Ik denk dat degene die het meeste risico durft te nemen tijdens de kwalificatie en clean kan blijven op pole staat. Veilig voor een cleane ronde gaan, gaat het niet worden om vooraan te staan, wat heel belangerijk is voor deze race. Doordat er risico genomen moet worden kunnen de uitslagen verrassend onvoorspelbaar worden. P.s (Ik had het nieuws aanvankelijk gemist maar nu krijg het steeds maar niet uit mijn hoofd: 7 Mei Project cars al speelbaar, dat wordt genieten)
Vooral als de koploper een kleine voorsprong pakt kan je het best makkelijk uitrijden waarschijnlijk. Maar een fout wordt wel snel afgestraft omdat er toch veel rechte stukken zijn. Hoop dat het tijdens de kwalificatie bij de chicane goed gaat. Het is mij niet helemaal duidelijk wanneer je daar wel of niet clean rijdt. Soms ga ik vlak langs de boarding en dan telt die hem goed en als ik soms meer door het midden ga en mijn linkerkant even van de grond gaat dan is het een dirty lap. Als ik achter de ghost van loyal rijdt blijf ik verder van de muur vandaan en dan telt de tijd toch niet... Net overigens wel mijn snelste tijd verbeterd door zelf te koppelen! Helaas wel maar met zesduizendste maar het begin is er. Kan nog wel een stuk sneller.
Hmmmm ga het denk ik wel proberen, zo nog maar even een paar rondjes oefenen. Rijdt nu een uurtje of 4 met koppeling en eigenlijk gaat het best goed. Heb alleen soms nog wel damage aan de koppeling omdat ik dan te laat schakel denk ik.
Daarom is het denk ik in de kwalificatie wel aan te raden. Je zou in theorie een snellere tijd kunnen neerzetten en omdat het maar 2 rondjes betreft zal je niet veel schade oplopen. Je kan naar mijn weten geen damage oplopen door te laat schakelen. Alleen door het niet gebruiken van je koppeling.
Ik ben er weer 1 race, de eerste . Er is weer MotoGP. De laatste keer dat het in de avond is als t goed is.