[pc]Ip adres

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Danger, 8 aug 2003.

  1. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

    Ik weet dat hier een tijd geleden een topic over is geweest, hoe je je ip adres kan zien. Maar ik kan dat topic niet vinden met de zoekfunctie (ip is te kort en ip adres kan niet enzo).

    Ik heb een paar vragen en aangezien ik die andere niet kon vinden heb ik een nieuwe gemaakt.

    Hoe kan je je ip adres zien door gewoon start>uitvoeren?????
    Is het mogelijk om je ip adres te veranderen?
    En als je je ip adres veranderd en je zit op een netwerk aangesloten heb je dan geen verbinding meer met het netwerk?

    Alvast bedankt
     
  2. matn

    matn .

    Berichten:
    284
    Leuk Bevonden:
    0
  3. Broes

    Broes x-user

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    0
  4. Dead Angel

    Dead Angel DOOM III

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    ga naar uitvoeren (in je start balk)
    voer in: winipcfg

    tadaa! :)
     
  5. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
  6. ToanToan

    ToanToan nicceee

    Berichten:
    397
    Leuk Bevonden:
    1
    ga je naar start--->uitvoeren---> en dan typ je ipconfig in
     
  7. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt, maar mijn ip verschilt. Whatsmyip.com heb ik een ander ip adres dan bij winipcfg bij uitvoeren.
     
  8. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    ga naar uitvoeren. typ in >>> cmd <<< ( dus alleen de letters :9 ) . je krijgt nu zo'n dos achtig scherm. typ nu in: ipconfig/all Je krijgt dan alle ip informatie.

    Ik denk dat als je dit gedaan hebt je weer niet je ipadres ziet wat je op whatismyip ziet. Ik zal je vertellen waarom. Ik zag dat je op xbox live zit, en dus waarschijnlijk ook op een router. Waarschijnlijk zie jij dus het ip wat je toegewezen krijgt van je router namelijk iets van 192.168.1.x ... Als je je "echte" ip adres wil hebben dat je van je internetprovider krijgt moet je in je router instellingen kijken. daar staan die ergens bij status. Beetje onhandig maar dat is het nadeel van het hebben v.e router. het ipadres van je router is meestal 192.168.1.1 dus::::

    ga naar internetexplorer: typ in je adresbalk::: http://192.168.1.1

    Nu krijg je misschien een inlogscherm... als je dit niet zelf hebt veranderd is de username waarschijnlijk admin en is er geen wachtwoord. Druk op ok, nu moet je daar ff je ipinstellingen vinden door even wat rond te klikken.
    Lukt dit allemaal niet, gebruik dan maar die van whatismyip want dat is denk ik de goede...
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2003
  9. Radius

    Radius Feel Radius

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    als je je ip wilt veranderen moet je gewoon even bellen met je provider en ffies een nieuwe aanvragen. moet je er wel een goede uitleg bij geven.
     
  10. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt ook van die sites waar je dat kan doen. Ben er 2 maanden geleden op geweest. Maar ik ben hem weer vergeten en ik ga niet nutteloos de geschiedenis doorbladeren.
     
  11. darkdesign

    darkdesign Active Member

    Berichten:
    109
    Leuk Bevonden:
    0
    zal wel je firewall zijn, ipconfig is het beste, je kan ook nog ergens bij netwerk dinges kijke week nie zeker, je switch of router geeft ook een eige uitgang aan je ip om te zorge dat niet elke pc in het netwerk dezelfde ip heefrt
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2003

Deel Deze Pagina