1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Cities: Skylines

Discussie in 'Games' gestart door Grievous NL, 1 mrt 2015.

  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Je onderste screen, het verbuigen van je wegen, hoe doe je dat??? Op die manier zou ik ook nog een eind kunnen komen met het idee wat voor mijn stad heb.
     
  2. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Als je op wegen bouwen drukt zie je links van de wegen die je kunt bouwen een aantal rondjes. Je ziet daar ook een bochtje bij staan. Op die manier kun je mooie bochten leggen en kun je bijvoorbeeld zelf ook een rotonde bouwen. Hij laat namelijk ook de hoeken zien die je maakt.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  3. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Bij de wegen en het tabblad rotondes kun je zo'n klaverblad plaatsen.
     
  4. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Houd trouwens ook altijd je services in de gaten. Soms verlaten mensen je stad omdat er niet voldoende scholen zijn of omdat de brandweer te weinig dekking heeft. Ik was zonet 3000 inwoners kwijt omdat er een school te weinig was.
     
  5. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Ja klopt, als er ook naar iets rood is plaats ik er direct een school neer :+
     
  6. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Ja met de brandweer snap ik trouwens niet altijd. Zeker industriegebieden krijg je maar moeilijk blauw. Soms plemp ik er een paar neer maar helpt het nog weinig.
     
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Nog een kleine tip van mij, had hem hier nog niet gezien, waar ik gisteren achter kwam in mijn stad. Jullie kennen het begin wel met die twee afslagen naar de snelweg buiten je eerste ''vierkant.'' Nou, als je die nu overdwars met elkaar verbind, voorkom je in het begin, later ook waarschijnlijk, een grote verkeersopstopping. Ik had mijn wegen niet helemaal zoals ik wilde, dus toen ik dit deed was het binnen een paar minuten opgelost. Zo kun je namelijk je wegen dieper je beoogde stad in laten lopen, zonder dat je je druk hoeft te maken om een grote opstopping. Ander voordeel is dat je hierdoor ietsjes meer vrijheid hebt om het aan het begin van je stad, vanaf de snelweg, met meer vrijheid te bouwen. Succes ermee! :thumbs:
     
    Mr.Bubbles en RemcoM vinden dit leuk.
  8. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Ik heb er gewoon later een grote rotonde neergeplemd :cool:
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Dat kan ook, maar dit is dan ook eigenlijks een simpele oplossing voor aan het begin. En later is het de meest goedkope, maar ook effectieve, oplossing voor een verkeersader. Het kost je maar 1 klein vakje en dat is 40 dollar/credits, terwijl je het humeur van je inwoners er wel een stuk beter op houd. Kon nog net voorkomen dat ze gingen klagen over het drukke verkeer in de stad op Twitter.
     
  10. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Nou, mijn eerste serieuze poging tot een stad is ook een feit.
    Het ziet er nog wat inspiratieloos uit maar het loopt wel lekker tot nu toe.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    Alleen dit is nog wel een beetje een probleem, maar waarschijnlijk gooi ik gewoon mn hele industrieterein plat en bouw ik het een stuk noordelijker weer op.
     
    Mr.Bubbles vindt dit leuk.
  11. Erasmus

    Erasmus Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    39
    Er is een mod die ervoor zorgt dat je achievements geactiveerd blijven als je een mod gebruikt. :thumbs:
     
    Mr.Bubbles vindt dit leuk.
  12. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    F12 met Steam.
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Tsja, heb ook wel games gezien waarbij je cheats kon gebruiken en poep, alles unlocked. Dus ergens goed dat voor dit probleempje een mod is, dan kun je tenminste gewoon normaal spelen en achievements halen.
     
  14. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Oh dat zou wel gaaf zijn. Ik hoef geen unlimited geld ofzo, maar die Tree brush is enorm handig maar die kan ik nu dus niet gebruiken.
     
  15. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Ik ben nu trouwens bezig om industrie te vervangen door offices. Probleem is alleen dat de demands al een jaartje enorm laag zijn, de inwoners minder worden en mijn inkomsten dus ook. Nu heb ik nog een miljoen of 4 op de bank staan, maar met wat uitbreidingen en hier en daar een tekort ben je dat zo kwijt.

    Maken jullie trouwens winst met het openbaar vervoer? Ik zit met een flink tekort jammer genoeg, rond de 20.000 per maand voor openbaar vervoer.
     
  16. Erasmus

    Erasmus Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    39
    Ja je kan jezelf ook voor de gek houden, maar ik dacht zelf meer aan mods waardoor het spel leuker wordt, zoals andere huisjes of de mod waardoor gebouwen die abandoned zijn automatisch worden gebulldozerd. Mods die niet gelijk gamebreaking zijn zeg maar.
     
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Het is maar hoe je gamebreaking definieert, want je kunt dat ook van de positieve kant bekijken. Die mods die jij noemt, die zou ik wel gamebreaking willen noemen, maar dan dus de positieve kant. Het geeft je wat extra plezier in de game, met zoiets kleins, maar kan je uren werk schelen. Is best gamebreaking. ;):thumbs:
     
  18. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Dat huisjes afbreken voelt inderdaad echt als werk. Dan is er ook nog een unique building waarbij je 1.000 abandoned houses moet hebben. Had het geprobeerd maar daarna is je stad (bijna) niet meer te redden. Ook die unique building waar je alle taxes op 4% moet en health onder 20% lijken onhaalbaar.

    Lazaret Plaza (citizens <20% health, 3 week)
    Posh Mall (all taxes at 4%, 20 week)
    Observatory (1.000 abandoned buildings, 5 week)
    Oppression Office (50% unemployment, 5 week)

    Die 4 lijken me bijna onmogelijk..
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2015
  19. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Het zijn er geen 1000 tegelijk toch? Totaal toch 1000?
     
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Dit is één van de redenen waarom ik achievements een aantal jaren geleden heb opgegeven. Ik zag het punt toen niet, maar door dit soort ''onmogelijkheden'' wel. Je speelt games vooral om je plezier, slechts weinigen nog voor de uitdaging. En dit type spel is nu juist één dat meer geschikt is voor plezier dan uitdaging. Althans, zo ervaar ik het.
     

Deel Deze Pagina