HALO=Ring of Planeet + ring?!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Jermaine, 5 aug 2003.

1. Dennis_k

Dennis_k Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien weet Wubbo het?

2. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Jezus, ik heb nooit geweten dat Wubbo Ockels (of hoe heette hij?) zo'n grote snor had |:-.

maaruh on-topic. Alles op Halo is gewoon kunstmatig, zwaartekracht enzo. Niks natuurkundigs aan.

3. Dennis_k

Dennis_k Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mijn is de ring ook een soort U vorm..
    Hierdoor zou de lucht er niet langs kunnen stromen

4. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Hmmm op zich goed idee, maar die ring zou dan wel verdomd hard moeten draaien om die lucht in die U te houden. En de zwaartekracht die zou ontstaan zou dan weer veeeel te groot zijn voor mensen, die zouden hun eigen gewicht niet meer kunnen dragen en zouden zó door hun knietjes zakken.

Óf die U zou randen moeten hebben van een paar kilometer hoog, maar dat zou ik dan wel opgemerkt hebben toen ik het spel aan't spelen was! ;)

5. Dennis_k

Dennis_k Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    maar je komt in Halo niet echt in de buurt van de randen...

6. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Als je op het fimpje kijkt zie je die volgens mij wel

7. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    1. een halo is een ring..
    2. Het zou nooit van zijn leven kunnen, volgens natuurkundige wetten, dat er zoiets zou bestaan, incl dat klimaat wat er heerst..

8. Vinelli

Vinelli Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Eigelijk zijn er meer ringen/wapens/halo`s/ noem het zo als je wilt, in dat sterrenstelsel.Maar wat ik me afvraag als de pillar of attum verdwaald raakte in dat stelsel, hoe komt chief er dan uit?(WAT JE UITEINDELIJK TE ZIEN KRIJGT BIJ DE EERSTE TRAILER VAN HALO2)

9. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Dat is niet de PoA, die is vernietigd op Halo Alpha. Cortana zal de coordinaten van Aarde vast wel kennen en dus het schip dat MC gebruikt naar Aarde sturen.

10. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat zou wel erg lang moeten duren met zo'n Longsword. We weten niet wat er gebeurd tot First Strike uitkomt. Misschien worden ze onderweg wel opgepikt door een UNSC ship ofzo.

11. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jawel, zo'n ring kan wel bestaan, maar dan moet je een materiaal hebben dat ongeveer 1250 keer sterker is dan het sterkste materiaal dat we nu hebben.:{

12. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    En is dat mogelijk? Ja. :+

13. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In de toekomst misschien.

14. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Weet jij veel wat die Longswords voor een aandrijving hebben.

@Eckie: De Forerunner (die gozers die Halo gebouwd hebben) waren/zijn technologisch zeer ver.

15. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    alsnog is het niet mogelijk.. stel je hebt het materiaal, dan heb je nog een heleboel andere problemen, zoals aantrekkingskrachten van andere planeten :eek: dus je moet die ring dan eerst een "slinger" beweging rond een zwaartepunt geven, waarna die vervolgens daarom heen blijft circuleren.. dit is praktisch onmogelijk.. dan heb je nog het probleem van het klimaat.. dan moet je er ook nog aarde en water op die ring aan gaan brengen :eek:

16. Dennis_k

Dennis_k Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tegen de tijd dat we zo'n palneet kunnen bouwen, dan hebben ze daar ook wel een oplossing voor..

17. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Nee.. het kan gewoon niet, alleen in virtual reality..

18. Bipo

Bipo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Uhhh misschien kunnen we die aliens vragen of er eentje voor ons kunnen maken. Zijn we van dat gezeik af :)

Tis science fiction. Zwaartekracht en zuurstofgehalte bullshit... die aliens hebben een apparaatje gemaakt die dat kan --> klaar
    Niks natuurkunde, als je zo begint te kwekken hoor je HALO niet te spelen. Ga dan in een lab werken of zo.... maar toch mooie theorie moet ik zeggen. Die emmer was lol

19. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als we 2 eeuwen geleden leefden zou je ook niet geloven dat er 200 jaar later computers met internet zouden zijn, je kan gewoon niet voorspellen of iets in de toekomst mogelijk zal zijn.

En over de zwaartekracht, er zijn plaatsen waar de zwaartekracht van twee planeten precies in evenwicht is, als je daar zo'n ring bouwt blijft hij daar gewoon hangen.

20. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8

200 jaar geleden wisten dat het volgens natuurkunde wetten wel kon, als ze het zich hadden kunnen voorstellen ..

alsnog stel dat die plek er is, dan is het alsnog geen oplossing voor alles .. niet eens voor het in stand houden van de ring :{

/edit @bipo leuk en al dat je nieuw hier bent, maar als je de thread had doorgelezen wist je dat het ging over de vraag of het ECHT kon.. dus doe volgende keer je huiswerk..

en btw, jou opmerking over "dan hoor je halo niet te spelen" waardeer ik niet.. ik ben God.. :{

Laatst bewerkt: 8 aug 2003

Deel Deze Pagina