1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM5 [Finished] Toyota GT86 [AM] [Zondag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door loyallronin, 29 mrt 2015.

  1. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Mooi evenwichtige warmteopbouw in de banden Loyall!! :thumbs::thumbs: (na één rondje Nordschleife).
    [​IMG]
     
  2. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Mooi zo!
    Is dit aan het einde van het lange rechte stuk, dan kan dat wel kloppen.
    Hoe zit het op een bochtige sector?
     
  3. D3M0 SoUnDz

    D3M0 SoUnDz Digittaalgras.nl de plek voor leuke toernooien

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik doe graag mee!
     
    loyallronin vindt dit leuk.
  4. Eellie

    Eellie The E stands for Eellie

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik kan deze zondag hopelijk wel de eerste race mee doen. Maar de overige gaat niet lukken.
     
    loyallronin vindt dit leuk.
  5. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Net even de replay gekeken van de derde race. Had zelf pas na de herstart schade opgelopen en dus onnodig een tweede pitstop gemaakt... Volgende keer moet ik iets beter opletten. Volgens mij had het uiteindelijk weinig invloed op mijn resultaat aangezien Asjemenou de laatste rondjes terugviel door schade.

    Was wel een leuke sessie, had verwacht dat ik wel onder de 1.08 zou duiken maar dat is me helaas niet gelukt.
     
    loyallronin vindt dit leuk.
  6. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
  7. thetiktak92

    thetiktak92 Active Member

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    55
    klein raceverslag van mijn vuurdoop bij xbw racing:

    Race 1: Mocht van plek 8 starten niet geheel ontevreden mee en de eerste bocht kwam ik goed door won een plekje mede doordat Pointy even zijn rempunt vergat en er een paar aan tikte. De rest van de race redelijk constant kunnen rijden niet echt in gevecht geweest nog een paar plekjes verloren uiteindelijk als 9de over de streep gekomen.

    Race 2: Ditmaal wederom vanaf plek 8 aangezien Eellie maar 1 race kon rijden. Mijn start was weer prima en reed nog een paar ronden op plek 6. Nog een paar kleine gevechten met Alsjemenou en Beltoon maar als ze er eenmaal voorbij waren was ik ze helaas kwijt ook. Hierna kon ik het weer rustig uit rijden en werd 8ste.

    Race 3: Hoopte op een mooie startplek helaas werd ik op plek 9 neergezet, kom de eerste ronde weer aardig goed door en rij al vrij snel rond plek 6. Op het rechte stuk kom ik midden in een flinke crash terecht, links van mij gingen er 2 de muur in en recht van mij gingen er 2 de muur in, helaas kon ik ze niet meer ontwijken en had mijn auto aardig wat schade. Na de herstart (waar ik helaas als 10de starte aangezien ik als laatste uit de pit kwam.. ) ging de start weer goed en was nu in een leuk gevecht beland voor plek 7 met Alsjemenou met hangen en wurgen wist ik hem achter me te houden en Alsjemenou besloot de pits in te duiken. Alsjemenou zijn racepace was iets sneller dus de volgende ronde besloot ik ook gelijk de pit in te gaan en hoopte nog voor Alsjemenou uit te komen. Dit pakte goed uit en kwam een metertje voor hem uit bij bocht 1. Ditmaal had ie me vrij snel te pakken, ik probeerde iets meer te pushen en dichterbij te komen. Hierdoor verpeste ik uiteindelijk mijn eigen race en die van Alsjemenou. Ik kwam iets te hard aan voor een bocht kwam op de curve terecht en hier remde ik dus vol op de curve met als gevolg dat ik Alsjemenou vol raakte. Allebei flink wat schade en mijn stuur had een afwijking naar links. Besloot de laatste 4a5 ronden hiermee door te rijden wat helaas niet goed uitpakte. Pointy had me al vrij snel te pakken en Null had me in de laatste ronde nog ingehaald en zo eindigde ik op plek 10.

    @Alsjemenou sorry nog voor de beuk die ik uitdeelde :oops:

    Ben wel benieuwd naar de beelden van de crashes van race 3!

    Vond het erg leuk, nu maar proberen met iets minder assists aan te rijden en dichter bij de rest van de groep te komen.
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2015
  8. Eellie

    Eellie The E stands for Eellie

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    4
    Leuk verslagje :)
     
  9. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Heb even de crash opgezocht. Helaas stond de replay camera op de motorkap en kon ik dus niet een beter beeld krijgen.

     
    Divimus vindt dit leuk.
  10. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Zo daar ontsnap ik ook nog maar net aan een flinke tik :+
     
  11. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Mijn auto komt ineens schokkerig in beeld.
    Ik zal kijken of ik een beter replay slow motion filmpje heb.
    Ik zal ook ff kijken wat nou de toedracht was.
     
  12. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Ook gelijk even de (3e) race vanuit mijn perspectief samengevat. Van de anderen had ik geen replay meer, volgens mij had ik in de 1e race best een leuk gevecht met Divimus overigens.



