Microsofts Matige Media Methodes

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door LifeLongGamer, 5 aug 2003.

1. LifeLongGamer

LifeLongGamer Used Register

Leuk Bevonden:
    2
    Het valt mij een beetje op dat er zo weinig reclame omtrent XBox is. Het kan aan mij liggen maar ik zie sowieso geen tot weinig reclame voor de XBox op tv. Het enige filmpje dat ik mij kan herinneren is die ene waar die baby de lucht in word geslingerd en als bejaarde man in zijn graf stort. Misschien dat er meerdere gemaakt zijn, maar deze is mij bijgebleven. Juist omdat hij zo goed is.

Maar mijn punt is dus het volgende; vinden jullie ook dat er (in de Benelux tenminste) te weinig aandacht door Microsoft word gegeven aan de XBox door middel van de diverse media? En als dat het geval is, op wat voor manieren zou men reclame moeten maken om mensen aan te zetten tot de aanschaf van een XBox?

2. Ghost

Ghost XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1
    Dan zie jij te weinig tv :\

Ik eger mij nu beetje aan die Brute Force reclame die ik 3573x heb gezien.
    Eigenlijk blijft die leuk :p...

Die reclame is gelijk voor het spel+ naam bekendheid van de xbox.
    Xbox heeft meer reclame dan de PS2+Cube in Nederland.

3. Masterfragger

Masterfragger Veluwenaar

Leuk Bevonden:
    0
    ligt er ook wanneer je kijkt, als je bijvoorbeeld rond Gamekings gaat kijken zie altijd wel reclames van de consoles, overigens denk ik niet dat xbox=ps2+cube, eye toy heeft ook veel reclame, die ik overigens ook wel zat ben.

4. LifeLongGamer

Leuk Bevonden:
    2
    Mwha, ik weet niet of dat wel gelijk staat hoor. Vlak Sony en Nintendo niet uit. Ik denk dat die meer aan advertenties etc. doen dan Microsoft.

Maar te weinig tv kijken? Hoe kan ik nou tv kijken als die XBox de hele tijd aanstaat?:+

5. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    In NL geven ze reclame van Xbox (games):eek:. Hier in België niet. GC reclame vind je hier ook niet, PS2 reclame wel (nu zijn ze gelukkig gestopt met die Eye-Toy reclame).

Ze zouden gewoon meer tv reclame moeten maken en wat affiches (zo'n posters op zo'n borden) hangen. Ook niet te vergeten: reclame via de radio.

Laatst bewerkt: 5 aug 2003
  6. RumbleBumble

RumbleBumble Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Rond de feestdagen afgelopen jaar, en de prijsdrops werd je doodgegooid met Xbox reclame... Zo'n spotje met beelden van verschillende games waarop je op het laatst zo'n scherm kreeg met 200 covers ofzo. Nooit gezien? :)

7. Ghost

Ghost XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1
    JA rumblerumble :D
    Toen werden we idd doodgegooid met reclames.
    Weet nog wel toen ik wakker werd door de radio, en allemaal xbox reclames :p...
    was volgens mij bij Jensen in de ochtend.

@lifelonggamer, beteje bijdehand van mij hoor :p maar als jij je xbox start kijk je ook tv, dat lijkt mij dan ;)..
    Maar snap wat je bedoelt :) kijk ook niet vaak TV alleen op vrijdag avond en af en toe in het weekend..

8. Sindagon

Sindagon use the clumsynes

Leuk Bevonden:
    2
    kwa advertenties in bladen, folders etc. vind ik het wel meevallen hoe weinig het is. Alleen de radio en tv reclames zijn er niet zo veel (imo) maar misschien is dat ge3woon te duur.

9. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het reclame maken ook zeer matig. Ik kijk regelmatig TV en alleen het spotje van Brute Force zie je af en toe. Playstation 2 zie ik veeeeeeel vaker met dat stomme mens dat roept "Pleeeeejsteesjion toe". Eyetoy, dat spel met die commando's of zo, je ziet veel meer playstation reclame. Ook bij voetbalwedstrijden staat PS2 op de borden. Ik vind de marketing niet zo best van xbox hier.

10. Erikz

Erikz WTFOMG!!11 LOLLOL~!1

Leuk Bevonden:
    0
    Kennen jullie nog die leuke reclame met die man met de tafeltennis-oren? :+ Die vond ik ook erg grappig, en kwam ook redelijk vaak op TV...

11. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Xbox maakt tog redelijk veel reclame, alleen in deze periode niet..
    maar ook bij de wintersportgebieden zijn de xbox reclames niet mis, ergens in de Alpen zag ik bij zo'n snowboard contest overal maar dan ook egt overal Xbox staan..

12. Erikz

Erikz WTFOMG!!11 LOLLOL~!1

Leuk Bevonden:
    0
    Ook even in de film: Blue Crush ofzo (surfchickflick), héél eventjes (zie je in de trailer), en ook in die muziekclip met die fietskoerier ( ik weet niet hoe hij heet). Jaja, ik let wel op :)

13. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    De meeste mensen kopen een PS2 omdat deze console het imago heeft dat het de grootste variatie aan spellen heeft. Als Microsoft dit wil doorbreken dan zullen ze van elke xbox exclusieve topgame (zoals ze bij Brute force gedaan hebben) reclame moeten maken. Dan zullen de meeste mensen zien dat de PS2 niet de enige console is met exclusieve toppers.

14. killabee

killabee Brute Force

Leuk Bevonden:
    0
    ik was laatst op het concert van robbie williams, dat was gesponsort door xbox. en die reclame met die japanners met die grote oren reclame zenden ze SUPER vaak uit op die grote schermen, en nog een variatie op die grote oren reclame.

dat soort reclame helpt denk ik wel omdat bevoorbeeld toen de hele arena naar zo'n scherm kijkt. dat komt denk ik wel redelijk hard aan.

15. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

Ear-tennis!!!! Maar ik vind eerlijk gezegd ook dat microsoft wel wat meer opmerkzaamheid aan reclame van de xbox mag besteden :p

16. Eagle_1

Eagle_1 yippiekayee

Leuk Bevonden:
    0
    Radio 538 werd ook constant gesponsort door xbox....

17. fisher

fisher Freestyler

Leuk Bevonden:
    0
    Rond champions leage wedstrijden is er bij elke reclame wel een playstation filmpje

18. LifeLongGamer

Leuk Bevonden:
    2
    Was ook bedoeld als geintje. Maar misschien was ik wat te voorbarig wat de reclames betreft.

En nee hoor, je bent niet bijdehand...........alleen irritant. :+ (OOK een geintje dus)

19. LifeLongGamer

Leuk Bevonden:
    2
    Maar Robbie Williams en Sita sponsoren slaat toch helemaal nergens op? Wat wil Microsoft daar nou mee bereiken. Oke, veel jongeren zien het XBox logo overal tijdens zo'n concert maar ik kan me echt niet indenken dat ze de volgende morgen denken; "Goh, het was gister zo'n leuk concert van Robbie Williams, wat ziet hij er toch lekker uit, wat kan ie toch goed zingen zeg. Ik zag overal XBox logo's tot ik er groen van werd. Ja, ik denk dat ik maar een XBox koop........."

20. Phantom X

Phantom X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik haat het als die jongen playstation 2 keihard schreeuwt in die eye-toye reclame, het blijft uren in je oren zitten.... ENG 8)

Laatst bewerkt: 7 aug 2003

Deel Deze Pagina