1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Project Cars

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 31 okt 2012.

?

Speel jij met stuur of controller?

  1. Stuur

    40,6%
  2. Controller

    59,4%
  1. bavaria

    bavaria Scuderia Ferrari F1

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje voor de mensen die met de Thrustmaster TX rijden op de Xbox.
    Hoe werkt de chat? Kan je gewoon in een party met andere praten?
    En weet er toevallig iemand of de TX op de wheel stand van Fanatec past?
     
  2. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Chat moet via een controller. Wheelstand weet ik niet.

    Niet super, maar goed genoeg. Mis vooral de rumble op de cerbs op veel banen, al zijn ze op Hockenheim wel goed aanwezig. Ik zet de FFB in de settigs op 100 en in de tune van de auto tussen 30-34. Verder niet echt iets aangepast nog. Misschien dat ik de Tire Force omhoog gooi vanavond.
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2015
    Ic3DFire en Insane/Erret vinden dit leuk.
  3. Crookk

    Crookk Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    189
    Hey XBW-gasten, paar keer leuk met jullie geraced dus ik kom hier ook buurten.

    Je kan gewoon je headset in je controller steken en dan met anderen praten, alleen als je de controller niet aanraakt valt ie na 10 minuten uit! Zo irritant, en ik ben dan ook stom genoeg om midden in een online race dat ding weer aan te zetten waarna ik uit de bocht vlieg.

    Ik heb ook een waardeloos gevoel in de ffb, ik zit tijdens een kwalificatie meer in de pitbox die settings te tweaken dan een goed rondje neer te zetten. Wat ik het meeste mis is gevoel op het moment dat ik grip verlies of dreig te verliezen. Ik ga gewoon met onderstuur bochten door (veel te wijd) omdat ik totaal niet merk of ik grip heb of niet.
    Ook moet ik dat stuur ontzettend ver draaien om een beetje scherp te sturen, of ik em nou op 900, 540 of lager heb ingesteld (merk geen verschil in draaicirkel). In elke auto moet ik als eerste de steering ratio zo laag mogelijk zetten en dan moet ik alsnog, zelfs in de Formule A auto het stuur meer dan 180° draaien om een scherpe hairpin te nemen.

    FBB schijnt op de PC prima te zijn, hopelijk gaan ze snel aan de slag met de klachten op het officiële forum. Ik vind de game vet maar dit laat gewoon zo'n zuur gevoel achter.
     
    Beltoni vindt dit leuk.
  4. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Heb nu weer een lobby open. Tire force op 150% is al iets beter voor het stuur.
     
  5. Crookk

    Crookk Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    189
    Ja, zo hoog heb ik em ook wel eens gehad, samen met een hogere 'master scale' maar voegde voor mij niets toe behalve dat ik met meer kracht het stuur gedraaid moest houden in de bochten. Aan het eind van de avond voelde ik het aardig in m'n armen 8). Anderen beweren weer dat je door de tire force en master scale flink lager te zetten het gevoel kan verbeteren, het zal wel.
    Ben er inmiddels wel van overtuigd dat de settings een beetje kunnen helpen maar dat de xbox versie gewoon problemen heeft die door SMS moeten worden opgelost. Als ik die threads op het officiële forum lees lijkt het alsof sommige mensen er wel last van hebben en het bij anderen beter werkt. En dan hebben we het nog niet eens gehad over momenten dat de FFB compleet wegvalt of het stuur bij een stilstaande auto ineens een derde draait met maximale feedback en als een gek begint te schudden. Bah bah bah.
    Maargoed genoeg gezeken, ik kom later vanavond online!
     
  6. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
  7. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Mijn settings nu.
    Vooralsnog vind ik dit wel lekker rijden, maar er zal nog veel getest moeten worden.

    Controller input = 3
    Advanced Off

    Steering Deadzone = 0
    Steering Sensitivity = 0
    Throttle Deadzone = 0
    Throttle Sensitivity = 0
    Brake Deadzone = 0
    Brake Sensitivity = 0
    Clutch Deadzone = 14
    Clutch Sensitivity = 45

    Speed Sensitivity = 65
    Controller Filtering Sensitivity = 75

    Force Feedback = 70
    RPM Gear Display Yes
     
  8. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Het is allemaal heel erg persoonlijk betreft die settings. Ik heb er nu al zoveel voorbij zien komen en allemaal zeggen ze, dit is de beste setting. No offend naar jou hoor Ron76.
    Het is ook per car redelijk verschillend. Maar daar is het dan ook een sim voor. Ik ben erg benieuwd naar de patch met betrekking tot het sturen met een controller.
     
  9. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Het hangt ook van je rijstijl af. Hoe snel en hoe hard ga je op gas. Met remmen precies hetzelfde. Je moet zelf gewoon puzzelen, het duurt even maar dan heb je ook wat.
     
    Marcelinho_NL en Olijke Poffer vinden dit leuk.
  10. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170

    Ik zit ook te twijfelen of ik misschien even een 'probeer versie' moet downloaden op de PC. Dan weet ik in ieder geval of ik gek ben of niet. Gelukkig ben ik dus niet de enige die er problemen mee heeft. Ik kan me precies vinden in je beschrijving. Ik draai aan mijn stuur, maar ik weet niet of ik nu grip heb en teveel gestuurd heb of gewoon zwaar onderstuur heb en rechtdoor glij :+.
     
  11. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Vandaag de game ff geleend van een collega. Twee rondjes gereden in Dubai, 3e geworden. Daarna terug naar hoofdmenu, maar ik kon niets anders doen dan die race rijden? Had weinig tijd, dus niet echt goed gekeken wellicht?
     
  12. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    dan is de game nog niet volledig geïnstalleerd :)
     
  13. Froggle

    Froggle Play, or be played.

    Berichten:
    995
    Leuk Bevonden:
    47
    Vanmiddag even zitten pielen met wat settings van YouTube. Dan kan ik toch met deze settings wel aardig uit de voeten op dit spel.

     
  14. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    @Beltoni, je riep net in de race twee keer dat ik je van de baan drukte. Leek misschien zo, maar bij het eerste moment kon ik niet meer insturen omdat we tegen elkaar aanmaten. Ik werd gewoon naar buiten gezogen, als het ware. Twee tikje kwam door wat overstuur waardoor ik naar links schoot.
    Geen kwade opzet dus. Weer vriendjes? :+
     
  15. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Haha geen probleem hoor. Altijd lekker druk aan het begin :)
     
  16. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    De voortgang van achievements werken niet, klopt dat?
     
  17. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Toen ik vanavond PCars startte kreeg ik gelijk 3 achievements... Denk dat er ergens wel wat fout gaat inderdaad.
     
  18. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Insane/Erret en Ic3DFire vinden dit leuk.
  19. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Ik heb die dingen helaas al geprobeerd. Helaas klopt er gewoon niks van de ffb met mijn TX 458. Het schijnt wel goed te werken voor de mensen die verder geen problemen hebben met FFB.
     
  20. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Mooi k met loten dus..
     

Deel Deze Pagina