duidelijk hoe dat werkt. Ik geloof dat je spelers kan kopen vanaf 20 november wanneer het allemaal online gaat. Je kan wel 3 agents tegelijk gebruiken en dan een pack openen. Heb je een hogere percentage kans
     
  18. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ja, dat bedoel ik! Hoe doe je dat?
     
  19. Maver21

    Maver21 *PS4-BOX-one*

    Berichten:
    3.253
    Leuk Bevonden:
    20
    3 potjes spelen en dan heb je 3 agents bij contract menu. Dan alle 3 selecteren en dan speler vastleggen. Dan weer die ballen die draaien en hopen dat hij op een zwarte bal terecht komt
     
  20. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Je moet uiteraard wel 3 agenten hebben maar dan kun je ze gewoon allemaal selecteren en dat zie je de percentages ook veranderen
     

Deel Deze Pagina