1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Halo: The Master Chief Collection

Discussie in 'Games' gestart door Hybrid, 14 jun 2014.

  1. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.527
    Ga je toch lekker een broken game spelen.
     
  2. Turtle Boy 77

    Turtle Boy 77 Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    4
    Negen patches, en 10 weken(!!!), later en nog steeds heeft de overgrote meerderheid van de spelers gamebreaking matchmaking problems. Niet te geloven dit! Na de H5 Beta had ik een huge patch verwacht waarin in ieder geval de kern van de belangrijke problemen gefixed zouden worden. Zoals 343 aangaf waren er verschillende teams aan het werk voor de H5 beta en de MCC dus de aandacht van hun voor H5 zou niet ten koste gaan van het werken aan de MCC ("our biggest priority, working 24/7"). Dat er ten tijde van de beta bijna een maand geen patch is uitgebracht geeft al te denken, maar dat de patch die ze daarna uitbrengen de aandacht niet legt op de "core" problemen is echt ongelooflijk. Volgens mij weten ze echt niet wat ze aan het doen zijn daar bij 343i. By far de slechtste developer die halo kon treffen. F&^k ups all over the place.

    samenvatting speelbaarheid van 6 games na de de laatste patch:
    http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=148393016&postcount=3221
     
  3. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.527
  4. Turtle Boy 77

    Turtle Boy 77 Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    4
    Mooi dat ze de early buyers wat aanbieden (al vind ik het gek dat ze de compensatie enkel tot 19/12 aanbieden terwijl de MCC op dit moment nog steeds niet naar behoren werkt), maar een werkende MCC lijkt me de eerste prioriteit toch? Als je in een restaurant een pizza besteld en je krijgt dan een halve koude pizza met haren erop dan ben je toch ook niet blij als ze je ter compensatie een zakje drop en een kopje koffie aanbieden? Het is een mooie extra voor nu maar pas nadat de MCC speelbaar is. Is uiteindelijk enkel een marketing ding waarmee ze de frustratie wat proberen te temperen, in het geval van 343 heb ik het idee dat ze dit soort stuff doen om de aandacht af te leiden (een media hype te voorkomen) en uiteindelijk het spel niet fixen.

    haha :) nice one!!

    /Mod Let even op dubbelposten. :) /Hybrid
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jan 2015
  5. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Nou nou, ik snap de problemen maar je vergelijkingen en conclusies gaan wel heel ver. Een week geleden had je een account aangemaakt en vroeg je hier nog of je de game moest kopen ja of nee, en nu is 343i de slechtste developer ooit.

    Wat betreft pizza zou een betere vergelijking zijn dat je de verkeerde pizza bezorgd heb gekregen, of dat er een ingredient ontbreekt. Je kunt de pizza nog steeds eten, maar hij smaakt gewoon wat minder lekker dan je verwachtte. Ter compensatie geeft Dominos je dan een "2e pizza gratis" coupon bij je volgende bestelling. Daar ben ik dan vaak wel weer tevreden mee. Bij een game (of eigenlijk 4 games) zijn die oplossingen iets complexer en dat kost gewoon tijd. Dat het niet had mogen gebeuren of dat het lang duurt is gewoon jammer.

    Laat ik voorop stellen dat ik Halo heb gekocht voor de co-op singleplayer, dus lang niet alles mee heb gekregen van de MP problemen. Wat betreft MP shooters speel ik liever nog gewoon Battlefield 4. Die game had misschien wel de slechtste launch ooit en was pas na 4-5 maanden speelbaar. Inmiddels zijn we meer dan een jaar verder, heb ik 700u gespeeld en is het mijn favoriete game op de X1. Wat betreft de MCC SP ben ik nauwelijks problemen tegengekomen, behalve dat ik niet alle achievements heb gekregen. Wanneer de MP eindelijk goed werkt is het grootste deel van de playerbase waarschijnlijk alweer vertrokken en dat is de schuld van 343i. Ik ga me er echter nog wel prima mee vermaken, alle Halo's op 1 platform en dan komt ODST er nog gratis bij. Dat ga ik over 3 jaar ook nog wel leuk vinden om te spelen.

    Kortom ik begrijp de frustratie, maar geduld is een schone zaak. Deze game was gewoon nog niet klaar om te releasen (net als AC: Unity, BF4 en noem ze allemaal maar op). Het enige wat je kan doen is de volgende game gewoon boycotten of in ieder geval niet pre-orderen. Halo 5 (en BF Hardline) sla ik ook over denk ik, net als dat ik de sportgames van EA heb overgeslagen dit jaar. Ik denk overigens dat de fout eerder bij de uitgevers ligt dan bij de studio's die hun uiterste best doen om de problemen te fixen.
     
