1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Project Cars

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 31 okt 2012.

?

Speel jij met stuur of controller?

  1. Stuur

    40,6%
  2. Controller

    59,4%
  1. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Wat me opvalt dat je soms 30 sec verder bent als je iets saved.
     
  2. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Wilde 'm net halen bij de Game Mania, maar haal 'm morgen wel bij de MM.. 70 bij de GM tegenover 53 bij de MM. Afzetters ook altijd..
     
  3. Marcelinho_NL

    Marcelinho_NL Active Member

    Berichten:
    572
    Leuk Bevonden:
    61
    Wat stuurt en rijd dit waardeloos zeg... Geef mij Forza maar heer een meester.
     
  4. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    lol ik vind dit echt vele malen fijner dan Forza. Ben ik dan de enige. :)
     
    pim_smeets vindt dit leuk.
  5. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Het is gewoon anders en de een vindt het fijn de ander niet.
     
  6. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Weet iemand wat al die visuele effecten betekenen die je kunt instellen? Performance was net tijdens multiplayer sessie nogal slecht.
     
  7. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    jups. Ieder zijn ding. Ik ga nog een rondje in mijn clio.. :)))
     
  8. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Hier even mijn eerste indruk, net met de Caterham gereden met een groepje online. Wat een geweldige auto is dat! De besturing (controller) vind ik goed aanvoelen, kan beter maar heb nog niets getweaked. Wat mij wel zorgen baart is dat we flink last hadden van framedrops (5 man online) . Dit scheen wel op te lossen te zijn door de visuele effecten wat minder zwaar te zetten
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2015
  9. Marcelinho_NL

    Marcelinho_NL Active Member

    Berichten:
    572
    Leuk Bevonden:
    61
    Het is echt ongelooflijk alle assist aan de auto remt voor geen meter stuurt voor geen meter. Dis spel is waardeloos. En in mijn ogen echt geen concurrentie voor Forza Motorsport. Forza walst hier over heen.
     
  10. Maver21

    Maver21 *PS4-BOX-one*

    Berichten:
    3.253
    Leuk Bevonden:
    20
    Ik vind dit ook veel leuker dan forza. Het rijdt echt fijn. Renault Clio is een leuke wagen om in te rijden
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  11. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Post Process effecten zijn effecten die na elke frame worden toegepast. Zoals iedereen weet is een game opgebouwd in frames per seconde. Elke frame wordt alle geometrie uitgetekend, worden de textures erover heen getekend en worden alle shaders toegepast. (shaders zijn effecten voor een materiaal zoals glans en oneffenheden etc.) Als dat is gedaan heb je een frame en wordt de volgende frame voorbereid, en dat (hopelijk) 60 keer per seconde. Wat die Post Process effecten doen is na elke frame over het beeld effecten toevoegen. Dus binnen een seconde heb je 1 frame met daarna de effecten en dan de 2e frame met daarna de effecten enzovoorts.

    De Post Process effecten kunnen van alles zijn en zo te zien heeft Project CARS redelijk wat effecten. Dit soort effecten hebben meestal niet zo'n grote impact op de framerate zoals texture resolutie of anti aliasing dat heeft, maar alle effecten gecombineerd snoepen wel iets weg. Ik weet niet of de console versie de zelfde effecten als op de PC kent maar ik probeer ff alle effecten uit te leggen:

    Lens Flare: Flares felle lampen, opgebouwd uit 1 texture die over het scherm wordt gepositioneerd en vervormt.
    Sun Flare: Flares van de zon, idem opgebouwd
    Bloom: Bloom is een effect waar felle onderdelen in een frame (bijvoorbeel glans van de zon) een extra gloed krijgen.
    Heat Haze: Dit zijn vervormingen van het beeld dichtbij hete onderdelen. Het beeld wordt bijvoorbeeld boven een uitlaat of motor wat vervormd om warme lucht te simuleren.
    Global Specular Irradiance: Voor mij een onbekende term, volgens mij heeft het effect op de manier waarop glans (specular) op asfalt wordt gerendered.
    Exposure Compensation: Heeft effect op de helderheid.
    Rain Drops: Spreekt voor zichzelf.
    Vignette: Simpel effect waardoor hoeken in het scherm donker worden, zoals je vaak in Top Gear items ziet.
    Crepuscular Rays: Dit zijn stralen van de zon door bomen etc. heen.
    Screen Dirt: Spreekt voor zichzelf.

    Van deze effecten hebben denk ik de Bloom, Heat Haze en Crepuscular Rays effecten het meeste effect op de framerate aangezien ze compleet dynamisch zijn en veel in beeld komen. Rain Drops en Screen Dirt misschien ook wel maar minder omdat deze hopelijk uit 1 texture zijn opgebouwd. De Lens Flares en Vignette effecten zijn gewoon simpele textures op het scherm dus die zouden niet echt een effect moeten hebben. Ten slot weet ik niet of Global Specular Irradiance wel of niet een effect op framerate zou moeten hebben aangezien ik die term niet ken.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2015
    Divimus en pim_smeets vinden dit leuk.
  12. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    fuck it ik heb hem opengemaakt. Ik heb trouwens geen kaartje erin zitten voor de preorder bonus/dlc? Online besteld bij MM..
     
  13. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Dat hebben meer. ^
     
  14. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Even bellen. Dan wordt je in t traject gegooid dat per email wordt afgehandeld
     
  15. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Heb al via het contactformulier gedaan. Hoef dat ook niet meteen te hebben :p
     
  16. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    Vandaag heel de dag gespeeld en ik vind het geweldig.

    Ik vind het meer arcade aanvoelen dan Forza want ik kan hier gewoon goed aanremmen en insturen en dat voelt heerlijk aan, ik heb al een aantal super gevechten gehad met de Ai ook. Game mag grafisch dan wel niet zo indrukwekkend zijn maar het rijd subliem met een stuur(tje)
     
  17. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613


    gek. Ik heb de assist op real gezet. Dus als een auto in het echt ook abs en traction etc gebruikt dam is dat ingame ook zo. Voor mij werkt dit prima. Echt super tof. Framedrops vind ik niet kunnen. Dat valt mij erg tegen. Nog niet gezien maar heb dan ook nog niet Online gespeeld. Maar het rijden is gaaf. Zeker met de helm cam. Dat bewegen en schokken maakt het voor mij erg leuk. En vroeg in de morgen of laat in de middag komt de view echt tot zijn recht. Midden op de dag met helder weer ziet het er wat flets uit.
     
  18. Marcelinho_NL

    Marcelinho_NL Active Member

    Berichten:
    572
    Leuk Bevonden:
    61
    Nou ik het op Forza alles uit!! Geen problemen niks rempunten niet aansnijden van de bochten niet het gespeel met rem en gas pedaal.

    Nou ik doe hier precies hetzelfde en het is gewoon ruk!!! Maar dat ik er met assist hier gewoon van de baan afglijd gaat er niet in :confused: En dat sturen is zo tja hou maar op....
     
  19. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Met Forza rij jij ook constant de baan af man! :+
     
    B Tender, Hybrid en Divimus vinden dit leuk.
  20. KiR

    KiR Opperchief

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    1
    Vrij bijzonder....
    Het sturen is zeker wennen, maar er zit per auto ook ontzettend veel verschil in. Daarnaast kun je met de controller settings ook een hoop afregelen. Ik vind het zeker goed! Maar wennen.
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina