1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 12]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 16 mei 2013.

  1. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Met die terminal command gaat het inderdaad stuk sneller dan via activity window. :)
     
  2. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Zowel de iTunes Store als de App Store doen het niet op mijn iMac.
    Meer mensen hier last van?
     
  3. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Hier doen ze het beide gewoon.
     
  4. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Hier doen ze het ook gewoon prima, iTunes Store was wel langzaam eerder vanmiddag..
     
  5. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Uitloggen en daarna weer inloggen en toen was het probleem verholpen..
     
  6. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Ik kan op mijn iMac onder andere Safari, Mail en mijn Agenda niet meer openen.
    Als ik op de icoontjes klik gebeurt er simpelweg niets.. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
     
  7. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik heb vandaag 3 e-mails ontvangen op mijn telefoon die niet binnenkomen op mijn Mac. Ik kan opnieuw opstarten en synchen wat ik wil. Hij pusht die emails maar niet naar mijn Mac. Heeft iemand hier al eens eerder last van gehad? Mijn email-account is een microsoft exchange server.
     
  8. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ook maar eens ge-update naar Yoshmite ziet er goed uit! Was eerst bang dat alles niet vlekkeloos zou gaan vooral omdat mijn iMac mijn werk computer is en ik allemaal klantenbestanden erop heb. Maar alles is goed verlopen moest alleen mijn CS 5.5 pakket updaten met een oudere versie van Java.
     
  9. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
  10. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Vraagje,

    Heb van het weekend een Mac mini gehaald en ik gebruik momenteel VLC voor het afspelen van films (peanutbutter). Probleem is bij het afspelen, vooral snelle beelden, heb ik vaak stotterend beeld. Weet iemand hoe dit kan? Of heeft iemand een tip voor een betere (free) mediaplayer?
     
  11. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Gebruik zelf BSplayer, nergens last van.
     
    Rienbu vindt dit leuk.
  12. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Thanx man! Ga die vanavond even installeren
     
  13. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Kan het zijn dat Windows installeren de OS van de mac zelf instabiel maakt? Had namelijk Windows 8.1 geïnstalleerd en het werkte prima. Ik sluit de laptop af en wil weer inloggen op osx, maar hij zei dat Windows niet correct was afgesloten en de hele os van de mac was weg. Nu heb ik gelukkig wel weer gewoon kunnen resetten via het internet. Maar stom toeval of toch iets met Windows te maken?
     
  14. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ik denk er over om een Macbook Air te kopen tweedehands. Zijn er dingen waar ik op moet letten? Ik las dat exemplaren uit een bepaald jaar (2012?) last hadden van bolle accu's en loszittende schermen?
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    Ik snap niet waarom Apple de 2009 Macbooks nog als compatible voor Yosemite aangeeft. Het is echt zo traag als wat, niet normaal. Zelfs Windows 8.1 draait echt vele malen sneller op mijn Macbook. Lekker, dan maar weer terug naar de unsupported 10.6.8, dat draait tenminste.

    Edit: Een clean install heeft al aardig geholpen. :)
     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2015
  16. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Apple boys. Ik heb een vraag. Ik ben op zoek naar een nieuwe SSD voor een macbook pro retina mid 2014. Zo'n ongeveer 512gb moet genoeg zijn. Echter blijkt dit een ander verhaal te zijn dan ik gewend ben. Ik kan het door apple laten doen voor de prijs van een auto, of ergens een nieuwe SSD kopen voor minimaal 400 ballen. Mijn vorige 512gb schijf was slechts 250 pietermannen, enkel en alleen omdat het formaat van het schijfje groter was. Weet iemand een adres waar ik deze blijkbaar "state-of-the-art" stukken plastic alsnog voor een leuke(re) prijs kan krijgen?

    Ik heb ook zitten denken om er gewoon een SD kaart in te prikken. Deze komen tegenwoordig in 512gb voor. Ik zou er dan 256gb bij kunnen zetten. Probleem is. Het geheugen is lastiger benaderbaar voor Dropbox. En gezien daar eigenlijk mijn leven op staat en ik dankbaar gebruik mag maken van hun ultieme backup service, wil ik dat graag zo houden. SD valt dus eigenlijk af. :-(
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2015
  17. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Volgens mij kan je zelf sowieso geen SSD in een retina plaatsen. Moet toch door Apple gedaan worden ben ik bang?
     
  18. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
  19. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Ah'a ik zat ff met de gebruikelijke (windows) ssd's in gedachte haha.
     
  20. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Ik heb besloten dat ik maar even wacht totdat deze ssd's wat meer common worden. Ik kan hem bestellen bij Mycom, maar ze weten niet hoe lang het duurt totdat hij geleverd wordt. Blijkbaar zijn er te weinig losers zoals ik die een 128gb hebben gekocht met het oog hem zelf te upgraden. Ik verwacht over een half jaar een pricedrop doordat meer mensen hiertegen op stuiten.
     

Deel Deze Pagina