Nieuwe onthullingen van Nintendo!!!!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door CaptnCook, 7 aug 2003.

  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Vandaag heeft Nintendo een persconferentie gegeven, en daar komen een paar interessante feiten uit voort.
    Eerder deze week liet Nintendo weten dat ze een magere verkoop van Gamecube consoles hebben gehad, maar ze verwachten nog steeds het aantal van 6 miljoen Gamecube’s te verkopen. Dit door middel van een nog aan te kondigen nieuwe marktstrategie.

    Dan komen we aan bij het deel waar iedereen niet overheen leest: de aankondigingen.

    - Er komt een nieuwe Zelda volgend jaar

    - Een Gamecube versie van Made in Wario (Wario Ware) zal in oktober in de Japanse winkelschappen staan

    - Een nieuwe versie van Donkey Kong wordt gemaakt en door niemand minder dan Namco, in samenwerking met Nintendo. Deze nieuwe Donkey Kong zal dit jaar het licht nog zien

    - Nintendo zal in de lente volgend jaar E3 een nieuw product aankondigen.

    - Nintendo zal in Japan een spaarsysteem opzetten om de verkopen te stimuleren. Dit spaarsysteem hebben wij in de vorm van Nintendo 24:7.

    Zo, in onze ogen zeer bevredigend nieuws. Het is nog maar afwachten op wat voor systeem de nieuwe Zelda en de nieuwe Donkey Kong komt. In ieder geval hebben wij weer hoge verwachtingen van deze games.

    www.insidegamer.nl
     
    Laatst bewerkt: 7 aug 2003
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ik verwacht dat nitendo een nieuwe handheld gaat aankondigen om te concureren met psp
     
  3. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Wel wat laat om 'counter acties' te doen imo.

    De opvolger van de GC?

    Ik ben benieuwd hoe de (verse) eigenaars van de GBA (SP) er zullen over denken.
     
  4. Chupacabra

    Chupacabra Active Member

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    2
    Re: Re: Nieuwe onthullingen van Nintendo!!!!

    Nou ik heb me SP net 2 maanden, maar als ze met een nieuwe handheld komen dan is dat toch pas eind 2004 of nog later. Ik voel me niet geflasht iig.
     
  5. Jeroen

    Jeroen nomnomnom

    Berichten:
    1.804
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb ook net een paar maandjes de SP, maar het maakt mij niet uit als ze met een nieuwe komen. :D
     
  6. Chupacabra

    Chupacabra Active Member

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    2
    Nee idd. Laat maar komen die hap.
     
  7. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk is deze aankondiging net zo spectaculair als de aankondiging van de Game Boy Player.... dat is dat ding waarmee Nintendo de console markt mee zou gaan domineren :eek:

    Het lijkt er de laatste tijd op alsof Nintendo geen idee meer heeft wat er in de wereld gebeurd. Iedereen weet dat ze enorm belangrijke franchises in handen hebben, maar daar kunnen ze niet eeuwig op blijven vertrouwen, zeker nu de impact van de grote namen steeds meer begint af te nemen en innovatie de sleutel lijkt te zijn naar succes.

    Ik herinner het me nog als de dag van gisteren toen velen riepen dat Nintendo enorm zou gaan verkopen op het moment dat Mario uit zo komen… toen dat tegen viel werd Starfox betiteld als de system seller wat ook uitbleef.

    Zelda heeft het goed gedaan, maar heeft er ook niet voor gezorgd dat er miljoenen extra GC’s zijn verkocht. Het lijkt er steeds meer op dat Nintendo de boot deze generatie consoles heeft gemist, al moet je ze nooit uitvlakken… de N64 verkocht aan het eind van zijn levenscyclus ook erg goed (uiteraard door het succes van Pokémon).

    Just my two cents ;)
     
  8. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Nieuwe Zelda? Ik heb wel op nintendo.nl (op de e3 microsite) gelezen over 2 ''nieuwe'' zelda's op de cube. Maar dat stelde niks voor. Het was zelda ALTTP/Four Swords op de cube (gewoon 2D1) en een Zelda puzzelspelletje (ook 2D!).

    Het maakt me eigenlijk niet echt warm. Cube versie van Made in Wario lijkt me al helemaal niks.
     
  9. ITNL

    ITNL Guest

    joepie nintendo nieuws, leuk....... GEFLOPT
     
  10. Chupacabra

    Chupacabra Active Member

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    2
    Uh leg eens uit dan, ipv zoiets lauws te plaatsen?


    Ze zijn wel bezig met een nieuwe GameBoy. Heb zo een vermoeden dat ze daarmee aankomen.
     
    Laatst bewerkt: 7 aug 2003
  11. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Re: Re: Nieuwe onthullingen van Nintendo!!!!

    Niet heel erg geschokt denk ik? :confused:

    Dat ding is nog nieteens aangekondigd, laat staan dat hij binnenkort op de markt komt! De eigenaars in kwestie hoeven heus niet bang te zijn dat hun SPtje na een jaar waardeloos geworden is ofzo.
     
  12. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Heb ik ook gehoord.

    De GC2 zal normaal gezien moeten worden voorgesteld (als ze van plan zijn hun console in 2005 te lanceren) en misschien stellen ze ineens ook de nieuw gameboy voor (met de link functie tussen GB en GC2)
     
  13. Chupacabra

    Chupacabra Active Member

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja idd. Ik ben iig benieuwd wat het is. Gewoon om te kijken hoe ze willen gaan concureren met de PS3 (die echt heel veel kan en niet alleen maar kan gamen) en de samenwerking met de PSP en PS3.

    En dan natuurlijk hoe ze willen gaan concureren met de xbox2. Die (dat is mijn mening) veel verder is met network gaming dan de PS3.

    Word spannend
     
  14. Thundertje

    Thundertje Zwolle Bôppe

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer hebben ze dat gezegd dan?

    TWW meest gepre-orderde game ooit. Dus afnemende impact? Mwoah.
    En Nintendo's games zijn nog steeds innovatiever/gewaagder (AnimalCrossing, StageDebut, gewaagde look voor TWW) dan de imo ietwat standaard spellen die je ziet verschijnen op de Xbox/PS2 wat vooral voortbouwen is op bestaande genres en niks echt vernieuwends toevoegen.

    [​IMG]
    Wat ook wel te zien is aan het lijstje met meest verkochte games. Geupgrade FPS, gemodde MGS kloon, racer, fighter, pc-port, pc-port, zut sportspellen, nog wat multiplatform games en that 's about it wel.
    (Okee het is wat overdreven maar dat maakt de zaak duidelijk)
     
    Laatst bewerkt: 7 aug 2003
  15. Chupacabra

    Chupacabra Active Member

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik moet je daar wel een beetje gelijk ingeven. Maar wat ik bij xbox zo vet vind is gewoon het simpele wat een game soms kan hebben. Bijvoorbeeld MM3. 3x op een knop drukken en ff nutteloos met een paar vrienden cruisen. Perfect toch.

    Nintendo heeft gewoon wat leukere games met verhalen. Ik doel hier op zelda.

    Maar de groene doos komt binnenkort ook met zeer goede verhaal games, om het zo maar te noemen.
    Sudeki, kotor, fable, etc.

    Nou niet verkeerd toch?
     
  16. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    a bout aan dat de nieuwe GBA al binnenkort komt. ik heb nu genoeg spellen voor de SP (iets van 30 ofzow) en dat is wel genoeg,nu maar hopen dat dat hulpstuk voor Oude Gba spellen > nieuwe GBA goedkoop is...
     
  17. odebeijer

    odebeijer A Dutch Ghost

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, als het een gc 2 wordt dan kunnen ze beter kappen met hadware en de sega kant opgaan. Niet lullig bedoeld ofzo, maar de n64 is geflopt en die moest het hebben van de rare games en 2 zelda's.

    Nu de gamecube op een herhaling is van de n64 en ook geflopt is, vrees ik het ergste. Laat ze maar samen met sega een console maken dan komt het helemaal goed.

    Mocht het echter een nieuwe gba zijn dan kunnen het helemaal shaken, ze proberen de concurrentie bij te houden, maar dat lukt niet helemaal. Plus dat ze de consument flessen, de gba sp had de gba moeten zijn.

    Jammer, maar als ze zo doorgaan dan redden ze het gewoon niet en dan blijven er nog maar 2 over.
     
  18. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Op de laatste E3 werd de Gameboy Player gepresenteerd als de grote koppeling tussen de GB en de GC.

    Op het moment dat de GC werd geïntroduceerd werd, werd de koppeling tussen beide systemen gezien als de speerpunt van de GC. Tot nu toe is deze strategie nog niet echt uit de verf gekomen.

    Ik heb niet beweerd dat Nintendo geen innovatieve titels zou hebben, enkel dat de grote namen weinig nieuws weten te brengen. Zo is de nieuwe Mario gewoon een "standaard" platformer geworden zoals er zo velen zijn. De nieuwe Mario miste de kwaliteit en de inovativiteit die zijn voorganger had (Mario 64). Dit geld ook voor Zelda dat toch niet de klapper is geworden als men had verwacht. Lees dit niet verkeert, beide titels hebben goed verkocht en waren goede spellen, maar blijkbaar zijn consumenten wat kritischer geworden en gaan ze minder blindelings voor een grote naam.

    Je heb gelijk dat op dit moment de Xbox ook weinig innovatief is geweest, maar dat is ook niet echt een speerpunt geweest Microsofts strategie. Microsoft richt zich veel sterker op de potentie van haar console en het bouwen van een service. Ik denk dat ze daar tot nu toe zeer succesvol in zijn geweest (Live) en ze hebben het overgelaten aan de ontwikkelaars om met innovatieve titels te komen.

    Het heeft even geduurd, maar het lijkt erop of Microsoft nu de vruchten kan gaan plukken van de investeringen die zij hebben gedaan. De Xbox krijgt steeds meer titels die we nog niet eerder op andere platformen hebben gezien.

    De strategie van Nintendo en Microsoft verschillen aardig van elkaar (software vs hardware/service) en het lijkt er nu op dat de laatste misschien de juiste keuze is geweest.
     
  19. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    Wat me vooral opvalt bij nintendo is dat ze voortdurend doorbreien op hun succes spellen. Natuurlijk, iets wat niet kapot is hoef je niet te repareren, maar ik vind dat nintendo toch ook nieuwe characters moet introduceren. Het is natuurlijk altijd een gok of het net zo aanslaat als Mario en Zelda toendertijd deden.

    Ik denk trouwens dat die koppeling tussen de GBA en de Gamecube te laat gekomen is. Als ze dit gelijk bij de launch hadden gedaan, dan hadden (denk ik) veel mensen die al een GBA hadden, voor de gamecube gekozen vanwege die koppeling. De meeste mensen kopen tenslotte maar één console.

    Dat er weer een nieuwe handheld aangekondigd wordt, is goed van nintendo. De handhelds zijn hun grootste succes. Mede doordat je bijvoorbeeld ook oude gameboy spellen nog steeds kunt spelen. En nu ook sony een handheld heeft aangekondigd, moet nintendo er voor zorgen dat ze op dit gebied marktleider blijven.
     
  20. Thundertje

    Thundertje Zwolle Bôppe

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeker niet verkeerd, dan komen eindelijk de games waarvoor ik eigenlijk mijn Xbox heb gekocht :)

    Het is toch ook eigenlijk dé koppeling? Het verkoopt beter dan verwacht, ze domineren er alleen niet de markt mee, maar dat was ook nooit de bedoeling, zou ook wel erg onrealistisch zijn dat je de hele consolemarkt ineens kon domineren met iets wat in mijn ogen slechts een grappige feature is maar meer ook niet.

    True, wat vooral te wijten is aan een gebrek aan spellen waarmee de link-up echt iets toevoegd, ik ben erg benieuwd wat ze nog van plan zijn.

    Evenveel inovatie verwachten als in Mario 64 is dan ook wel heel erg veel gevraagd, de eerste 3D platformer maak je immers ook maar een keer ;)

    Het jammerlijke is alleen dat die strategie niet echt lijkt te werken aangezien ik nog bar weinig titels op de Xbox ben tegengekomen die meer waren dan "Just another $genre". Wel goede/degelijke titels maar bijzonder is het allemaal niet.

    Mwah daar valt over te twisten natuurlijk, ik denk dat je nu nog niet kan zeggen of een bepaalde strategie heeft gewerkt of gaat werken. Dat wordt meestal pas duidelijk als de stofwolken van de consolewar van dat tijdperk zijn opgetrokken en je alle gevolgen kan overzien.
    Net zoals je nu kan zien dat SEGA's strategie jammerlijk gefaald heeft bv.

    En dat gaan ze dan ook doen, tenminste als we Nintendo zelf mogen geloven, bij de volgende Nintendo console verschuiven de bestaande franchises (Mario en Zelda oa) wat meer naar de achtergrond om plaats te maken voor de nieuwe generatie superfranchises.
     

Deel Deze Pagina