1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Cities: Skylines

Discussie in 'Games' gestart door Grievous NL, 1 mrt 2015.

  1. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Dat verlies is zo weg. 1000 inwoners erbij en je zit alweer dik in de plus.

    Heb het weekend helaas niet kunnen spelen, straks maar weer eens aanslingeren. Ik zit trouwens al op bijna 30 uur speeltijd :eek:
     
  2. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Welcome back... ;-)
     
    Mr.Bubbles vindt dit leuk.
  3. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Als ik dit allemaal zo lees dan begin ik ook te denken om het te halen. Heb bij de release van SimCity veel gespeeld, en me eigenlijk kapot gespeeld dat ik het na een tijdje geen zak meer aan vond omdat je eigenlijk steeds weer hetzelfde riedeltje moest doen.

    Ik vraag me af of ik hier dan ook wel plezier in ga hebben na die overdosis SimCity :p
     
  4. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Thanks :) Leuk om te zien dat mensen me nog kennen :eek:
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  5. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Ja uiteindelijk is dat riedeltje hier natuurlijk ook zo. Bouw een stad, verdien geld en maak je stad groter. Ik denk alleen wel dat de mod community enorm groot aan het worden is. Zelfs oud medewerkers van Maxis plaatsen al mods (die hebben nu natuurlijk toch niks beters te doen :p )

    De maps zijn stukken groter dan die van Sim City en ik vind het heerlijk wegspelen ook omdat het spel zo soepel speelt. Voor ongeveer 25 euro haal je echt een dijk van een game in huis die door nieuwe mods denk ik heel lang speelbaar blijft
     
  6. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik zit inmiddels weer op 95.000 inwoners. Zat eerst op 105.000 inwoners maar toen brak er een crisis uit doordat ik mijn oudste woonwijk uit had laten sterven. Nadat ik die wijk had gesloopt vertrokken er 40k inwoners en moest ik echt super hard werken om mijn stad nog te redden.

    Ga waarschijnlijk vandaag opnieuw beginnen nu ik weet hoe alles een beetje werkt. Hoe halen jullie die unique buildings, sommige moet je een unemployment rate van 50% voor hebben of dat je hele stad ziek is? Of een extreem hoge crime rate?
     
  7. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Hoe heb je die uit laten sterven? Volgens mij zijn bewoners even oud als ze een nieuwe wijk intrekken en is de kans dus ook groot dat ze op hetzelfde moment sterven. Tenminste, dat zie ik wel terug in mijn stad. Dan kunnen de lijkwagens het werk bij wijze van spreke gewoon niet aan. Heb je foto's? Ben wel benieuwd naar je stad :)
     
  8. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    Netjes, al is het allemaal wat te recht voor mijn smaak. :+
     
  9. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Ja, het is niet echt mooi maar puur functioneel, kan je het meeste kwijt zo :+
     
  10. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Dat treinspoor ook :D
     
  11. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Wat een hel was dat treinspoor ja 8), alles stond in de weg. Arme mensen die met de trein moeten, omwegen van 3 uur :+
     
  12. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Hier wat picca's van mij stadje :)
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik snap alleen nog niet hoe jullie die vakjes zo netjes krijgen? Ik doe bijna alles op moment langs de hoofdwegen. Hoe krijgen jullie die wijken zo groot en dicht op elkaar? Het vormgeven kost mij gewoon wat moeite, want als ik jullie steden zo zie lijkt het net als of ik een echt stad zie.
     
  14. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Ehm tsjah, ik heb niet echt een plan. In het begin heb je die snelwegen en bijna geen geld, dus dan leg ik een klein dorpje aan. Als ik meer geld heb sloop ik bijvoorbeeld een heel industriegebied om dat verder weg te plaatsen of te vervangen voor offices. Volgens mij kun je gewoon rechte lijnen trekken en op die manier vierkantjes. Maar mijn stad is ook niet echt netjes, maar dat is juist de charme. Dat heb je in het echt volgens mij ook niet.
     
  15. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Klopt, in het begin gewoon klein begonnen met een hoofdweg, die een middelgrote weg als vertakking had en die weer een vertakking heeft van de kleinste weggetjes, zodra er meer vraag kwam naar industrie en commercie dat gaan bouwen en later gewoon alsmaar meer uitbreiden. Ik heb nu nog 1 gebied als industrie en dat zijn mooie boerderijen :+
     
  16. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Mijn boerderijen liggen inmiddels tegen het centrum van mijn stad aan :D Ik heb geen zin om ze te verplaatsen, maar heel realistisch is het ook niet.
     
  17. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Probleem bij mij is dat allemaal hoogopgeleiden daar werken 8)
     
  18. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    In die boerderijen? :eek: Dat kun je denk ik wel oplossen door er kantoren neer te kwakken. Dan verplaatsen ze volgens mij wel.
     
  19. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Erg nice. Zo te zien speel jij ook wel op een wat betere PC dan ik heb.

    Inmiddels ben ik overnieuw begonnen. De andere saved game was teveel werk alleen om de stad draaiende te houden en uitbreiden was er niet meer echt bij. Met de kennis van nu ben ik maar overnieuw begonnen en het ziet er al goed uit. Ik zou wel een foto willen plaatsen maar weet niet hoe, speel namelijk op een Mac en dan onder Windows (betere performance). Heb geen printscreenknop op mijn laptop en de toetsencombinatie van Apple werkt ook niet onder Windows..
     
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2015
  20. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Niet de nieuwste meer, ik denk anderhalf jaar of 2 jaar oud. Ik verbaas me er nog wel eens over dat ie nieuwe games zo makkelijk speelt :)
    Ik ben ook vaak overnieuw begonnen, heb ook veel zin om met mods aan de slag te gaan maar jammer genoeg schakelt hij dan de achievements uit dus daar wacht ik nog even mee.

    De eerste treinen en vliegtuigen zijn ook gesignaleerd :)
    [​IMG]
    [​IMG]

    En zo begon ik met m'n stad :p
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina