1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

  1. Olifunf

    Olifunf Runnin on Acid

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    16
    Ok ik wil een tv gaan aanschaffen en twijfel eigenlijk tussen de Sony Kdl50W705 en de Kdl48W605. De eerste is 100-130 euro duurder maar dan heb je wel 2 inch meer en een nieuwer model waarvan de inputlag maar op 12 ms ligt. Is het echter verstandig om zo een grote televisie van deze kwaliteit te kopen? Is de KDL50W705 net zo goed in kwaliteit als zijn 6 inch kleinere broertje? Ik ben een leek op dit gebied. Verder is het eigenlijk de vraag is het voor die 100-130 euro extra een slimme move om de 705 aan te schaffen? Is iemand al bekend met dit model?
     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Waarom twijfel je alleen tussen deze twee modellen? Is Samsung of Panasonic geen optie voor je?
     
  3. Olifunf

    Olifunf Runnin on Acid

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    16
    Ohw jawel ben geen sony fanboy ofzo ;). Ik heb alleen veel positieve reviews over de W6 en W7 series gelezen. Goeie zwartwaarde lage inputlag en een goeie prijs(de W7 die ik heb vermeld is maar 700 en daar probeer ik in de winkel nog een 50tigje af te lullen). Als jij van de door jou genoemde merken goeie concurrenten kent dan hoor ik het graag :).
    Thanks!
     
  4. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ugh, inmiddels heb ik nogal heftige last van inbranding op m'n VT60 die ik er uiteindelijk wel uitgekregen heb door 4 dagen lang die schuifbalk te gebruiken.

    Nu zijn we 2 weekjes verder en begint alles in te branden en blijven beelden na 1~2 minuten nog duidelijk zichtbaar op mijn tv, bijvoorbeeld na 10 minuten AC: Unity spelen of Sunset Overdrive.

    Kennelijk repareert Panasonic de panelen niet meer omdat dat gewoon te duur is, de beeldkwaliteit blijft prachtig op m'n tv maar dit is wel echt een drama.

    @Delphiki

    Ik mag hopen dat jij hier geen last van hebt?
     
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Helemaal 0,0 last van. Balen man, ik dacht dat inbranden praktisch niet meer mogelijk was met een nieuw paneel
     
  6. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Helaas, ik heb kennelijk het tegendeel bewezen, mede door Sunset (hele felle HUD) is het gekomen.

    Inmiddels is mijn tv er wat overgevoelig voor geworden en blijft alles heel erg lang staan, kortom ik erger me kapot en waarschijnlijk zal Panasonic een of andere regeling treffen omdat ze die TV's niet meer repareren. Al met al erg gaar, omdat ik dezelfde beeldkwaliteit niet weer zal krijgen voor deze prijs.
     
  7. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Is het inbranden of hebben we het hier over image retentie. Meestal is er niks aan de hand. Eerste 200 uur de tv wel netjes ingespeeld? Klinkt misschien gek maar dat is bij plasma min of meer noodzakelijk. Ik heb mijn plasma nu al weer een aantal jaar en nergens last van.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  8. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb me gedragen de eerste 200 uur ;) altijd voorzichtig mee geweest.

    Image retentie is wel bekend, maar ik heb het al hardnekkig na 2~3 minuutjes wat na max 10 seconden al weg zou moeten zijn dan, helaas is dit ook niet het geval.

    Zo'n service bedrijf van Panasonic is ook al langs geweest en vond het ook opvallend hoe erg die inbranding/retentie was.
     
  9. GustavSan

    GustavSan Active Member

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben alweer iets verder, maar heb eigenlijk ook een vraag die jullie misschien kunnen beantwoorden. Ik game op mijn xbox360 al tijden op een 42" Panasonic 1080p plasma. Gamen gaat/ging altijd prima, maar nu ga ik upgraden naar de Xbox One.

    Ik overweeg dus een Sony 42W705B, vooral vanwege de snelle reactietijd en overal omdat het een zeer goede tv gevonden wordt.

    Nu kan ik eigenlijk kiezen; de Panasonic Plasma gaat naar boven (waar ik game) en de Sony beneden in woonkamer, of de Sony boven en de Panasonic gewoon laten hangen waar die nu hangt.

    Wat zouden jullie doen? Zal het gamen fijner zijn op de Xbox One/Sony 42W705B, of op de Xbox One/Panasonic 42" 1080p Plasma?
     
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik weet niet precies welke Panasonic je hebt maar de kans dat die een lagere respons tijd heeft dan welke LED dan ook is behoorlijk groot

    welke type is de Panasonic?

    Ik zou de Pana lekker blijven gebruiken om op te gamen

    En dan hang je de Sony lekker beneden, die heeft vast ook allerlei smart functies die je op je game kamer niet zo snel zal gebruiken?
     
  11. GustavSan

    GustavSan Active Member

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    De Pana is de TH-P42X10K. Ik weet niet wat de responsetijd ervan is. Het is de Aziatische versie van een model dat hier destijds uitkwam. Ik weet alleen niet welke dat is. Die Sony heeft een response van 19ms (dacht ik ergens gelezen te hebben). Is dat hoe dan ook hoger dan plasma, ook als de plasma tv al enkele jaren oud is?
     
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ik kan over dat specifieke model niet zoveel vinden, ik heb voor mijn huidige tv een p42s20 gehad , volgens mij is dat ongeveer dezelfde reeks en leeftijdscategorie en die zat ruim onder de 19ms inderdaad

    maar probeer het anders gewoon even uit, het lijkt mij ideaal om de snelle plasma alleen voor het gamen te gebruiken en de nieuwere tv die wellicht wat meer functionaliteit heeft in de woonkamer te hangen
     
  13. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Tot nu toe blijft Sony de beste keus mbt LCD Input Lag, alle nieuwere modellen scoren het best qua input lag. Daarbij hebben ze ook een Impulse Mode ingevoerd die Motion Blur verminderd in Game Mode ZONDER de input lag te verhogen. Het is wel even wennen omdat het scherm meteen een stuk donkerder is en er een lichte flicker onstaat. Ik kon er zelf mee leven voor de 3th person games maar vriendin niet.. dus kon hij in de doos retour :+


    Zit zelf echt te wachten op een Plasma waar ik tevreden mee kan zijn maar moet die nog vinden... OLED schiet ook maar niet op.
     
  14. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    Welke Sony model had je toen gekocht?
     
  15. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    De KDL 55w805b prima TV verder, zo'n lage input lag speelt echt heel fijn. De motion blur gaat op andere LCD TVs niet veel beter zijn tenzij je er allerlei vertragende motion optimalizatie shit overheen gooit.
     
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Qua plasmas heb je te lang gewacht denk ik want dat is een aflopende zaak.

    Wat stond je tegen aan de panasonic plasmas? Ik vind het echt ideale game tvs en in de juiste omstandigheden zijn ze imho voor films ook niet te verslaan (door tvs in dezelfde prijsklasses)
     
  17. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Ja ik wachtte eigenlijk op OLED maar 4 ruggen vind ik gewoon nog teveel.

    Wat me tegen staat aan Panasonic is dat ze gestopt zijn met het maken (en zelfs het repareren). Heb geen zin in gezeur als er dan iets mis mee is. Sowieso zijn die dingen nergens meer te vinden =(

    LG heeft een aardig aanbod Plasmas maar dat hele merk trekt me al net zo slecht als Samsung. Misschien toch eens wat beter verdiepen in LG..
     
  18. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    *opgelost
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2014
  19. Emileu

    Emileu Active Member

    Berichten:
    1.617
    Leuk Bevonden:
    33
    Hey Mensen,

    vanmiddag een KDL-50W828b binnen gekregen. Prachtig beeld etc.

    Nou zit ik met het volgende probleem. ik krijg op 1 of andere reden geen geluid vanaf de tv op de versterker.
    Weet iemand de mogelijke oorzaak oplossing.

    Heeft het met mijn vorige tv altijd prima gewerkt op die set. De set zelf is wel wat oud.
     
  20. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62

Deel Deze Pagina