1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 12]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 16 mei 2013.

  1. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    De reden dat de SSD zoveel duurder is voor een Retina model is omdat hij ook veel kleiner is.
    Hieronder een Retina SSD:
    [​IMG]
    En een normale SSD:
    [​IMG]
     
  2. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Meer omdat het een snellere interface is, ik heb een 512GB Msata SSD die nog veel kleiner is en die is maar iets van 10 euro duurder dan een normale SSD.
    [​IMG]
     
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Zojuist ook een SSD en 16GB RAM besteld voor mijn early 2011 MBP.
    Zat eerst aan enkel SSD te denken, maar ach, dan gelijk goed doen en 16GB erin stoppen.
     
  4. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Vraagje over adblock. Die heb ik reeds geïnstalleerd en 2x opnieuw. Maar ik word nog steeds dood gegooid met pop-up en mackeeper onzin. Er valt gewoon niet mee te werken. Op mijn MacBook werkt het wel prima dus die gebruik ik nu als verlengstuk maar dat is niet de bedoeling. Beide draaien ze op de nieuwste osx

    Edit: Gefixt
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2015
  5. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Zijn er hier ook Netflix gebruikers die problemen hebben met het afspelen van content via Safari?
     
  6. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    @Rivanov Ik heb nu een wireless keyboard aangeschaft, samen met een wireless trackpad. Super combinatie. Op 1 ding na. De trackpad gaat in een soort sleep mode, welke je door 1 keer klikken aan kan zetten. Het toetsenbord gaat helemaal uit heb ik het idee. Het is niet dat je hem via spatiebalk aan kan zetten. Dat vind ik echt super kut, want heb een twelve south magic wand waar je ze beide naast elkaar in een houder plaatst. Om nou elke keer de trackpad los te halen om het toetsenbord aan te zetten vind ik niet relaxt werken. Heb jij hier een oplossing voor? Of is er niks aan te doen. Er staat wel dat het toetsenbord aangaat wanneer je begint te typen, maar heb niet het idee dat dit werkt.
     
  7. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik ervaar dit niet! Ik ervaar dat ik één toets moet indrukken dan is het keyboard weer wakker. Misschien staat er iets foutief ingesteld?
     
  8. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ook als deze een nacht niet gebruikt is?
     
  9. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Bij mijn late 2013 rMBP laat de coating los van het scherm waardoor er vage vegen komen op het scherm. Na wat google werk geconstateerd dat het een veelvoorkomend probleem is, dus vervolgens een afspraak gemaakt bij de Genius.

    Daar kom ik nu net vandaan en ze hebben mij verteld dat ik geen recht heb op 2 jaar garantie, omdat de Macbook zakelijk is aangeschaft. Het scherm vervangen kost 300,- euro en daar heb ik natuurlijk helemaal geen zin in om dat zelf te betalen aangezien het probleem niet veroorzaakt is door mij.

    Is er helemaal niks wat ik kan doen? Waarom hebben bedrijven geen recht op 2 jaar garantie bij Apple?
     
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Je valt niet onder t consumentenrecht als bedrijf. Dus alleen fabrieksgarantie
     
  11. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Onlangs zag ik onderstaande uit de rechterzijde van het scherm van mijn MBPr komen :'-( Het' steekt een stukje naar buiten, heel raar. Kan ook niet echt benoemen wat het nu precies is. Iemand hier enig idee wat het is, @Rivanov ?

    Gebruik de MBPr zelden (staan 12 cycli op), en als ie niet gebruikt wordt zit er altijd een hoes omheen. Ik wil de MBPr eigenlijk verkopen maar vraag me af of ik hem zo kwijt raak...

    [​IMG]
     
  12. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Wanneer ongeveer zal de nieuwe ipad (air 3?) komen? Wil toch wel van de zomer een beetje een nieuwe gaan halen. Zit nu op de iPad 3 nog.
     
  13. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Same. Ik wil die 12 inch als die er inderdaad komt, heb zelf ook nog de 3. Ik gok een beetje op september, nog even tijd om te sparen :)

    - Tapatalk.
     
  14. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    ja indeed, denk wel dat 12inch goed prijzig gaat zijn.
     
  15. BBE TheOne

    BBE TheOne BBE Forever!!!

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    vraagje,

    ik wil die nieuwe macbook 12 inch 2015. kan ik die gewoon in duitsland halen/bestellen? en dan heb ik gewoon een normale versie? of is het toetsenbord anders?
    gr robert
     
  16. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Ik switch volgend schooljaar naar een andere opleiding en daarvoor ben ik een Macbook nodig.
    Nou heb ik in mijn huidige laptop nog een 512GB mSATA (dus geen normale SATA) SSD zitten, kan die op een of andere manier ook in een Retina Macbook Pro (mag ook een ouder model zijn, tweedehands ofzo, zolang het maar een Retina is), dmv een converter oid?
    @Rivanov weet jij dat toevallig? :D.

    Heb al wel wat op internet gezocht en het lijkt voor de eerdere ( 2012-13 ) Retina's wel mogelijk te zijn (dmv een converter), maar het is allemaal wat onduidelijk.
     
  17. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Alleen met een converter, de aansluiting lijkt op mSATA maar is het niet. Voor het nieuwe 2015 model is het nog moeilijk te zeggen. De 2015 modellen hebben volgens mij weer een nieuwe SSD die nog sneller schijnt te zijn, ik weet niet zeker of die ook dezelfde connector gebruikt.

    Volgens mij zijn er ook genoeg upgrade sticks te vinden, maar ook dat is bij de nieuwere modellen wat lastig. Voor mijn Mid 2014 Retina MBP is er nog niks te vinden, maar ik heb voorlopig nog genoeg aan 256GB..
     
  18. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik krijg de laatste dagen de melding dat onderhoud vereist is aan mijn accu (Macbook Pro 2009).
    Als ik echter coconubattery open staat er dat mijn accu nog 77% capaciteit heeft (cycles 854).

    Is deze melding niet aan de vroege kant?
     
  19. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Ik heb virtualbox gedownload en windows 7 erop geinstalleerd, ging allemaal goed. Alleen vraagt ie iedere keer bij het opstarten om windows 7 te installeren terwijl die al geinstalleerd is. Moet ik nog wat installeren of iets?

    EDIT;

    nvm, pakt em nu ineens wel
     
  20. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Iemand enig idee waarom Handoff op mijn Mac het niet meer doet? Ik kan bijvoorbeeld met een geopende Safari browser op mijn iPhone overnemen, maar andersom lukt dat niet. Het icoontje komt niet naast mijn dock naar voren. Ben al een keer helemaal uitgelogd geweest met m'n iCloud account, maar dat heeft niet geholpen.
     

Deel Deze Pagina