    Begon de 3e race vanaf plek drie, geen ongunstige plek. Voor de crash uit het bovenstaande filmpje had ik me naar plek twee gevochten en vanaf die plek begon ik ook aan de race na de herstart. Aan het begin van ronde vier kreeg ik een tikje van ColdZero waardoor we allebei al vroeg de pit in moesten. Daardoor miste ik de actie aan het begin van de race maar konden we samen aan de inhaalslag beginnen. Kon hem nog even achter me houden maar hij pakte elke ronde een paar tiende waardoor hij langzaam uitliep. Langzaam kwamen we dichterbij, helaas doken de mensen die we konden inhalen elke keer de pit in waardoor ik eigenlijk weinig duels heb meegemaakt maar qua tijd was dat natuurlijk wel gunstig.

    Uiteindelijk kwam ik na de pitstops achter Loyal en Divimus terecht. Misschien had ik daar nog wel iets dichterbij kunnen komen maar ik dook met mijn domme kop voor de tweede keer de pit in. Hierdoor haalden Asjemenou en Pointy me in en zat ik gelijk weer midden in het achterveld. Pointy kon ik al snel inhalen en niet veel later trok Asjemenou, met zijn beschadigde voertuig, aan het kortste eind. Na 7e in de eerste race en 6e in de tweede eindigde ik weer als 6 in de derde race. Uiteindelijk +-30 seconden achter de nummer 5 waardoor mijn tweede pitstop uiteindelijk geen gevolgen heeft gehad.

    Heb hem even vanuit meerdere camera posities gefilmd.



    De eerste drie hadden hier wel gelijk een dikke voorsprong gepakt.... Daar gaat mijn eerste podiumplek |:-
     
    Laatst bewerkt: 13 apr 2015
    thetiktak92 en FuzzySkittle vinden dit leuk.
  13. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Daar was voor mij niks aan te houden, kon niet meer sturen nadat loyall tegen mijn achterkant zat en de wielen gleden ook door dus zat als een passagier achter het stuur. Verder wel een fijne raceavond gehad met een aantal leuke duels waarvan de meeste clean waren, kleine tikjes gekregen en ook twee uitgedeeld bij het aanremmen. Vind het nog wel een nadeel dat de 2 zo kort is, vooral met aanremmen. Als je terugschakelt kun je bijna niet zonder te glijden een noodrem maken door op de motor te remmen waardoor je moeilijk mensen kunt ontwijken als je eenmaal je rempunt hebt gekozen. Verder is het een prima bakje alleen de combi van het circuit met deze auto is niet heel makkelijk :) Volgende puntje: mogen de pro's nu wel of niet oefenen? Aangezien ik en Loyall wel wat meer rondjes in de benen hadden dan de rest, zag op de LB even na 19.00 uur dat Loyall een seconde sneller was dan Pieke en die zat al ruim onder de 1.08. Dus ik heb toen 18 rondjes gereden, zonder te pitten wat prima kan met deze straat banden.
     
  14. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Ja snap ik. Je ziet ook duidelijk dat je vroeg genoeg op je remmen gaat maar je schuift gewoon door. Was geen harde klapper maar wel genoeg om een vroege pit te maken.

    Van mij mag iedereen gewoon oefenen. Het verschil tussen de beginners en gevorderden komt toch wel snel naar voren. Als het vooraan wat dichter op elkaar zit zouden de mensen daarachter (lees: ik) wat voordeel uit kunnen halen.

    Volgende week kan alles, als het goed is, in de 3e versnelling dus dan heb je daar niet zoveel problemen mee.
     
  15. generationq87

    generationq87 Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    11
    Livery inmiddels gereed:
    [​IMG]

    Waar zal de volgende race worden gehouden? Wellicht dat ik er dan bij kan zijn.
     
    pim_smeets en asjemenou75 vinden dit leuk.
  16. FuzzySkittle

    FuzzySkittle Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    37
    [​IMG]


    A.K.A ReneNLNieuwvenn
     
  17. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Prague: Short reversed is een heerlijk circuitje. De hele baan kent maar 3 rempunten :thumbs:

    Laatst ook al eventjes Road America West gereden, volgens mij wordt dat wel een leuke race. Snelle stukken en een paar rare bochtjes. Als er geen pitstop is, blijft schade dan wel aanstaan?
     
  18. generationq87

    generationq87 Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    11
    Niet echt een circuit... Omwisselen voor bv Sebring International Raceway club circuit? :)
    En bernese Alps voor Road atlanta ;)
    Dan word et een mooi lijstje!

    Hoop in ieder geval weer mee te kunnen rijden!
     
  19. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Of gewoon meedoen met wat er wordt gepresenteerd... :p
     
  20. thetiktak92

    thetiktak92 Active Member

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    55
    Maar even verder geknutseld aan mijn autotje, nog niet zo vet als die van jullie maar ik vind hem prima zo:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    CrazY en NullMicrobe6099 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina