5 punten vooor "de perfecte game"

Discussie in 'Algemeen' gestart door live4xbox, 25 mei 2003.

1. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Voor een FPS

1/2/3: Halo
    4: Met de"vrijheid" van Morrorwind
    5: Met groot gedeelte Fligthsim erin (Mace Grifin?)

2. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    een spel waar je zo ingroeit dat je op het eind als het ware precies zo gaat denken als de hoofdfiguur die je bestuurt, zeg maar... ik had dat bij ICO (PS2), alleen was dat spel nogal aan de korte kant! maar ut blijft briljant...

3. Rego

Rego Reg0wnage!!

Leuk Bevonden:
    0
    1- perfecte graphics
    2- Perfecte Gameplay
    3- Prefect geluid
    4- Perfect Verhaal
    5- Perfecte Replaymogelijkheden.

8) Dan moet het toch perfect worden zou je zeggen.... (hoe je hier aan komt is een 2e maar ja)

4. VySio

VySio DJ Bowie!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Voor FPS.

1. Goede Graphix, Veel dingen tegelijk in het scherm (een soort oorlog) en dan geen last hebben van de framerate.

2. De sound. Het moet echt Dolby Surround zijn. Dit heb ik nog nooit meegemaakt bij een game (Bij Halo2 schijnt Dolby het geluid te maken :9)

3. Veel vrijheid. Dus niet zoals Brute Force de hele tijd een ravijn volgen. maar zoals bij Halo, dat je meerdere wegen kan gaan. en dat je alle objectives in verschillende volgordes kan gaan doen, zonder dat je iets gemist hebt zodat je weer terug moet waar je vandaan kwam. (als bijvoorbeeld Objective 1 links is en Objective 2 rechts. dus niet objective 1 is als je e weg volgt en objective 2 ook.)

4. Multiplayer. Dit is een van de grootste redenen waarom ik een spel koop. Gewoon op 1 XBox is het strak (co-op en deathmatch, Maar dan wel met BOTS.) En natuurlijk nog Live mogelijkheden. Waarbij je strategisch moet zijn, en tegelijkertijd ook er op los moet knallen (RtCW alleen dan nog tactischer. GR is me wat te)

5. Het verhaal moet goed zijn, geen slap aftreksel van iets. maar echt iets vernieuwends. ook al is daar weinig kans op bij een FPS.

Als eze dingen allemaal ind e game zitten dan i het voor mij de perfecte game. En dan hoef ik Replay er niet bij te zetten want dan heb je dat al genoeg :9

Als er Bugs in zitten maakt het mij niets uit. dan is het gewoon niet perfect afgewerkt. als het maar aan deze punten voldoed dan is het perfect (tenzij ej natuurlijk net als bij GTA:VC zomaar in de grond valt als je rijdt, en dat het niet 1 keer gebeurd. maar gelijk nog 10 keer)

Laatst bewerkt: 8 jul 2003
  5. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    FPS:
    1. Variatie in levels, goed leveldesign
    2. Veel en variatie in wapens (zie Goldeneye, Perfect Dark, TimeSplitters 2)
    3. Goede replay (challenges of andere dingen waarme je iets kan verdienen)
    4. Goede AI (Bots in de game!!)
    (5. Goed verhaal)
    6. Goede multiplayer (ook goed leveldesign! voor elk wat wils)

Voor andere genres zou ik het niet echt weten.

6. LifeLongGamer

LifeLongGamer Used Register

Leuk Bevonden:
    2
    Perfekte game lijkt mij een mega-ugrade van het Virtual Reality concept. Lekker liggen in een relaxte stoel, high-tech bril op. Met in die bril een game die je naar jou smaak aangepast hebt zodat je zo in je perfekte wereld kan glijden en doen wat je wilt.

Heeft iemand 'Existenz' gezien? Zo'n soort wereld bedoel ik een beetje. Goeie film trouwens; aanradertje!:p

7. Tri>X<pleDIe§eL

Tri>X<pleDIe§eL VIN DIESEL

Leuk Bevonden:
    0
    Heb film voor stukje gezien en het moet je smaak zijn want ik had hem afgezet na een half uur.
    Waar het vooral bij mij om gaat is dat het goed te spelen is...
    Dat is 1.
    2 De graphics
    3 Het geluid
    4 Een goede multiplayer dus dat er bots bijkunnen en natuurlijk gewoon ouderwets tegen elkaar.
    Natuurlijk zit hier de Coop-mode bij.
    5 veel vrijdheid... is ook beter.
    Want bij Splintercel kon je alleen terug lopen als je in gevaar was...

8. Masster Chief

Masster Chief Eat my bullets!

Leuk Bevonden:
    0
    HALO heeft een goed begin gemaakt aan de perfecte game, en in HALO 2 zal hij perfect zijn, hoop ik, tot die tijd wachten we af.

9. live4xbox

live4xbox EmexUnliesjt

Leuk Bevonden:
    0
    ja ik vind de halo (game) reeks ook een typisch voorbeeld van een perfecte game....maarja word afwachten...waarom stoppen meerdere ontwikkelaars niet elementen in hun games die juist zo goed waren aan halo>? Dan krijg je allemaal top games:)

10. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Hmmm vinden jullie dit nou niet een beetje kortzichtig?
    Halo was een goed spel, ok, maar perfect?
    Eentonig level-design, geen bots, die vreselijke flood! :eek:
    Het zit toch nog wel een stukje verwijderd van perfect dacht ik zo.

11. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Ieder zn eigen mening he. Ik vind de Flood helemaal niet erg. Lekker moeilijk en ze geven een wending aan het verhaal.

Just my 2 cents

12. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Ik snap toch echt niet hoe mensen kunnen zeggen dat het lvl-design eentonig is, ik vind dat er wel genoeg variatie in zit, en de meeste lvl's ademen ook de juiste sfeer uit. (behalve 'the library' * yugh!*

13. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Nee, want dan wordt dat 'standaard' na een tijd, en krijg je op ten duur te horen; ''Leuk, maar niks vernieuwend''. Halo sprong er er nu bovenuit, Net zoiets wat HL2 (waarschijnlijk) zal doen met allemaal nieuwe features (ongekende interactie met de omgeving, graphics) en stuff. En als iedereen dat ook weer gaat nadoen, wil men op ten duur weer nieuwe features, en weer!, en weer! en weer! en weer! en weer!8)
    Zo kijk ik er tenminste tegenaan:p

14. live4xbox

live4xbox EmexUnliesjt

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar als ze slim zijn gebruiken ze elementen uit halo die zo goed waren en designen ze een eigen sfeer/verhaallijn....heb je een andere game met de elementen van een top-game:).

15. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    De eventuele 'perfectie' waar jullie over spreken ligt 'em vooral in de finesse van de afwerking. Een spel als HalfLife heeft ook allemaal van die kleine dingetjes die je echt weer doen denken van "He, daar hebben ze echt tijd in gestopt!" - Als ik dat soort dingen denk wéét ik dat het een topspel is.

16. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Games zullen net als vele dingen in het leven nooit perfect zijn. Altijd zal er een betere uitkomen, met betere graphics, beter geluid, mooier verhaal..
    Ik vind een game al goed als ik 'm voor m'n plezier een 2e keer ga uitspelen :) En niet door de graphics, geluid of verhaal.. Maar gewoon voor de lol.

17. live4xbox

live4xbox EmexUnliesjt

Leuk Bevonden:
    0
    Maar de perfecte game in zijn genre kan er echt wel zijn.......Het is gewoon zo dat de limieten qua graphics, geluid enz. allemaal verbroken worden wanneer de technology op dat gebied uitgebreid word.....Maar een spel uit 1992 kan even perfect zijn als een spel uit 2003.....Het is alleen technologisch verbeterd......(de eisen ook)....

18. seep

seep Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    goeie vraag eigenlijk...

Aloha!
    Een goeie vraag, want mensen zijn het immers zo ontzettend gewoon om kritisch te zijn: Was het maar zus of zo!
    Maar stel, jij bent programmeur, wat zou je er van maken?
    Bon,
    't is misschien ietwat uit de verre toekomst gegrepen, maar
    een game is pas goed als ze nooit 2 keer dezelfde is.
    Laten we uitgaan van bijvoorbeeld een sportgame. Ikzelf speel
    enorm veel fifa2003 en NBA live 2003. Beiden mooie games denk ik. Toch, 't is makkelijk. Zelfs op het hoogste niveau, er zijn bijvoorbeeld bepaalde plaatsen op het terrein die je steeds opnieuw toelaten te kunnen scoren. Dit zou echt niet mogen.
    Het probleem met games is dat zij opgemaakt zijn uit een logisch systeem (programmeertaal) en dus een logische sequentie volgen. De enige manier waarop dit eventueel zou kunnen doorbroken worden is AI (artificiele intelligentie). Dit zou het mogelijk maken een game te laten reageren op wat jij doet en niet andersom. Er is dus steeds een vast patroon in iedere game, waardoor repetetiviteit bijzonder vervelend wordt en dus een re-play helemaal uit den boze is, en dit zeker voor aktie games.
    Ik kan dan wel geen 5 punten opnoemen, ik denk gewoon dat AI de algemene oplossing kan/moet zijn.
    Nuja, 'k vrees dat ons technologisch vernuft nog iets te min is om tot deze oplossing te komen... dus blijf ik het gerust nog even met m'n X-BOX doen.
    Het online gamen is natuurlijk wel een goeie tussentijdse oplossing, je speelt op die manieren tegen andere mensen. het probleem is echter dat AI altijd intelligent is, en je online tegenspelers... well, you get the picture don't you? :)

}:] SeeP }:]

19. jackson

jackson Zil = Ownage!!!

Leuk Bevonden:
    0

een race game die niet snel is uit te spelen is Gran Turismo 3 op de PS2 en binnenkort komt ook Gran Turismo 4 met PS2 online mogelijkheden

20. nijsdude

nijsdude NBA

Leuk Bevonden:
    0
    perfect game

een perfecte game bestaat gwn niet maar wat de meeste developers vergeten is een meeslepende verhaalijn in een spel te steken; het spel moet je echt in het verhaal zuigen zoals bv halo........ Goede graphics en geluid spelen hier ook een grote rol bij bv halo..........; het spel moet lang kunnen meegaan want je geeft niet graag 70 euro uit aan 10 uur plezierbv halo......... Het liefst heb ik een spel dat makkelijk is te leren maar moeilijk is om er goed in te zijn.vb halo......... Halo was een megistraal spel maar enkel de soms eentonig wordende levels konden verhinderen dat het een perfect spel was. Let's hope halo2 is a perfect game.perfect game

Deel Deze Pagina