1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Fallout 4

Discussie in 'Games' gestart door SoleSurvivorN7, 3 jun 2015.

  1. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik ga ook een game maken en dan nooit mooie gfx. Over 10 jaar met de gfx van 2000. Maar het maakt dan niet uit want ik sta dan toch niet bekend om goede gfx. Dom excuus.
     
  2. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ja ik zie het op verschillende fora gezegd worden dat Bethesda games nou niet bekend staan om geweldige graphics. Spijt me wel, maar ik vond Oblivion op 360 schitterend toen ik het voor het eerst speelde. Ook Fallout 3 had hele mooie stukken erbij. Zoals wanneer je uit Vault 101 komt bijvoorbeeld. Ook Skyrim had prachtige momenten.

    Anyway, dit is nu al gaande in de USA:

    [​IMG]

    Nu al marketing? :)
     
  3. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Is voor mij meer een persoonlijk iets dan een grafisch iets though. Bethesda heeft een bepaalde stijl hoe characters eruit zien en dat vind ik prima maar ik zal het nooit mooi vinden ook al is het 4k Ultra HD Omega dan hebben de characters nog steeds een bepaalde stijl. Halo ODST had ook character models die spuug lelijk waren terwijl de game er best mooi uit zag.

    Als je mooie characters in Fallout of Elder Scrolls wilt moet je mods installeren.
     
  4. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Maar een stijl is wat anders dan gfx en houterige animaties toch?
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    True maar in dit geval ging ik in de comments van Tweakers op zoek of iemand info had of dit wellicht de PS3 of 360 versie was. Dit is toch wel heel beroerd. Dit zie je goed terug in de hond. Slechte graphics (er zit gewoon een platte texture op geplakt) en ook nog eens erg slecht geanimeerd.
     
  6. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Volgens mij is deze knakker van IGN

    [​IMG]
     
  7. TreV

    TreV Enchantment?

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    119
    Zoo, net ff wat comments gelezen op verschillende sites. Best wel een shitstorm over de graphics, wordt door veel mensen met de grond gelijk gemaakt. Anderen zeggen juist weer dat Bethesda games grafisch nooit top zijn geweest. Moet zeggen dat ik Oblivion op de 360 in die tijd echt een mooie game vond, Fallout 3 zag er toentertijd ook prima uit. Skyrim idem.

    Wat mij nu vooral opvalt, is de grafische stap vooruit tussen Oblivion en Skyrim. Kijk alleen maar naar de models, verschil hierin tussen die 2 games is gigantisch. Het verschil tussen Fallout 3 en Fallout 4 (althans, wat we tot nu toe hebben kunnen zien) lijkt mij niet eens zo heel veel groter dan tussen TES 4 en 5. Zijn inmiddels 7 jaar (!) en 1 generatie consoles verder, had hierbij een veel duidelijker verschil verwacht.

    Ik had dus zelf wel op meer verbetering gerekend, vooral doordat dit Bethesda's eerste next-gen titel is. Die animaties zijn eigenlijk gewoon echt slecht, zijn volgens mij nog bijna hetzelfde als in Fallout 3. Ik weet niet, miss ben ik een beetje verpest door Witcher 3 ofzo. Die blaast deze graphics natuurlijk helemaal weg.
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2015
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Vooral animaties en gezichtsuitdrukkingen.
     
  9. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Yup! Helemaal eens met dit alles. Ik had serieus wel echt verwacht verrast te worden door de graphics en animaties, maar ja. En inderdaad die gezichtsuitdrukkingen ook. Nou kunnen we daar niets van zien in deze trailer, maar na een Witcher 3 waar ook gezichten nice zijn, ga je wel verwachtingen krijgen. Over een ding twijlfe ik in ieder geval niet, game content en sfeer gaat gewoon extreem baas worden.


    Dit is trouwens wel een goede post van iemand, als reactie op alle negativiteit over de graphics, lees het maar eens:

    You do realize there are performance tradeoffs right? Look up draw calls in relation to performance.
    A Bethesda game has a massive amount of draw calls because almost every object is dynamic (meaning it is not baked into the environment thus saving draw calls).
    Every single mesh that can be moved is a draw call and if they don't use texture atlasing then you can say that every single mesh is 2 draw calls (mesh and material). But wait then you have to add shadows which, depending on the method can add at least 1 more draw call.
    So lets say they use texture atlasing for all the small objects. That still means that there are at least 2 draw calls per movable object. Remember that just about everything in the game can be moved (everything that isn't is likely batched into one big mesh to save on draw calls when possible).
    Walk into a house in FO:NV and you might find 50 objects you can mess with. Thats at bare minimum 100 but more than likely closer to 200 draw calls, then you have to take into account the draw calls the house itself and all the non movable objects that are not batched. The UI itself is probable 3 or more draw calls.
    Beyond that you also have the character and weapon (likely 10 draw calls) and any enemies which would be 4-10 draw calls each. Add into that the draw calls from outside the house which depending on LOD distance can balloon out into 2000+ easy if there is grass and trees.
    Culling can help with some of the draw calls but it has its own performance cost.
    Now with all of this we still haven't gotten to post processing, Textures sizes, AI, scripting, physics (Beth games have dynamic physics which eats the CPU like nothing), and the lighting engine.
    Are there multiple lights in the house casting multiple shadows? Whelp if there are then you can go ahead and double your shadow draw calls.
    Do you not see how a Beth style game balloons out into a performance nightmare?
    How do other games look so good (Witcher :cool:?
    Well they use a hell of a lot of static assets that can be batched (combined in both mesh and texture) to vastly limit draw calls which allows them to have better "graphics". Ever notice how almost all loot in the witcher games is found in chests? Well, that is another way to limit draw calls, keeping dynamic objects off the map (lower draw calls, lower physics budget, ect).
    People need to educate themselves on how games are made before they start frothing at the mouth over OMG bad graphics. Not every game has the same base, or even the same goals.

