1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Mortal Kombat X

Discussie in 'Games' gestart door LocKuM, 2 jun 2014.

  1. Maikel BRL

    Maikel BRL Active Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij helpen met onderstaande. (Antwoord in PM mag ook)
    Ik heb nog al wat problemen met de Meter Burn, naar mijn idee time ik het precies goed maar ik zit er vaker naast als bij. Ik heb mijn controller presets al allemaal op off gezet naar wat ik hier eerder had gelezen. Op welk moment time ik de Meter Burn? (R2, ik speel op PS4) Is dat gelijk als je je special invoert of zit er een delay in?

    Verder heb ik problemen met het chainen van de combo's, ik speel nu even met Kung Jin. Via de testyourmight heb ik de volgende combo die er redelijk 'makkelijk' uitziet om mee te beginnen.

    Midscreen
    (starter)~Bo Swat, nj2, ji~divekick, b21~Bo Swing = 32-35%

    Nu zie ik zowel nj2 als ji, wat betekent dat? Ik zie ook alleen nj voorbij komen of ji4. De combi's 1,2,3,4/u,d,b,f snap ik. Is j2 dan jump 2? En hoe chain ik de combo's achter mekaar, waar zit de delay? Of druk ik alles zsm achter elkaar in.
     
  2. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik vind het maar vervelend :+ Ik wil best beter leren worden, maar ik kan gewoon NIET kiezen met wie. Dan denk ik weer "JA! Kung Lao" maar voordat ik de combo leer denk ik gelijk "maar maar D'vorah/Kung Jing/Takeda/Quan Chi/Shinnok/Scorp/Liu Kang/Mileena/Ermac/Erron Black/Raiden zijn stuk voor stuk ook gruwelijk en wil ik ook maar al te graag leren. Daarnaast Jason, Tremor, Tanya en Predator die er stuk voor stuk vet uitzien en vast ook aan die lijst toegevoegd worden..

    [​IMG]

    Meter burn verschilt per special. Meeste zijn echter direct bij het invoeren van de knop (op de xbox bij een combo is het dan bv > (down),(left) en dan tegelijk (X)(RT))

    NJ staat voor Neutral Jump, dus gewoon omhoog springen. 2 Is driehoek of (Y). Je springt dus recht omhoog en daarna sla je waardoor iemand gejuggled wordt. JI staat voor jump in. Dat betekent dat je naar iemand toe springt en slaat en dat zorgt weer voor een andere combo. De delay moet je echt aanvoelen. Enige keren dat het mij lukte was als ik het stapje voor stapje bleef oefenen. Eerst combo 1 goed krijgen. Vervolgens de cancel en daarna combo 2. Het is zeker niet zo snel mogelijk achter elkaar. De delay verschilt bizar veel per poppetje en per combo.
     
  3. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Nj is neutral jump. Dus omhoog op de pad. Ji is jump in. Voorwaarts naar tegenstander springen.

    De R2 doe ik tegelijk met de special. Tenzij het een combo verlengt enhance. Dan pas erna.
     
  4. Maikel BRL

    Maikel BRL Active Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    0
    Duidelijk, en die cancel waar jullie het over hebben, die wordt vaak aangegeven als xx of als ~ zoals hierboven. Hoe voer ik die uit? Als ik een , zie moet het achter elkaar. Bij xx of ~ wacht ik even?
     
  5. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Een cancel betekent kort gezegd dat je een aanval afkapt en die laat overgaan in een andere aanval, in dit geval betekent dat je b21 doet en dan voordat de 1 eruit is je al de bo swing hebt ingevoerd. Dus gewoon invoeren tijdens b21. Een enkele aanval vereist een nog snellere input.
     
  6. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435


    Nice :+
     
    BigSyke vindt dit leuk.
  7. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Super grappig.

    Cmon Kitana baby!

    Wel jammer dat er geen fatalities waren.
     
  8. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Even verder klikken. Ze mochten de fatalities ook zien. Staat in een ander filmpje. Vond dit wel komischer, want in dat andere filmpje zijn ze best negatief en nu zie je van die oudjes helemaal fanatiek worden
     
  9. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Moet je voor de grap een keer in een room gaan die "beginners only" heet of iets dergelijks
    Er zijn alleen maar gasten met record van 260/50 enzo. Kom ik aan met m'n 15/25 record, win ik een keertje....gaan ze direct weg.

    En de PS4 versie is echt achterlijk. De "officiƫle" MKX controller die PDP heeft uitgebracht, deze heeft GEEN touchpad. Oftewel in KOTH kan je niet fullscreen gaan, in training kan je niet op back drukken om een snelle reset van positie doen of het opnemen van iets is niet mogelijk, voor veel cruciale dingen moet je de touchpad gebruiken. Ik heb geen PDP controller, maar wel een 360 arcade stick. Zelfs de normale PS4 arcade sticks van Madcatz, Hori, Qanba etc hebben geen touchpad, dikke faal van NeatherRealm...of van de 3rd party bedrijven. hmm

    Een indepth Scorpion guide:

    Het is 45 minuten maar dan weet je ook nagenoeg alles over Scorpion.
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2015
  10. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Echt raar van die fight pads idd.

    Zat gisteren toevallig nog te denken. De touch pad wordt echt als knop gebruikt altijd. Behalve een paar launch games kan ik geen enkele game noemen van afgelopen 9 maanden die de swipe functie gebruikt.
     
  11. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Als we toch bezig zijn:+

     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  12. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Wie oh wie zal ik als mijn main gaan gebruiken? Of is het ook best te doen om er een aantal te gebruiken? Zal wel veel training vereisen voor een fighter noob
     
  13. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik zou met 1 beginnen. Als je daar goed mee overweg kan kun je er altijd een extra bij leren.

    Wil zelf naast Kano ook aan een tweede beginnen nu ik redelijk wat matches gewonnen heb met hem.
     
  14. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ben alleen maar bezig met Cassie. Heb nu wel een combo onder de knie die 26%dmg doet. B12 flip run 11 uppercut? Noteer ik het zo goed
     
  15. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik heb met raiden al 33% combos onder de knie (2) maar ik vind hem nogal punishable. Misschien D'vorah of mileena
     
  16. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Moet nog even verder maar dat opvangen met run steeds vind ik nog lastig. Verder oefenen
     
  17. Maikel BRL

    Maikel BRL Active Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    0
    Gebruiken jullie op de PS4 controller de D-Pad of de stick?
     
  18. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Volgens mij is Cassie ook lastig qua combos
     
  19. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    De dpad vind ik preciezer
    Ik weet niet. Ik kan geen combos met andere haha. Maar ik zie wel online dat combos van anderen veel special moves bevatten die veel dmg doen. Cassie dr specials doen op zich niet veel damage
     
  20. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Welke variation? Thunder God z'n low en overhead strings zijn inderdaad onveilig, helemaal de overhead. Het mooie aan (low)b32 is wel dat je dus de 2 lang of kort kan inhouden of helemaal niet, de tegenstander moet blok loslaten om te straffen, dus soms laten ze te vroeg los en worden ze alsnog geraakt:+ Deze string bouwt meter voor jezelf op block wanneer je de 2 inhoudt en het doet veel chip schade bij de tegenstander, op hit krijg je dus een combo. B2(overhead) is inderdaad mega onveilig.

    Om eerlijk te zijn is het een goede zaak dat low en overhead strings onveilig zijn want er moet wel degelijk een risico aan verbonden zijn. De mid strings zijn vaak veiliger maar zijn ook stukken makkelijker te blokken. De meeste characters hebben onveilige low en overhead opties die tot combos leiden.
    Online heb ik nog niemand meegemaakt die ze afstraft 8) Mijzelf inbegrepen haha.

    Als ik op een controller speel gebruik ik voor MKX echt de D-Pad, MKX heeft geen schuine inputs maar veel back forward inputs en dergelijke. Dat is velen malen makkeljiker op een D-Pad in plaats van de analoge stick te gebruiken..imo
    ------------------
    Ik heb eigenlijk alleen echt Sub-Zero gespeeld, ik heb nu een lijstje van characters die ik zo meteen in training neem, kijken of het wat is.
    Ermac, Erron Black, Kung Lao en Liu Kang. Kung Lao en Liu Kang zien er als oude mannen uit dus daar moet ik nog even de alternatieve kostumes voor krijgen, vooral Dark Emperor Liu Kang ziet er tof uit!
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2015

Deel Deze Pagina