Tja, frame data is voor velen al een gruwel term, iets wat te "complex" is en de lol uit de game haalt. Je hoeft sowieso geen frame data te kennen om te weten of jij in het voordeel of het nadeel staat na een aanval, welke aanval snel of langzaam is. Daar kom je vanzelf achter door gewoonweg te spelen.
In plaats van te leunen op ervaring kan je met frame data in 1 oogopslag hetzelfde antwoord krijgen.
Als jij een speciale aanval blokt wil je weten hoe je deze gegarandeerd kan afstraffen, en of het überhaupt kan. Door veel dingen te proberen komje er uiteindelijk achter dat een bepaalde aanval het inderdaad mogelijk is. Met frame data kan ik aflezen hoe negatief zo'n aanval is en simpelweg naar mijn eigen aanvallen kijken welke aanvallen snel genoeg zijn. Dus ik hoef niet tig dingen uit te testen. Dit was en heel simpel voorbeeldje.
Vroeger gebruikte niemand frame data, iedereen leerde door te spelen en zo kon je ook gewoon goed worden, en dat geld nog steeds!
Frame data maakt het gewoon makkelijker om snel een antwoord op iets te krijgen of te testen.
Niet van een mug een olifant maken, je hoeft het niet leren te gebruiken en als je het toch wil, dan is het echt waar ontzettend makkelijk.
Ik zal er nu over ophouden, volgens mij heb ik genoeg mensen weggeschrikt op XBW in al die vechtgame draadjes met deze praat
*Trouwens, ik wil geen illusies kweken, ik ben net zo shit als elk andere speler in het begin, en waarschijnlijk lang erna ook
Laatst bewerkt: 14 apr 2015