Ik weet dat dit probleem al meerdere keren is besproken in dit forum, maar toch kom ik uit deze topics er niet uit. Het probleem: Nieuwe samsung smart tv aangeschaft en een 'oude' xbox 360 zonder hdmi aansluiting. Ik heb op de samsung tv een av aasnluiting: Deze aansluiting heeft dus 5 tulp stekkers. Rood en Wit zijn een apart bosje (audio) en de andere 3 sluit ik aan (kleur op kleur). De schakelaar op connector van de xbox staat op HDTV. Echter krijg ik dan slecht haperend beeld op de tv (bijna niet leesbaar). Ik heb geprobeerd om de resolutie op de xbox te veranderen. Deze gaat dan weer terug naar 450i. Ook heb ik geprobeerd (zoals te lezen in een ander topic) RT en Y ingedrukt houden tijdens opstart van de xbox. Dit hielp ook niet. Op de samsung game mode op ON te zetten gaf ook geen resultaat. Ook heb ik geprobeerd om de xbox aan te sluiten op een andere tv. Deze werkt dan perfect met een tulp aansluiting op de tv. Als laatste heb ik hem aangesloten op de scart aansluiting. Dan werkt het ook, alleen is het beeldkwaliteit zeer slecht. Doe ik nou iets onmogelijks en kan ik beter een vga kabel kopen of moet dit mogelijk zijn? Deze kabel is bij de samsung tv geleverd:
Als ik die kabel zie zou ik zeggen dat dit component is waarbij je de groene kabel ook kunt gebruiken als AV. AV is alleen geel. component is groen, blauw en rood. (voor beeld) je kunt de witte en rode weglaten als je de optische uitgang van de xbox gebruikt. De witte en rode bij elkaar zijn audio links en rechts. dus stereo. AV is ongeveer hetzelfde als scart. AV ondersteunt geen HD beeld. Component wel. Succes
Lees gewoon de manual van je TV hoe je de component ingang moet gebruiken, en sluit je Xbox360 daarop aan.
Gele laat ik inderdaad los (sluit dus 5 draden aan). Gebruiksaanwijzing van de tv gelezen over de av ingang, hierin staat niet iets relevant voor dit probleem. Ik zal vanavond een foto maken van het beeld wat ik krijg. Ieder geval bedankt voor de reacties.
Dit is het beeld wat ik krijg te zien: https://imageshack.com/i/eyTCGxNWj achterkant van de tv (wel vaag) https://imageshack.com/i/hlx8s6BUj dit zijn de aangesloten tulpstekkers: https://imageshack.com/i/ipSjGk9Fj Volgens mij heb ik alles goed aangesloten en de schakelaar staat op HDtv
Is de component kabel nieuw? wat gebeurd er als je steeds 2 van de 3 keluren aansluit, mogelijk kan je dan achterhalen of er in eentje een kabelbreuk zit.
Draai die 2 rode eens om. Als dat niet werkt kun je de PC/DVI in gebruiken. Als je een DVI-D > HDMI converter hebt kun je wel een HDMI in je TV prikken.
Of op een andere tv aansluiten met component en zien of ie het dan ook heeft. Zo niet, dan ligt het aan dat kabelsysteem van samsung.
ik denk inderdaad dat het aan het kabelsysteem van samsung ligt. Andere tv angesloten (wel rechtstreeks met tulpstekkers) en dan werkt het wel goed.
Ik ben erachter. Ik deel het meteen even, voor degene die er misschien ook last van heeft/krijgt. De groene aansluitcomponent van samsung is zeer gevoelig. Als ik deze heen en weer beweeg, zie je het beeld gelijk verspringen. Deze moet dus goed stevig in de tv zitten! bedankt voor alle reacties.