1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox one externe harde schijf

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CRonaldo7, 6 apr 2015.

  1. CRonaldo7

    CRonaldo7 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    1.172
    Leuk Bevonden:
    2
    Hallo,

    Waar kan je externe harde schijven kopen voor de One en hoe moet je die dan gebruiken? Ik las op internet gewoon met een USB inpluggen?
     
  2. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Die kan je overal kopen :) een externe HDD op de xbox one hoeft alleen maar een 3.0 aansluiting te hebben. Je mag zelf bepalen of het USB voeding heeft/voedingsblok, 1 TB of 10 TB, 5400 of 7200 RPM. Dat mag je helemaal zelf bepalen.

    Ik koos gewoon voor 2 TB met USB voeding. Aan de linkerkant in de USB poort gedaan en klaar voor gebruik.
     
  3. CRonaldo7

    CRonaldo7 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    1.172
    Leuk Bevonden:
    2
    Bedankt!
     
  4. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Nou ik heb een externe 3.0 USB 1TB Samsung HD maar die wordt niet herkend als een 3.0 HD. ik kan er met de mediaplayer bestanden van afspelen maar ik heb geen optie om hem te formatteren om te gebruiken om games er op te zetten. Dus hij pikt niet alle externe HD's
     
  5. Froggle

    Froggle Play, or be played.

    Berichten:
    995
    Leuk Bevonden:
    47
    Is de kabel ook USB 3.0? (herkenbaar aan de blauwe details van de connector)
     
  6. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Dat is een goede. Moet ik even checken..
     
  7. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Nou heb de boel even onderzocht, blijkt het toch geen USB 3.0 HDD te zijn maar een gewone USB 2.0 HDD. Ik heb toch altijd gedacht dat het een 3.0 was... zuchtend loopt hij naar de winkel voor een USB 3.0 HDD..
     
  8. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Niet slim :p

    Gewoon voor zo'n WD my book of een Seagate gaan. Prima dingetjes zijn dat!
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  9. gnudde

    gnudde MGMT

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb deze:

    Hitachi HGST Touro S 1TB grijsexterne 2,5'' 7200RPM, USB 3.0

    Grappige is dat deze echt sneller games laadt ten opzichte van de interne harde schijf van de xbox one.

     
  10. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Wat is daar grappig aan?
    Is vrij normaal. De 3.0 maakt het al sneller dan de interne SATA en die van jou is ook nog 7200 ipv 5400 van de interne. :)
     
  11. VasiliBRT

    VasiliBRT New Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    heb gisteren mijn WD PP (zonder voeding eens getest (usb 3.0)) en daarnaast mijn WD elements met voeding (usb 3.0) getest en het verschil is verbluffend
    beide 2 tb
    Pak er zeker altijd eentje met voeding.
     
  12. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    De zonder voeding zal een 5400rpm zijn en die met voeding een 7200rpm zijn. Dat scheelt aanzienlijk.
     
    VasiliBRT vindt dit leuk.
  13. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
  14. assaultpr0

    assaultpr0 Active Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    90
    Daarnaast gaan 7200 RPM schijven sneller stuk. Ik zou dus gewoon lekker een goedkoop schijfje van WD halen. Seagate is een erg matig merk namelijk.
     
  15. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik heb 2 seagates en een oude wd. Geen enkel probleem mee. Alles doet het nog steeds :)
     
  16. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Seagate zijn prima schijven verder hoor. Sowieso zijn er tegenwoordig geen echte slecht HDD's meer. Vroeger (nou ja vroeger, ben best een fossiel ondertussen maar ik ben wel van net na het krijt tijdperk) Vroeger dus, was het een ander verhaal, toen had je echt wel echt slechte en echt goede HDD's.
     
  17. assaultpr0

    assaultpr0 Active Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    90
    http://lmgtfy.com/?q=Seagate failure rate ;)

    Je hebt helemaal gelijk verder, het zijn prima schijven, het is niet zoals vroeger inderdaad. Echter zijn ze wel een stukje minder dan bijvoorbeeld WD, maar je betaald ook minder.
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  18. NE0 ID

    NE0 ID Active Member

    Berichten:
    199
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik ben aan het kijken voor een My Book 4TB om aan de xbox one te hangen. Echter vroeg ik me het volgende af. Ik heb 2 xbox one's. Werkt deze HDD op beide xboxen (in de zin van de HDD de ene keer aan de ene xbox hangen en de andere keer aan de andere)? Of moet deze dan opnieuw geformatteerd worden? Is het formatteren xbox afhankelijk aan welke xbox je hem hangt?

    En zodra je de HDD hebt geformatteerd, kan je er vanuit de computer dan ook nog gewoon bestanden zoals films opzetten of dient hij dan weer naar de computer geformatteerd te worden?

    Mocht hier iemand antwoord op weten dan hoor ik dat graag ;)
     
  19. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Tussen twee xboxen weet ik eerlijk gezegd niet. Lijkt mij dat het moet kunnen dat je die uit de ene xbox haalt en gewoon in de andere kan zetten.

    Ik weet wel dat de harde schijf weer geformatteerd moet worden als je die voor een ander apparaat wil gebruiken :)
     
  20. NE0 ID

    NE0 ID Active Member

    Berichten:
    199
    Leuk Bevonden:
    7
    Thnx Monkey ;)
     

Deel Deze Pagina