Zijn zulke dingen een beetje te vertrouwen? Ik wil er graag 1 aanschaffen maar ik vraag me af of zulke dingen wel eens vast lopen ofdat er andere problemen mee zijn... Kortom, wat moet ik weten voordat ik zo'n ding wil aanschaffen? Alle info is welkom! Dit is de Xbox die ik op het oog heb (link): http://www.marktplaats.nl/markt/hardware/consoles/62835.htm?av=a&rv=99&zoek=xbox PS, iedereen alvast bedankt voor de reacties Groetjes furb*)
Ik denk dat je het beste zo veel mogelijk info over die gene moet verzamelen voordat je er mee in zee gaat, en ook jou gegens geeft zodat hij je ook vertrouwd. Dat doe ik meestal.
Ziet er redelijk betrouwbaar uit. Toch zou ik er niet blind op afgaan. Je zou kunnen proberen om een soort niet goed geld terug regeling met deze persoon te treffen. Of als de persoon niet te ver uit je buurt woont gewoon zelf even gaat kijken.
Als alles in orde is met die Xbox loopt ie evenveel vast als een eerste hands Xbox. Je moet ook eens vragen hoe oud de Xbox al is en of hij al binnen is moeten gaan voor voor het herstellen van defecten en of er onlangs veel problemen zijn opgetreden. Als hij nog nooit binnen is geweest voor het herstellen van defecten en er onlangs geen problemen zijn opgetreden zou ik die Xbox nemen.
Testen doe ik zoiezo, maar het gaat over een paar algemene weetjes, waar ik op moet letten ofzo? Ik weet er namelijk helemaal niks van. Het is een eindje weg, maar dat is mijn probleem Groetjes furb *)
ik zou zeggen, check de wat kwetsbare dingen, zoals begin en eindes van de kabels, en die van de controller, check de games op krassen. verder zegt krassen op de xbox zelf weinig, als je hetm af en toe ergens mee naar toe neemt, komen er wel wat krasjes op.
Even de onderkant check, of de stickers onderop er niet af zijn geweest, evenals de rubber padjes. Daaronder zitten nml schroeven om het beestje open te maken, en het liefst heb je denk ik een Xbox waar niet mee is gesleuteld Verder misschien interessant om te kijken naar slijtage van de controllers, daaraan kan je evt zien hoelang die Xbox al in roelatie is
op de zilvere stikker achterop staat een bouwdatum, als deze na okt/nov is heb een model xbox met nieuwe dvd zoals samsung of philips. Deze dvd lezen ook cdr dit is handig als je later je muziek op je hdd wil laden, de oude thompsons schijnen kwalitiatief niet echt goed te zijn(al heb ik een oud model waar ik NOG nooit problemen mee heb gehad klopklop)
ja, ik zou er gewoon opletten, dat er niet mee geknutselt is, dan zou er in principe weinig mee moeten/kunnen zijn, ook al is ie wel gerepareerd, zal het ook wel goed zitten(als dit door microsoft gedaan is tenminste) btw. hoe zit dat eigenlijk met de garantie dan, als ie nog "jonger" dan een jaar is, en je koopt em van iemand anders over, heb je dan nog garantie(ervan uitgaande dat ie niet opengemaakt is)??
Als het goed is heeft elk product dat na januari 2002 verkocht is 2 jaar fabrieksgarantie, diet moet van de overheid. Ik zou als ik jou was er wel een beetje vertrouwens in hebben, je moet je maar in denken hoe jij met dat ding om zou gaan, het is een (redelijk) grote uitgave, dus ik denk niet dat iemand hem snel zou "verneuken". Het kan natuurlijk zijn dat hij hem weg doet omdat ie het niet meer goed doet. Maar dan bel je microsoft en dan halen ze hem op en brengen ze hem weer (heel terug). Maar wel gewoon kijken naar die kleine dingetjes, zoals de sticker, of de dvd lade nog goed vast zit! Kijk ook ff of de afstandsbediening het nog doet. Groeten Blokkie15
Er staat bij mij op t stickertje bij de datum: 2002 - 11 - 01. Is dit nou 1 november of 11 janurari? Als het het laatste is baal ik wel een beetje, heb ik namelijk een hele ouwe En bij een kennis staat in t Xbox menu 'Xbox Live' en bij mij niet... maja, hij doet t prima.... - CF -
Om maximaal waar te krijgen voor je geld, moet je geen tot bijna geen risico lopen. De site waar je naar verwijst, staat erom bekend dat er regelmatig wat mis gaat en mensen bedrogen uitkomen. Op dit forum waar je nu bent is een zogeheten ''vertrouwenslijst''. Dit zijn mensen die al eerder zaken hebben gedaan en waarbij de handel goed is verlopen. Ik denk dat je beter van iemand hier op het forum een xbox kunt overnemen en misschien nog wel beter uit bent met je deal. Voor de prijs die ze daar aanbieden, kun je bijna een nieuwe compleet kopen en de vraag is of je dat dan ook niet beter kan doen ?! Succes met je beslissing !
Dit is 11 januari, in amerika draaien ze die tijden om (kijk maar naar splinter cell, bij saved games). Best raar dat ze dat daar doen...
nee nee nee! Dat is 1 november in computernotatie!(van groot naar klein, YYYY-MM-DD, zo kan je data makkelijker rangschikken in een computer) Het is dus 1 november 2002 en dat wil gewoon zeggen dat je een 1.0 xbox hebt, 1 van de launchperiode dus, je vriend heeft zijn xbox waarschijnlijk later gekocht, ds die heeft een 1.1 of 1.2, waar de livemenu al opstaat.
nee lorre dat betekent dat hij een 1.1 een heeft met de philips of samsung drive. Je kunt het makkelijk aan je dvd drive zien !
Ehm ik weet het al, het is 1 november 2002. Kheb namelijk een filmpje gezien (met auto's natuurlijk ), daar stond 2002 - 9 - 14. 14 kan alleen de dag zijn, dus dan is het 14 september 2002.... Thnx! - CF -