    Dude heeft gelijk over veel dingen.
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2015
  10. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Internet onploft nu over deze shit denk
     
  11. Tijmen!

    Tijmen! Love to code!

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan niet wachten!
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik vind de graphics juist wel tof. Ze zijn juist voor een meer "cartoony" look gegaan dan het enorm realistische. Dit past imo juist goed bij Fallout. Die kleurrijke gedeeltes zijn echt supertof!

    Ik snap alleen niet waarom ze nu al met een hele trailer komen, de E3 is nabij. Ik snap dat ze daar gameplay willen tonen, maar ik had eerder een teaser verwacht vandaag.
     
  13. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Same here. Ging volledig van een cinematic teaser uit.
     
  14. TreV

    TreV Enchantment?

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    119
    Klinkt natuurlijk allemaal wel logisch wat hij zegt, maar dan mag ook gezegd worden dat hetzelfde geldt voor de voorgaande Fallout en TES delen. In deze games kon je immers ook (bijna) alles oppakken en rondslingeren, terwijl de graphics in ieder geval gelijkwaardig waren met andere titels uit dezelfde periode.

    Wil deze game helemaal niet afzeiken ofzo hoor, al klinkt dat miss een beetje zo. Had grafisch gewoon meer verwacht. Sfeertje was in ieder geval wel weer top en gameplay is bij Bethesda altijd dik in orde. Is natuurlijk wel logisch dat het nu vooral over graphics gaat, aangezien we nu de eerste beelden hebben gezien. We hebben de game uiteraard nog niet kunnen spelen en kunnen dus verder nog niks zinnigs zeggen over de gameplay.

    Heel veel mensen hebben heel lang naar deze game uitgekeken, ikzelf ook. Dat er dan teleurgesteld gereageerd wordt vanwege de, op z'n zachtst gezegd, middelmatige graphics en animaties is allemaal best begrijpelijk.
     
  15. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Mee eens. Als ik het mocht kiezen, zou ik een heleboel van die objecten ook gewoon statisch maken. Alsof je met elk fucking object in een game gaat interacten, no way!

    Het mag duidelijk zijn dat de negativiteit over de graphics het echt heeft overgenomen van blijdschap, best jammer. Hopelijk is dat na de E3 demonstratie wel anders, maar zo niet...fuuuuuuck it, gaat mijn enthousiasme niet verneuken voor de game. Dit overigens ziet er echt niet slecht uit, niet baanbrekend, maar zeker niet slecht:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Dit....weer...not so much, kijk de character bijvoorbeeld, maar ook hond.

    [​IMG]


    Tjah. De emotie van de hond is wel cool weer. Nu maar hopen dat de animaties een beetje verbetering hebben gekregen.
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2015
  16. TreV

    TreV Enchantment?

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    119
    Die plaatjes zien er dan al wel meteen een stuk beter uit. Vooral de eerste, hoe dat licht onder de snelweg valt. Er zit ook veel meer kleur in, in vergelijking met Fallout 3. Al moet ik zeggen dat ik dat grauwe, grijze stijltje van deel 3 wel goed bij die post-apocalyptische setting vond passen.

    Denk dat het de meeste mensen, mij in ieder geval wel, ook voornamelijk om die models en animaties gaat. Met name hoe de hond er uitziet en loopt, is eigenlijk gewoon niet current-gen waardig.
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2015
  17. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Klopt man. Ik vind de hond wel heel cool, maar dit had gerust een CoD Ghost hond kunnen zijn volgens mij. Denk dat dit gewoon op de Creation engine draait ook. Kweenie hoe erg de animaties nog kunnen verbeteren dan, zoveel verstand heb ik daar allemaal niet van. Ja ik vind die kleurrijke shit ook weird, het hoort juist grauw en deprimerend te zijn vind ik.

    Dat gezegd te hebben, Ik heb het gevoel dat de E3 demo erg gaaf gaat worden en dat het wachten nog pittiger gaat worden dan. :)
     
  18. AgentSmith

    AgentSmith Guest

    Heel erg benieuwd naar deeltje 4.
     
  19. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Graphics zijn niet heel geniaal imo, but fuck it, it's Fallout 4!!!
     
    Ypuh vindt dit leuk.
  20. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Dus.....2015? :eek:

    Kijk naar de ship datum

    http://store.bethsoft.com/fallout-4.html

    Uiteraard worden games vaak uitgesteld...maaaaaar-->



    Het zou kenkergeniaal zijn. Do pardon my french. ;)

    Oh en dit staat er ook trouwens:

    Pre-order Fallout 4 and get 20% off your next purchase on the Bethesda Store! (A 20% off code will be emailed to you after purchase. 20% off excludes games, pre-sale, deposit and sale items. Codes expire October 31, 2015.)
     

Deel Deze Pagina