[Centraal] Star Wars: Knights of the old Republic

Discussie in 'Algemeen' gestart door Clawviper, 5 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Gamekings had het over de menu'tjes in het begin. Met al die stats die ongelofelijk uitgebreid zijn.

2. Sindagon

Sindagon use the clumsynes

Leuk Bevonden:
    2
    dat is ook zo, maar je kan ook uit standaard pakketje kiezen.

(film gezien met veel gameplay, werden alle elementen van de game geshowd incl character creating)

3. murkland

murkland Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gamekings weer..
    De regels die Bioware gebruikt (voor al hun beroemde RPG's for that matter) zijn gebaseerd op de AD&D (eerst 2de, daarna 3de editie) regels; vandaar dat alles zo uitgebreid is.
    Er is ook een 3 staps character-creation optie voor non-RPG'ers. Maar wat die met KOTOR doen is mij een raadsel.

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ze zijn gebaseerd op het open source D20 systeem (vergelijkbaar met Dungeons & Dragons) ze volgen eigenlijk de D20 regels van Star Wars

5. Barfly

Barfly Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 6 aug 2003
  6. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    die lui van gamekings hebben het idd niet breed als ze bij een rpg gaan zeiken over menu's... als ik een rpg speel, dan haal ik iig 40 % van mijn plezier uit de stats.. hoe uitgebreider hoe beter..

7. murkland

murkland Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nitpicking modus aan: :)
    De D20 regels zijn hetzelfde als 3de ed. AD&D. Dit was het spel waarin het systeem geintroduceerd werd. Het is niet echt open source, aangezien Wizards of the Coast nog steeds alle patenten en copyrights heeft. In hun businessmodel wordt alleen het gebruiksrecht verleend, om zo een brede acceptatie te genereren. (met succes)
    Het staat bedrijven wel in staat dit systeem te modificeren naar eigen settings (zie StarWars), mits voorzien van copyright notificatie)

Nitpicking modus uit

on-topic:
    Ik hoop dat ze voor de Europese release wel alle Bugs eruit gehaald zullen hebben...

8. Sindagon

Sindagon use the clumsynes

Leuk Bevonden:
    2
    Ik dacht dat AD&D de 2e editie was, ff vrage aan mijn brooer als ie weer terug is. En er is weldegelijk een SW editie van D&D, we hebben de boeken thuis liggen, dus.

9. murkland

murkland Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    True; good point.
    Wizards ot Coast heeft het hele verschil tussen D&D en AD&D de deur uit gegooid; alles is nu D20, en er is inderdaad geen verschil meer.
    Heb soms nog wat moeite met omschakelen. :)

En ik heb nooit gezegd dat er geen SW editie is van het D20 systeem, alleen dat het eigendomsrecht van het systeem (al dan niet gemodificeerd) nog steeds bij Wizards ot Coast ligt.

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    klik <-- wizards D20 Star Wars Site

Linkje Over Open Gaming D20

voor d&d heeft wizard inderdaad de rechten nog ... voor het systeem D20 niet (althans open gaming) ... wizard heeft ook de rechten voor Star Wars RPG's (zoals je hebt gezegd)

:+

Volldige naam van dungeons & dragons is nu ... D&D 3.5 ...

De rechten die Bioware heeft gebruikt zijn de rechten van Wizards Star Wars D20 systeem ...

andere rechten die ze nog hebben, maar nog niet hebben gebruikt is Jade Empire (nog in mijn crew tijd gemeld ... mogelijk de volgende (MMO)RPG?)

11. murkland

murkland Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Q: What if I don’t agree that Wizards of the Coast is the owner of the various trademarks and copyrights enumerated in Section 1 of the trademark license?

A: Don't use the d20 System Trademark License. By doing so, you're relinquishing your right to protest the company's ownership of those marks.

I stand corrected; the copyrights zitten op de settings en gebruikte spelomgevingen, maar niet op het regelsysteem.

12. Recon

Recon Recon!

Leuk Bevonden:
    0
    heeft dit ook een live functie?
    en als die dat heeft wat kan ik hier bij voorstellen?
    zoiets als wolfenstein of iets meer op pso?

(ik heb geen zin om 600 reply's door te lezen)

13. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Tegen Kerst zou je het eerste downloadeble content kunnen downloaden. Via XBL spelen kun je met deze game niet.

14. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    kan haast niet wachten tot ie uitkomt. 26 september kwam die toch?
    De game krijgt nu al gemiddeld cijfers van 9.4 en dan komt er ook nog eens xtra content bij. Vraag me wel af wat dat zal worden...

15. Pegas

Leuk Bevonden:
    22

16. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    KUT! Ik heb geen live.. :'-( Hopelijk brengen ze het nog uit op een demodisc zoals bij splinter cell toendertijd..

Edit: Maar het zou helemaal mooi zijn als ze dat al in de europese versie van het spel verwerken!*)

Laatst bewerkt: 7 aug 2003
  17. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    dankje The Answer

Ik weet niet of je echt veel zal hebben aan wat meer wapens, armor en items maar misschien is het wel handig.

Is het trouwens ook mogelijk om voertuigen te gebruiken?
    Dus dan niet de speeders in zo'n mini game maar echt in het spel zelf. Misschien staat het ook wel ergens in deze thread maar dan ben ik nog wel een paar uur bezig met lezen.

18. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ik heb nergens (ook niet in dit topic) gelezen dat dat mogelijk is.

19. Barfly

Barfly Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het tot dusver nergens tegen gekomen. Ga er maar van uit dat het niet mogelijk is.

20. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Dat is dacht ik ook niet mogelijk.. maar tog, als je een grote afstand moet afleggen, mayb hebben ze daar wel een soort van vervoer voor..

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina