Ooit gehoord van naamsbekendheid? Dit is heel erg belangrijk, zeker voor een console die zich nog niet definitief heeft gevestigd. (De uitdrukking "Xbox? Ohhh das die playstation van Microsoft!" bestaat nog steeds! )
Idd Eckie helemaal mee eens. En wtje, nu jullie allemaal die campagnes opnoemen gaat er bij mij weer een liampje branden. Maar ze zijn me niet bij gebleven!!!!! En daar zit um nu in! Reclames moeten je bij blijven. Vorig jaar zomer zei ik tegen een jongen uit mn klas: "ff kijken of er nieuwe xboxspellen zijn uitgekomen" Waarop hij zei: "Waz dah nou weer?" Uh tja snappen jullie wat ik bedoel? Laten we eerlijk zijn, Xbox is op dit moment gewoon de beste console die er is, maar kampt met een slecht imago. Een imago van: "ja playstation is toch bter" of "ze hebben geen goede spellen". Die kerst reclame met al die games was aardig goed. Maar ik hoop dat ze een dergelijke reclame ook over een paar maanden zullen uitzenden. Met al de toppers die komen gaan. (Halo 2, fable, BC sudeki, en weet ik veel meer). Dit zijn allemaal xbox only's en kunnen het idee bij de mensen weg nemen, dat xbox geen goede spellen heeft. Maar wat ik echt de ALLER DOMSTE FOUT van msoft vind, is dat ze bijna geen reclame bij de launch van de xbox hebben gemaakt. Dat vind ik echt super stom. Daardoor vielen de verkopen in de eerste weken verschrikkelijk tegen, en verschenen er berichten in de telegraaf van een bij voorbaat geflopte xbox. Tja wat dat betreft deden sony en nintendo het toch wel heel wat bter!!!
Zit wat in, en ergens weet ik dat ook wel hoor, alleen vind ik het geen goeie methode. Wel een goeie methode om veel mensen te bereiken alleen.........tja, ik weet niet hoe ik het moet uitleggen. Klinkt als een goedkoop tegenargument, ik weet het . Ik vind het een beetje de gemakkelijke weg kiezen. Denk dat ik dat bedoel. Als je een spelcomputer wilt profileren, waarvan je weet dat het op dit moment de meest krachtige is, dan moet je dat via een originele manier doen. Je moet een compleet nieuwe weg uitstippelen, niet de weg die al bestaat volgen.