1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Geannuleerd] Caterham 300R Challenge [Dinsdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 23 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Echt een hele lastige die laatste bocht inderdaad. Ik eindig nog al eens op de hoge curb in de linker hoek..
     
  2. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Wat ik wel heb gemerkt is dat de 1e bocht in de 1e ronde na de start voorzichtig moet worden genomen na de start omdat er een enorm verschil is in grip met de volgende ronden ivm opgewarmde banden. Geldt ook met fors aanremmen met de 2e bocht (hairpin).
    Vooral met time attack 1e ronde en 1e ronde free practice -mode kan je goed het verschil merken in grip-niveau.
     
  3. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Het is inderdaad een lastige baan om goed constant op te rijden. De curbstones zijn ook weinig vergevingsgezind... :confused:

    Laten we hopen dat iedereen goed door bocht 1 én 2 weet te komen, want daar voorzie ik de meeste problemen tijdens de start van de races.
     
  4. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Met koude banden is het inderdaad een heel moeilijk wagentje. Als je banden warm zijn kan je wel echt hard door bocht 1, daar ging ik aan het begin echt veel te voorzichtig doorheen. Ben benieuwd hoe het zal gaan, zal in het begin nog best lastig worden.
     
  5. NullMicrobe6099

    NullMicrobe6099 Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    39
    Ik schrijf me uit xbox kapot
     
  6. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Huh meen je die? Wat is er kapot?
     
  7. thetiktak92

    thetiktak92 Active Member

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    55
    Balen man : (
     
  8. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Wat worden de lobby instellingen voor brandstof,schade etc?
    Gisteravond lekker geraced met de XBWR crew. Jammer dat ik nog de nachtdienst in moest. Had nog door willen gaan.
    Ik merkte dat ik met mijn tune voor de Caterham mijn rij- en remfouten aanzienlijk heb verminderd en dat ik redelijk konstante rondjes kan rijden. Ik win daardoor op de totale racetijd aanzienlijk tijd.
    De rondetijden zijn in de race niet spectaculair maar wel konstant.
    De qualifying set up (lager onderstel en nog stugger afgeveerd) geeft wel meer snelheid maar is minder vergevingsgezind in de race als ik een foutje maak.
    Ik verloor eerst heel veel tijd op de totale racetijd door regelmatig mij te verremmen of van de baan te raken.
    Laatste race van de avond op Zolder track was wat minder door FFB problemen.
     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2015
  9. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    De chicane en de laatste bocht moet ik gewoon een stuk rustiger nemen. Je kan beter 1-2 seconden inleveren per rondje dan eens in de paar rondjes van de baan vliegen.

    Op Zolder ging het voor het eerst best lekker en ik reed in de kwalificatie naar de 2e plek (plek 1-3 binnen 0.016 van elkaar). Helaas valse start en daarna kwam het niet meer goed. Was een legendarisch gevecht met Novacaine om de laatste plek, helaas vloog ik iets meer uit de bocht dan hem...
     
    NovaCaine, loyallronin en Olijke Poffer vinden dit leuk.
  10. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    :F::F:
     
  11. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ben aan het koken, krijg zo bezoek van schoonouders . Wil eigenlijk rijden maar dat gaat hem niet worden (de ideale schoonzoon).
    Ik ga maar ff kort samenvatting van de replays van gisteren bekijken.
    Ik moet de RUF toch nog wat fijntunen voor ZOLDER-track met wat obscure magische formules.:+ Die hoge curbs in de chicanes vindt ie niet lekker namelijk.
     
  12. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Je bent toch geen kapotte Xbox aan het verkopen :lol:
     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2015
    VanDen vindt dit leuk.
  13. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    Net een uurtje gereden en geprobeerd aan een tune te werken.
    Morgen tijdens de practice meer experimenteren met wat ik kan verbeteren.

    Wat zijn zo'n beetje de tijden die worden gereden?
     
  14. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    HELP!

    Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben wat guides aan het lezen over het tunen, maar het is zo @#!# veel dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen. Ik denk dat ik met banden en remmen er wel uit ga komen maar iets krijg ik niet voor elkaar.

    [​IMG]

    Voor bocht 9 (Nelson) en voor bocht 12 (Murrays) moet je al wat gaan remmen terwijl je nog in de bocht ervoor zit. Tijdens het aanremmen glijd die vaak weg en ben je kansloos. Wat moet ik veranderen zodat die iets toegankelijker is in deze bochten?
     
  15. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Zal later vanavond even kijken hoe ik het heb staan. Ben geen tune wonder maar volgens mij heb ik de caterham met een paar kleine aanpassingen toch wel (soort van) track ready gemaakt.
     
    Divimus vindt dit leuk.
  16. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Het enige wat ik eventueel wijzig is dat me remmen minder snel afkoelen....voor de rest rijdt hij prima. Moet wel toegeven dat ik nog niet 100% aandacht aan die auto heb gegeven
     
  17. RBxGino

    RBxGino New Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    15
    Gaan we nog racen vanavond?
     
  18. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    1.40 rond die koers
     
  19. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Ik zet hem zo weer aan, ik kan wel een lobby opzetten maar zal wel een lobby worden met een lange practice, 45 minuten ofzoiets? Dan kan ik lekker met de afstelling bezig zijn :+
     
    RBxGino vindt dit leuk.
  20. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Lobby is al open!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina