1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gaming toetsenbord + muis

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Gluon, 10 dec 2014.

  1. Gluon

    Gluon Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zoek een gaming toetsenbord + muis voor DayZ te spelen. Ik gebruik nu Logitech toetsenbord + muis, en voornamelijk de muis ben ik niet echt tevreden over.
    Ik heb er zelf niet veel verstand van dus ik weet niet goed waar ik naar moet kijken, weet alleen dat Razer over het algemeen het beste merk is.
    Welke keyboard + muis raden jullie mij aan om te kopen? Heb ze liefst beide draadloos en natuurlijk zo goedkoop mogelijk :)
     
  2. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    Zelf gebruik ik een Razer Deathadder op een Razer Goliatus (muismat, speed edition) met een Leopold FC200R met bruine switches als keyboard en over beide ben ik zeer te spreken.

    Voor je toetsenbord zou ik sowieso voor mechanisch gaan als je een goede wilt. Niet goedkoop, maar als je het eenmaal gebruikt hebt wil je niet anders. Er zijn vier (veel voorkomende, er zijn er meer) verschillende switches: 2 lineaire, namelijk zwart (zwaar) en rood (licht) en 2 met een klik: blauw (hele duidelijke klik) en bruin (minder duidelijke klik). (Zie hier voor meer info http://www.keyboardco.com/blog/index.php/2012/12/an-introduction-to-cherry-mx-mechanical-switches/)

    Het is een kwestie wat jij fijner vindt. Over het algemeen wordt gezegd dat de klikkende goed zijn voor typen en bijvoorbeeld stategy games, waarbij het belangrijk is dat jeduidelijk merkt dat je input geregistreerd is. De lineaire zijn meer voor games waarbij je ze veel inhoudt (shooters). Maar ik raad je aan te proberen ze allemaal te voelen en te bepalen wat jij het fijnste vindt. In de mediamarkt heb je sowieso de Steelseries 6gv2 met zwarte switches en de Razer Blackwidow met blauwe. Wellicht ook de blackwidow stealth met bruine. Keyboards die standaard rode switches hebben weet ik zo snel niet, dat zal je zelf even moeten kijken. Merken waar je naar kan kijken zijn de genoemde steelseries en razer, maar ook bijvoorbeeld CM Storm. Zelf hou ik van de cleane look zonder gamer opsmuk en een TKL (tenkeyless, dus geen numpad) keyboard. Die vind je bij duurdere, maar betere merken als Leopold en Filco. Andere goede merken zijn Das en Ducky.

    Ook voor je muis is het een kwestie van bepalen welke je lekker vindt vasthouden. Ik zou niet al te veel kijken naar dingen als dpi, want je gaat toch geen 3500 dpi gebruiken. Goede merken zijn Steelseries, Razer en Logitech.

    Ik ben in principe alleen bekend met wired spul omdat wireless een doodzonde is bij games als Starcraft. Volgens mij is er geen draadloos mechanisch toetsenbord, maar dat zal je zelf even moeten uitzoeken. Er zijn genoeg bronnen te vinden waar je zelf wat onderzoek kan doen. Verder raad ik je aan een winkel (mediamarkt) in te lopen waar je veel van het spul kan proberen.

    Mocht je vragen hebben hoor ik het wel.

    [​IMG]
     
  3. Gluon

    Gluon Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    1
    Damn wist niet dat er zoveel verschil in zat tussen die toetsenborden, misschien toch wat beter in gaan verdiepen denk ik.
    Ik ga morgen eens langs bij de MM en kijken wat mij het fijnste lijkt. Ik houd je op de hoogte, bedankt voor de handige tips. :)
     
  4. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.815
    Leuk Bevonden:
    837
    Deathadder is inderdaad een heerlijke muis. Hiervoor een G500 van Logitech gehad, maar dat was toch een stuk minder en binnen een jaar kapot.
    Toetsenbord heb ik een Razer Anansi, maar dat is een toetsenbord speciaal voor MMO's en dus alleen aan te raden als je veel MMO's speelt. Anders zou ik voor een Black Widow gaan ;).
     
  5. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Ik heb nu meer dan 3 jaar de G400 van Logitech en bevalt prima. Toetsenbordje is een van 15 euro, het doet zijn werk :+
     
  6. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    Is de Anansi mechanical?

    Edit: zie het al bij een review, nee dus.
     
  7. Gluon

    Gluon Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben naar de MM geweest en heb flink wat filmpjes en reviews bekeken. Ik denk toch dat ik voor de Logitech G500 muis ga. Heb de Logitech muizen getest bij de MM en vond die imo net wat lekkerder aanvoelen als de andere merken die ze daar hadden liggen.
    Toetsenbord vind ik nog altijd lastig, ik twijfel tussen deze 6:
    Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Red, €180
    Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown, €180
    Corsair Gaming K70 Cherry MX Blue, €142
    Corsair Vengeance K70 Anodized Black, Cherry Red, €132
    Logitech G19 Gaming Keyboard, €150
    Logitech G910 Orion Spark RGB, €170
    Ik lees heel veel positieve ervaringen van de Corsair K70, maar als ik een K70 ga halen, welke moet ik dan kopen. Het enigste verschil wat ik heb kunnen vinden zijn de switches en dat de RGB een 3.0 USB aansluiting heeft. Ook over het toetsenbord van Logitech hoor ik vele goede verhalen, en ik vind het imo leuker om een toetsenbord & muis van hetzelfde merk te hebben :p
    Alleen weet ik niet of de G19 mechanisch is? Dan zou ik dus al gauw voor de G910 gaan. Als jullie een keuze uit deze toetsenborden moesten maken, welke zouden jullie dan kiezen en waarom?
    Het is toch best een flinke investering en ik wil niet dat ik over een jaartje spijt heb van mijn aankoop. Net zoals nu het geval is eigenlijk. Een ding heb ik wel geleerd, ga niet meer voor draadloos want daar heb ik zelf ook slechte ervaringen mee:)
     
  8. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    Logitech g19 is niet mechanisch. G910 wel, maar heeft een nieuw type switch Romer-G ipv Cherry MX. Ik lees dat het prima switches zijn, net wat jij prettiger vindt dus weer. usb 3.0 maakt niets uit voor een keyboard, zoveel data wordt er niet verstuurd. Het rgb houdt volgens mij in dat je de backlight van kleur kan veranderen.
    Heb je de rode, bruine en blauwe switches geprobeerd?
     
  9. Gluon

    Gluon Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben bij de MM langs geweest en heb er een aantal getest maar er stond niet bij wat voor een kleur switches, toen ik het ging vragen aan die man die daar werkte kreeg ik een rare blik. Ik dacht bij mijn eigen wtf doe je dan bij deze afdeling maar ben dus maar zelf weer verder gaan kijken & testen. Ik vond ze eigenlijk allemaal wel lekker typen :p heb niet echt een voorkeur denk ik. Ik denk dat ik ook vrij snel eraan wen en voelde bij vele toetsenborden niet zo heel veel verschil. De enigste toetsenborden die ik minder vond waren de toetsenborden met van die hele platte keys. Heb ze toch liever wat dikker.
    Maar na het zien van dit filmpje die héél toevallig vandaag geupload is denk ik toch dat ik voor de Logitech G910 ga:
    http://nl.ign.com/logitech-orion-sp...ech-orion-spark-g910-mechanical-keyboard-revi
    Vooral nu ik weet dat ik die lampjes zo kan instellen hoe ik dat wel, en dat vind ik een hele fijne feature.
     
  10. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Mocht je heel heel veel gamen dan is een mechanisch toetsenbord wel erg fijn, het typt gewoon een stuk fijner, zelf heb ik een hele tijd de Razer Blackwidow gebruikt... waar enige tijd geleden water overheen gevallen is. (die Blackwidow is ook ietsje goedkoper dan die g910, al ligt dat aan welke versie je koopt)
     
  11. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Toetsenbord sowieso Corsair nemen, ik heb een Corsair Vengeance K70 en ben er zeer tevreden mee. Heb toendertijd ook getwijfeld tussen deze en een Logitech g910. Ik weet niet meer wat het was, maar er was een punt wat de Logitech een echte no-buy maakte, en ik voor de K70 heb gekozen. Ik had ook heel veel YouTube filmpjes gekeken voordat ik de beslissing maakte.

    Vind trouwens een mechanisch toetsenbord ook veel fijner om in Word etc. te typen, vind hem niet alléén geschikt voor te gamen.

    Als muis heb ik zelf een jaar de Deathadder 2013 gehad van Razer, deze is een aantal dagen geleden helaas kapot gegaan. De buildquality van Razer is me echt altijd tegengevallen. Dat neemt niet weg dat de Deathadder een zeer fijne muis is.
    Echter heb ik mij laatst de volgende muis gekocht: Roccat Kone XTD. Deze is subliem. Vind hem super en een stuk beter dan de Deathadder tot nu toe. Kost wel een paar tientjes meer.

    Edit; Of is dat nou alweer een nieuw model die g910??
    Edit; Excuses, dat was de G710 die ik had vergeleken toen. Vind wel een voordeel van Corsair dat hij van metaal is gemaakt wat hem echt stevig maakt en ziet er ook nog eens stoer uit dat geborstelde zwarte metaal. :p
    Edit; Persoonlijk lijkt me dat niet fijn dat elke toets zo een opstaand randje heeft. Dan word teksten typen in bijv. Word misschien toch geen pretje.
    Edit; In NL krijg je volgens mij toch alleen maar toetsen met Cherry Red, dus ik zou voor de volgende gaan als je toch bereid bent om zoveel geld aan een tb uit te geven:
    http://www.mycom.nl/desktops-randap...akersclick&utm_medium=cpc&utm_source=tweakers
    Wel jammer dat het Corsair logo lelijk is geworden bij dit model, en de spacebalk geen structuur meer heeft :p
     
    Laatst bewerkt: 13 dec 2014
  12. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    Heb je een keuze kunnen maken?
     
  13. heuft

    heuft Active Member

    Berichten:
    1.510
    Leuk Bevonden:
    53
    ik heb zelf een logitech muis G9 en toetsenbord G15, en van Razor de Razer Nostromo - Expert Gaming Keypad.
    nu heb ik van Logitech de nieuwe setpoint software gedownload (pc is helemaal opnieuw opgebouwd) maar de muis werkt nu niet lekker, toenstenbord wel maar ik moet via het toestenbord aangeven welk profiel die moet gebruiken.
    dus ik zit te denken om alles te vervangen voor een merk, maar ik twijfel. of razor of logitech.
    het is voornamelijk voor World of Warcraft.
    de Razor Nostromo werkt nog goed (alleen een knop 'kleeft' lijkt) ik zit er aan te denken om de Razor Naga Chroma te bestellen die in combinatie met de Nostromo om te beginnen (ik denk dat een muis met nostromo voldoende is, of muis en toetsenbord. alle drie lijkt mij een beetje te veel van het goede)
    of alles langzaam gaan vervangen voor logitech. tenzij jullie nog een ander merk hebben die goeie game gear verkopen.
    wat een keuze zeg allemaal.
     
  14. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Heb in het verleden een paar keer Razer gehad, nooit meer. Wat een troep. Sowieso voor Logitech gaan als je twijfelt. Ben voor de rest niet zo heel erg bekend met wat er te krijgen is. Heb zelf dan nog een Corsair Vengeance K70 toetsenbord i.c.m. met Logitech G502 Proteus Spectrum muis. Zou niks anders meer willen. Echter kan ik me voorstellen dat je voor WOW wat meer toetsen op de muis wilt hebben. Vind muizen met veel toetsen (naam?) zelf vaak erg oncomfortabel, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
     
  15. heuft

    heuft Active Member

    Berichten:
    1.510
    Leuk Bevonden:
    53
    ok bedankt. die muis had ik ook al op het oog, want zoals jij ook al aangeeft een muis met veel toetsen lijkt mij ook niet lekker. maar wie weet valt het wel mee. ik denk dat ik van de week naar de mm ga om het te proberen.
    ik moet zeggen dat die nostromo van razer wel erg lekker werkt. En de software van Razor werkt wel prima in de cloud. ik had zo mijn profiel weer in mijn nostromo, helaas de software van logitech minder maar kan ook zijn dat mijn muis gewoon te oud is.

    ik zie wel dat veel toetsenborden voor RGB zijn en niet echt voor MMO. dus misschien dat ik gewoon even ga kijken voor een logitech muis en dan kijken of setpoint wel goed werkt.
     
  16. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Logitech Gaming Software krijg je dan. Heb hier nog geen problemen mee gehad, werkt lekker voor zowel mijn muis als G29 stuur.
    Setpoint is voor non-gaming muizen zoals Logitech MX bijvoorbeeld, maar dit is volgens mij inmiddels Logitech Options geworden.
     
    heuft vindt dit leuk.
  17. heuft

    heuft Active Member

    Berichten:
    1.510
    Leuk Bevonden:
    53
    aha.. ga ik die software even binnen halen.
    setpoint was voorheen wel voor gaming gear, ik heb de originele cd's nog zie van zowel mijn muis en toetsenbord. grappig is wel dat ik de zelfde layout nog heb, en de software ziet mijn muis en toetsenbord wel.
    maar ik ga het proberen. bedankt voor de tip.

    net even gekeken, en voor mijn muis heb ik nog setpoint nodig en voor de G600 MMO muis de Logitech Gaming Software.
    en voor mijn G15 toetsenbord weer de Gaming software.
    ik probeer het gewoon via de Gaming software.
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2016
  18. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    Ik gebruik m'n Razer Deathadder inmiddels twee jaar en nog nul problemen gehad en dat ding wordt best vaak ergens mee naar toe gesleept. Als ik jou was zou ik het niet bij voorbaat uitsluiten en bij Mediamarkt gewoon eens kijken welke muis het lekkerste in de hand ligt, wat mij het belangrijkste lijkt.

    Alex, wat voor spul heb je gehad van Razer?
     
  19. heuft

    heuft Active Member

    Berichten:
    1.510
    Leuk Bevonden:
    53
    ik heb nu al de logitech G600 muis. mooie muis, alleen profielen aanmaken is wel een ding bij logitech. maar volgens mij heb ik het wel goed nu.
     
  20. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Razer Deathadder 2013, na een half jaar liet het rubber aan de zijkant los en na een jaar klikte hij niet meer naar behoren.
    Razer Black Widow. Wow wat een plastic-fantastic verhaal. Meteen retour en de Corsair Vengeance K70 gekocht voor minder geld. Veeeeel betere kwaliteit (metaal ipv plastic etc.)

    Enigste wat ik nu nog heb van Razer is de Mouse Bungee. Dat ding gebruik ik al zeker 3-4 jaar. Maarja daar kan ook niet veel aan kapot gaan :D
     

Deel Deze Pagina