  6. Stoempfel

    Stoempfel @Dyonko

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    128
    Dat is wel een hele lichte vergelijking. Onmogelijk games kunnen vinden, eruit gesmeten worden voor het begonnen is, ongelijke teams, enorme lag, games die uit het niets eindigen, scheve/ontbrekende ranking. Dat is geen iets minder lekkere pizza dan gehoopt, dat is gewoon koude kleffe pizza met bedorven champignons. Dat je met goed kijken hier en daar een stukje zonder champignons kunt eten maakt dat niet anders.

    Een gratis DLCtje staat niet gelijk aan de volledig kapotte game. DLC is geen hele pizza, ook geen halve. Hooguit een slice.

    Dat is de kaas op de pizza. Zonder voldoende spelers is het helemaal een verloren product.
     
    Turtle Boy 77 en Ypuh vinden dit leuk.
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Heb honger.
     
    Rienbu, Reckuuza, Gamersea en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. soolmaan

    soolmaan Lonely Together

    Berichten:
    483
    Leuk Bevonden:
    2
    heb eigenlijk geen trek meer...
     
  9. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Haha, gaat 't opeens over pizza hier! 8)
     
    Turtle Boy 77 vindt dit leuk.
  10. Turtle Boy 77

    Turtle Boy 77 Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    4
    :) mijn vergelijking is misschien wat overtrokken voor anderen. Desondanks vind ik de vergelijking van verkeerd bezorgde pizza/ missend ingrediënt veels te makkelijk/ mild. De reden waarom mensen de MCC kopen is voor velen de multiplayer, dat die slecht/ ondermaats functioneert (en misschien wel nooit zal doen, en op dit moment de populatie nu en in de toekomst zal beïnvloeden) is een grove fout. Het zijn inderdaad 4 games maar het zijn games die al eerder zijn uitgebracht, het is niet alsof ze die nog moesten maken.

    Wat betreft mijn uitspraak aangaande 343i als slechte developer voor halo....dat ik hier nog maar kort geleden een account heb aangemaakt zegt niks over mijn kennis/ ervaring met halo/343i. Ik begrijp niet dat je die 2 zaken aan elkaar koppeld? De reden waarom ik hier een account ben begonnen is puur om de kijken wat de ervaringen hier in NL zijn kwa MCC. Op buitenlandse halo-dedicated fora's is het namelijk sinds de release van de MCC een shitstorm gezien de ontevredenheid betreffende MCC (ervaringen verschillen wat dat betreft, maar de meerderheid heeft problemen, het is niet voor niks dat er een refund beleid is voor de MCC). Dat ik daar waarde aan hecht heeft ermee te maken dat ik ook zonder MCC in het bezit te hebben duidelijk kan zien dat er massive problemen zijn. Twitch streams van de MCC waar de problemen in naar voren komen bv, laatst bij een door 343i georganiseerde toernooi kwamen de gebreken ook pijnlijk duidelijk naar voren ( http://www.inquisitr.com/1728921/ha...-chief-collection-problems-on-public-display/ )

    Goed om te horen dat de MCC voor jou wel redelijk goed speelt trouwens! Wat dat betreft lijkt dat het zo dat er hier op het forum tot nu toe voornamelijk positieve ervaringen zijn. De battlefield 4 vergelijking aangaande problemen hoor/ lees ik vaker. Mooi dat die wel speelbaar is geworden uiteindelijk, er is nog hoop dus.

    Tot voor nu toe een keiharde leugen"Across any Halo, MCC will have the fastest fairest matchmaking system you've ever seen" -- Dan Ayoub - 343i Executive Producer Master Chief Collection (sinds 13/11/14 missing in action)
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  11. Turtle Boy 77

    Turtle Boy 77 Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    4
    Kijk eens aan!! Lijkt erop dat ze eindelijk serieus werk maken van het fixen van de MCC, ben benieuwd!
    -------
    1.23.15 MCC CONTENT UPDATE BETA TEST

    The next patch for the MCC will be releasing on January 23rd, 2015… but not for everyone. 343 Industries will be holding a ‘closed’ beta for this patch before its public release at some point in the future.

    Q: Why are you testing the content update in the Xbox One Preview program? Don’t you have internal playtesting for the very same purpose?
    A: In recent weeks, 343 Industries has been conducting extensive internal testing of the upcoming content update. However, given the scale of the update, which includes changes to the Halo: The Master Chief Collection matchmaking experience and party system, we are opening it up to members of the Xbox One Preview program to provide additional testing in an “at home” environment to ensure the official release is the best possible experience for players.


    bron: https://www.halowaypoint.com/en-us/community/blog-posts/1-23-15-mcc-content-update-beta-test-faq
    --------
    Twee posts van frank o'connor aangaande de update:
    - "this is an important step for what I hope will be a transformative rather than iterative update."
    - "Everything is planned to be fixed. This beta test is of an update that drastically overhauls some of the underlying issues, rather than trying to fix them bit by bit."
    --------

    [​IMG]
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  12. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik wilde je meteen taggen, maar toen realiseerde ik me dat jij dit had gepost. Nieuwe avatar, moeilijk man.
     
    Lethal AK47 vindt dit leuk.
  13. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Als ze hem helemaal gefixt hebben en ze ranked toe gaan voegen dan is er nog een klein beetje hoop voor de MCC.
    Ben benieuwd.
     
    Turtle Boy 77 vindt dit leuk.
  14. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Hadden ze die game gvd niet gewoon ergens nu uit kunnen brengen!

    @Matrix: Haha, ja lastig. :p
     
    Turtle Boy 77 vindt dit leuk.
  15. Stingray

    Stingray NcA Clan Member

    Berichten:
    907
    Leuk Bevonden:
    29
    Om terug te komen op het vergelijk tussen Halo en die pizza waar alles aan ontbreekt... als we even verder terug kijken zijn er nog wel meer.

    Watch Dogs... wat hebben we toffe beelden voorbij zien komen... en wat kwam er? alles behalve dat...

    Destiny (ja sorry fan boys) same shit... had me er enorm op verheugd.. en wat krijgen we... maanden door dezelfde areas heen dwalen en dezelfde idioten afknallen om een gekke puntmuts te unlocken... maar wat zou het gigantisch gaan worden...

    Dus is deze game een uitzondering ? Nee.. mensen moeten alleen wat meer een vuist gaan maken dat ze dit soort zooi niet pikken , en als het mogelijk is een refund gaan vragen of verlangen!
     
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Of mensen moeten gewoon niet teveel hypen voor zichzelf. :)
    Ben ik jaren geleden gelukkig mee gestopt. Ik zie het wel. Speel een beta ofzo en dan beslis ik of ik hem koop.
     
  17. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik ben er ook mee gestopt om hoge verwachtingen te hebben om teleurstelling te voorkomen. Vooral ook door grote titels als Assassin's Creed, Destiny, Watch Dogs, Call of Duty en zelfs Fifa. Het is niet alleen het feit dat het soms/vaak gewoon niet werkt op de release, maar ook dat het innovatieniveau zo rond het vriespunt ligt. Dit jaar boycot ik sowieso alle sportgames, terwijl ik toch vaak trouw de nieuwe NFL, UFC en Fifa koop. Ik speel ze wel wanneer het eenmaal goed werkt. Halo MCC heb ik even in de digitale kast gezet en kijk ik over een half jaar wel weer naar.

    De grote websites voor reviews mag je overigens ook allang niet meer geloven. Sites als IGN en Gamespot lijken wel omgekocht en geven elke CoD of titels als Destiny gewoon een 8 of 9. Op Metacritic worden negatieve (user)reviews gewoon massaal verwijdert zoals bij Destiny het geval was!
     
  18. Gamersea

    Gamersea Going, Going, Gone

    Berichten:
    1.792
    Leuk Bevonden:
    22
    Heb het idee dat sommige mensen ook gewoon ouder beginnen worden en dat daardoor nou eenmaal ook dingen die vroeger enorm vet leken, niet zo cool meer zijn als je in je gedachten had zitten.. Terzijde dat de matchmaking inderdaad pauper is.
     
  19. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Hoe hebben jullie die gratis maand Gold gekregen? Ik heb nog niets namelijk. Maar ik share de game dan ook, iemand anders heeft de game gekocht. Kan dat het zijn?

    Raar in de Halo 4 playlist dat je alleen maar Adrift, Abandon, Haven, Solace, Landfall, Monolith, Skyline, Pitfall, Vertigo hebt. Er missen een heel aantal maps die Halo 4 altijd wel had in Slayer.
     
  20. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Die gratis maand heb ik ook niet gekregen en ik heb de game zelf gekocht day one. Dus geen idee hoe ze er naar kijken, beetje vaag.

    @Gamersea: Daar zit wat in... misschien wel.
     

Deel Deze Pagina