Irritant gedrag in X-bazar

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door emusa, 6 aug 2003.

1. emusa

emusa 2 B or not 2 B

Leuk Bevonden:
    0
    Ik word (en hopelijk anderen met mij) helemaal doodziek van figuren die andermans topics lopen te verzieken met opmerkingen over aanbiedingen betreffende het aangeboden item (in nieuwstaat) en overig commentaar ..grrrr :mad:..

Vaak worden er topics geopend en de enige replies die gegeven worden, zijn die van gefrustreerde en ontzettend irritante mannetjes. Mijn advies: treed hier eens wat harder tegen op. ONTOPIC ONLY!

voorbeeldje: http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?s=&threadid=31139
    de eerste reacties zijn van iemand die amper geinteresseerd is in het item. Deze persoon zit enkel wat te zeiken over de vraagprijs enz enz. Bah :{

2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Melden bij een moderator

3. emusa

emusa 2 B or not 2 B

Leuk Bevonden:
    0
    wat ook gedaan wordt.
    Mijn idee is: doe er eens wat meer aan als mod zijnde.

4. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

Chill dude

5. biertje-bbm

biertje-bbm Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Irritant gedrag in X-bazar

helemaal niet "chill dude"..... hij heeft gewoon gelijk. Als je niet geintresseerd bent in het aangeboden productr heb je eigenlijk niks te zoeken in zo'n thread. Dan houd je maar al je opmerkingen over de prijs voor je. Alleen geintreseerden hebben wat mij betreft het recht om iets te bieden en opmerkingen te maken over de prijs.

dat gebitch over de prijs van iets moet maar eens ophouden als je het toch niet wilt kopen

6. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ja modjes gniffelen eigenlijk stiekem als ze zien dat iemand de regels over treed en het modje doet dan expres niks omdat het anders te netjes zou worden. :eek:

7. toiletboy

toiletboy Giggity, giggity!

Leuk Bevonden:
    0
    Hij wilde het toch wel hebben? Hij wilde gewoon een andere prijs proberen te krijgen.
    Ik zie er niet zo heel veel fouts in...

8. emusa

emusa 2 B or not 2 B

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zeg ik niet en reageer aub niet zo denigrerend, dat is nergens voor nodig.

Wat ik bedoel is dat er naar mijn mening duidelijker opgetreden kan worden indien mensen offtopic reageren en/of een topic verzieken met uitspraken als 'die game ligt bij http://www.wijzijneeninternetshop.nl al voor 30 euro, dat kan je er daarom niet meer om vragen'. Informatief zeg je? Niet als een heel topic uit dergelijke verwijzingen bestaat en afprijzingen e.d. al in een ander topic vermeld worden.

Stuur die mensen een PM, met daarin het verzoek aub alleen ontopic te reageren, omdat dit de policy v/h forum is.

Niet mee eens? Ook goed :)

Laatst bewerkt: 6 aug 2003
  9. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Hmm ja sorry hoor maar dan kan je beter nog even extra zeuren bij een actief (X-Bazar) modje dan hier meteen over te gaan huilen :) Eagle_1 heeft, zoals hier al gemeld, wel degelijk interesse alleen wil de verkoper duidelijk maken dat die 30 euro een belachelijke prijs is, en probeert hem op een (in mijn ogen) nette manier daarop te wijzen. Is een beetje een grijs gebied, maar principieel lijkt het me niet fout

10. emusa

emusa 2 B or not 2 B

Leuk Bevonden:
    0
    1. de URL die ik gaf was slechts een voorbeeld. Het valt me de laatste tijd op dat er steeds meer offtopic gereageerd wordt binnen de topics op X-bazar. Eagle_1 zal ongetwijfeld interesse hebben, maar dat was niet the point die ik probeerde te maken he?.. zoals je wellicht begrijpt.

2. Ik dacht dat ik suggesties en opmerkingen hier moest melden, omdat dit (sub-)forum zo genaamd is. Verder was ik benieuwd wat andere hiervan vonden. Tot slot stel ik dit enkel ter discussie omdat ik X-bazar juist zo goed vind werken (goede ervaringen tot nu toe) en het zonde zou vinden als de kwaliteit ervan achteruit zou gaan.

11. biertje-bbm

Leuk Bevonden:
    0
    nou niet gaan doen alsof je neus bloed. Je weet wel degelijk dat er de laatste tijd nogal een irritant aantal offtopic en thread verziekende opmerkingen worden gemaakt. Als iemand iets aanbied voor 40 euro en er vervolgens een mannetje roept dat het op play.com voor 15.00 pond te koop is bied gelijk niemand meer een redelijk bedrag.

misschien word het tijd om nieuw prijs opmerkingen te verbannen. Als je iets wilt kopen dan bied je wat JIJ denkt dat redelijk is en meld eventueel via PM waarom het zo laag is.

het is gewoon niet netjes om in andermans thread waar je toch niks wil kopen te gaan roepen dat het bij de MM voor 7 euro te koop is.

het is zelfs zover dat sommigen gelijk maar geen prijs noemen omdat het geen zin heeft -->

http://archief.xboxworld.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=30987

Laatst bewerkt: 6 aug 2003
  12. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Als er één iemand is die niet gebaat is bij dat soort ontkenning ben ik het wel. Alleen vraag ik mij af wat nu precies de bedoeling van de topicstarter is :) We zijn, zoals biertje-bbm opmerkt, terdege bewust van dat trieste gedoe, en als jullie het weten te melden bij de betreffende moderators (of modjes die online zijn) dan zal daar werk van worden gemaakt.

Dat de mentaliteit van de usertjes daar uberhaupt zwak is valt helaas vrij weinig aan te doen....

13. biertje-bbm

Leuk Bevonden:
    0
    De morele bewakers van dit forum zijn de moderaters. Gewone gebruikers hebben gewoon niet het recht om naar eigen inzicht eventjes in een thread te melden dat de prijs te hoog is.

Ik zal voortaan gewoon netjes zo'n moderator contact bericht versturen als het er niet thuis hoort. Mischien dat mensen die vinden dat de prijs BELACHELIJK/AFZETTERIJ hoog is dat ook maar moeten doen.

het is natuurlijk zo dat er bij deze kwestie gewoon geen absolute correcte ingrepen kunnen worden gedaan. Dat maakt het heel moeilijk wat betreft de keuze om dit soort gedrag tegen te gaan. Of uberhaubt het nodig is om actief dit gedrag tegen te gaan

14. emusa

emusa 2 B or not 2 B

Leuk Bevonden:
    0
    Nou wordt mijn punt in ieder geval erkent.
    Wat ik wil bereiken met dit topic? Dat de mensen er even bij stil staan (en misschien in het vervolg geen offtopic zooi meer neerzetten) en dat de mods zich realiseren dat het iets is wat míj in ieder geval zeer zeker opvalt -en biertje-bbm blijkbaar ook-. Het is niet verkeerd stil te staan bij het één en ander in het leven Wouter ;)

Misschien kunnen we proberen er allemaal een beter forum van te maken O-)

15. biertje-bbm

Leuk Bevonden:
    0
    en wat ik kan opmaken uit wouters reactie is --> een beter forum begint bij je zelf ... *)

16. emusa

emusa 2 B or not 2 B

Leuk Bevonden:
    0
    agree! :cool:

17. Sneaker

Sneaker Aspirantgamer

Leuk Bevonden:
    0
    fout!
    je kunt er wel iets aan doen. iederen die zo doet of alleen wil provoceren, omdat (bijv) die betreffende bij zich thuis niks te zeggen heeft (= gefrustreerde psycho).
    jullie doen zich daar als mods veel te makkelijk mee af. durf eens tegen u eigen eerlijk zijn. ;)
    ik als mod zou al lang iedereen , die zo doet, zijn ip adress bannen en dan zul je mischien ook merken dat je na een tijdje ook ander volk op uw site krijgt.
    ik spreek nu uit ervaring --> andere forums, zo is dat trouwens met alles (bijv. --> kleine zelfstandigen met een zaak.
    zich ermee van af doen met "daar valt toch niets tegen te doen" is flauw.
    tja, je zou het eerst moeten durven aan te pakken. en als je daarop alleen flauwe antwoorden weet te geven, los je daarmee het probleem ook niet op. van niets komt niets! zo is dat met alles in het leven;)
    trouwens als je al de moeite zou doen om provucerende pubers, assosialen of basklass te bannen, zou je uw leden heel gelukkig mee maken. maak daar maar eens een pol over. ;)
    en dat comment met "dit is mijn sectie niet is ook flauw als je eerlijk zijt. da's zo van " pah, dat interressert me nu geen zak. val daar iemand anders mee lastig want dat interessert me niet. daar ga ik nu zeker mijne tijd niet insteken". in de poletiek (bijv) doet men dat ook zo. ;)

18. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Er is nog altijd een verschil tussen mentaliteit veranderen of gewoon de door ons opgestelde regels handhaven :)

Maar jullie gaan er nu vanuit dat wij dat laatste expres niet doen, of iets dergelijks. Dáár zit je fout :) Er wordt wel degelijk wat aan gedaan, althans, daar zijn moderators voor aangesteld en ik ga er vanuit dat die dat nog steeds doen :) Hoewel Mr.Blond bv op vakantie is, hij wil nog wel eens het eea 'sweepen'.

19. Vivi Ornitier

Vivi Ornitier Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap het probleem niet met die thread :eek:

20. RumbleBumble

RumbleBumble Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik erger me er ook aan, tenminste als ik zelf een thread open waarin ik een voor 70 euro verkochte game opeens voor 10 moet aanbieden omdat een of andere baklap begint te zeggen dat hij voor 15 euro in de winkel is te krijgen ofzo. Maar anderzijds zou ik het natuurlijk maar al te graag willen weten als ik de game van mij zou moeten kopen. Het is maar net in welke rol je zit.

Ik ben er persoonlijk voor dat je een soort marktplaats systeem krijgt. Je kunt een geldgetal bieden, meer niets. Voor vragen of opmerkingen kun je alleen maar PM'en. Je kunt bijv. zorgen dat mensen die reageren in een thread enkel getallen kunnen intypen oid. Klinkt misschien een beetje drastisch, maar wel meer straight to the point en je gaat offtopic tegen...

Deel Deze Pagina