1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Boeken/TV] A Song of Ice and Fire | A Game of Thrones

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door oeloeimanu, 20 apr 2012.

  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Laten we het daar over een maandje als iedereen bij is met de serie hier nog eens over hebben

    Want imho is de schade al zo groot dat het niet meer recht te breien is.

    Los van de grote opvallende afwezigen is het snijden in de verhaallijnen als een soort domino effec door alle andere verhaallijnen heen gegaan

    De enige verhaallijnen die nog enigzins intact zijn zijn die verhaallijnen die een beetje los staan van de rest zoal Jon en Arya
     
  2. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Varys bijvoorbeeld zou nog een leuke onthulling kunnen doen. Dat hij vanaf het begin Dany (en eigenlijk dus Viserys...) gesteund zou hebben doet echt af aan zijn personage. Littlefinger en Sansa kan ik op dit moment niet goed praten, zelfs vanuit de Boltons is het vreemd om op die manier hun relatie met de Lannisters te verpesten. Verder hoop ik op ten minste een opmerking over Balon (en zijn dood), ik vraag me echt af wat hij al die tijd heeft zitten doen in de serie... :+
     
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    dat Varys de Elerio rol overneemt is tot daar aan toe, maar geen Aegon? WTF. Geen Gebroeders Greyjoy, geen iron fleet, geen dragon horn.... Maar vooral, geen Aegon? Snap echt niet hoe ze (ogenschijnlijk) de echte erfgenaam van rhaegar weg kunnen laten. Wat maak je dan nog voor serie? Asoiaf is het in ieder geval niet. En hoe lomp hard ze daarmee ook door Tyrion zijn verhaal heen vliegen.. Een half boek geskipt in twee slappe scenes! Blegh, kan hier wel een dag over ranten [\spoiler]
     
  4. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Van mij mag Aegon uiteindelijk 'winnen', dus hoop niet dat zijn ontbreken in de serie betekent dat ie geen belangrijke rol meer gaat krijgen... :eek:
     
  5. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb alleen aflevering 1 en 2 gekeken, maar heb wel wat vernomen van wat er in de komende episodes gaat gebeuren.

    Het is wel interessant om te zien hoe ze de verhalen 'stroomlijnen', al vraag ik me wel erg af wat voor invloed dit heeft op het verhaal van de boeken. Betekent dit dat de Greyjoys, Aegon, Lady Stoneheart en nog wat andere personages er uiteindelijk niet veel toe doen? Ik vraag me zeker af hoe ze de Sansa/Theon en de Jaime/Dorne verhaallijnen gaan mengen zonder dat het te ongeloofwaardig wordt (en dat vind ik nu al eigenlijk met betrekking tot Sansa, wat is Baelish van plan?).

    Anyway, ben wel blij dat Kevan en Lancel weer terug zijn, ik had wel verwacht dat we die niet meer zouden zien. Oh, en "Bear Island knows no king but the king in the North, whose name is STARK"! :D
     
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Wat een kak episode, op die onthoofding na dan, blij dat die opgerot is. En zijn directe baas lijkt eindelijk een beetje te ontdooien tegenover John Snow. En WTF is dat met Sansa, dat gaat toch niet echt gebeuren??? Ramsay en Theon Greyjoy mogen van mij wel het hoekje om, heeft Sansa meer kans in Winterfell. Als dit zo doorgaat, dan heb ik het idee dat het aan het eind van het seizoen heel epic word. Brienne is alleen kut, schiet nog minder op dan Dany.
     
  7. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Waarschijnlijk zijn die personages inderdaad niet belangrijk genoeg. Victarion zie ik niet levend uit Meereen komen, Stoneheart heb ik sowieso nooit gesnapt (alleen leuk voor Jaime/Brienne verhaallijn, maar dat kan ook anders), Aegon die pas na 2/3e van het verhaal opduikt. Als je kijkt naar wat uiteindelijk de plot van het verhaal lijkt te gaan worden (Danaerys, Jon (o_O), Others), doen die andere personages er niet veel toe. Zelfs nu passen er in één aflevering niet alle personen, terwijl sommige nog gewoon samen zijn (Jon en Sam, Stannis en Davos).
    En dat briefje was zo vet hé!
     
  8. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Dus Jon is ook een warg? Apart dat deze dingen niet in de serie worden verwerkt. Morgen maar met boek 3 bezig, denk dat er nog wel veel meer dingen zullen komen die anders verlopen :+
     
  9. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Ik mag toch hopen dat Jon Connigton en Aegon er nog ingeschreven worden want dat was de reden dat het verhaal opeens weer heel interessant werd in de boeken. Daarnaast is Jon Connington ook één van mijn favoriete nieuwe characters uit de boeken, meer nog dan Aegon zelfs.
     
  10. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    De serie is zijn mojo kwijt vrees ik.

    Ik ben nu bij episode 3 van seizoen 5 en de verschillen met de boeken beginnen me nu echt de kop op te steken. Waar zijn de Greyjoys? Sansa en Ramsey, no fucking way, wat een bizar slechte wijziging. Die bedscène tussen Marjory en Tommen was tenenkrommend slecht. Tyrions toch wel vrij epische reis in boek 5 wordt gedecimeerd tot drie scenes en zonder de "crew" op de boot. Sterker nog, ik begin de serie-versie van Tyrion een beetje een eikel te vinden, iets wat ik in het boek nooit bij hem gehad heb. Komt misschien ook omdat zijn personage de diepte van het boek mist door de keuze om einde vorig seizoen Tysha helemaal niet te noemen. Daardoor was de scene met Tywin eigenlijk wel vrij zwak vergeleken met de reactie die ik in het boek had.
     
  11. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Die scene met Jorah was ook zo slecht hé, geen enkele verrassing omdat ze hem eerder laten zien... Ik vind dat ze Tyrion in de show juist minder een 'eikel' willen laten zijn: die 'I am sorry' vorig seizoen bij Shae en ook het moment in aflevering drie dat hij het niet kan met de hoer terwijl hij haar in het boek feitelijk verkracht. Ik vind hem daarom ook maar irritant worden.
     
  12. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    De titel van aflevering 9 seizoen 5:
    The Dance of Dragons.
    Erg benieuwd of dit niet alleen betrekking heeft op Dany en haar draken, maar ook verband houdt met de originele 'Dance of the Dragons'. In dat geval misschien een Targaryen onthulling: R+L=J of Trystane=Aegon (dan zou Doran wel geen erfgenaam hebben, maar aan de andere kant zit hij op dit moment zonder enig plan).
     
  13. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Net het gedeelte van de Red Wedding gelezen, poeh :+
     
  14. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    What's up met dat briefje?
     
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ik reageer maar even hier anders gaan er misschien weer mensen piepen over boek spoilers maar ik zou er geld op zetten dat deze dance of dragons

    Deznak's pit

    is
     
  16. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
  17. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Zo kan je er ook eentje van Tyrion maken dit seizoen en de finale van vorig seizoen :p
     
  18. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Het einde van boek 3 :eek:
     
  19. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Dat is met Lady Stoneheart toch?
     
  20. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Jup, waarom niet in de serie 8)
     

Deel Deze Pagina