1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Project Cars

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 31 okt 2012.

?

Speel jij met stuur of controller?

  1. Stuur

    40,6%
  2. Controller

    59,4%
  1. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
  2. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    het zal vast al paar keer voorbij zijn gekomen,... maar vind maar lastig om er goede omschrijving van te vinden:

    Wat is beste setting voor Thrustmaster t300 om project cars mee te spelen???

    (als ik driveclub, gt6 of formule 1 speel, staat het stuur eigenlijk gelijk goed,.. maar zo voelt het bij project cars nog niet helemaal ok =( )
     
  3. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Er komen nog patches die het ea glad moeten strijken betreft het FFB verhaal. Komt goed....
     
  4. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Scriptie net afgeleverd bij de drukker. Heb ik deze week eindelijk tijd om even goed te racen! Hoop dat ze snel de multiplayer fixen want zo is het echt drama.
     
    Crookk, WorkingTitle en Olijke Poffer vinden dit leuk.
  5. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Is dat goedkoopste Thrustmaster stuurtje iets? De laagste prijs is nu iets van 80 euro. Ik ben echt een totale beginner met racespellen en weet niet of ik het leuk ga blijven vinden, dus om dan meteen over de 300 euro uit te geven... Wel geen ffb natuurlijk, maar lijkt me wel prima om in ieder geval de controller mee te vervangen toch?
     
  6. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Naah dan kan je beter controller houden. Een stuur zonder FFB voegt in mijn totaal niks toe.
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  7. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Werkt de T100 dan voor PS4? Ik lees dat die officieel voor PC en PS3 is, maar dat hij het toch moet doen op de PS4. Iemand hier die dat kan bevestigen?
     
  8. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
  9. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Lijkt me meer iets voor het Forza (5) topic
     
  10. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
  11. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Jups mijn fout. Zat in het verkeerde scherm te plakken 8)
     
  12. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Hoe zit dat precies met de carrière? Je kan niet meteen beginnen met het WEC in een GT3 toch? Ik heb nu Clio's en de Ginetta gehad en rijd nu in het GT4 kampioenschap.

    Ben toentertijd opnieuw begonnen, omdat ik na de Formule Rookie, Gulf, C en B geen aanbod kreeg voor de GT3.

    Hoe belangrijk is karten overigens? Het is toch alleen voor de Lewis Hamilton career achievement? En doen jullie de invite races?
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2015
  13. Chorus

    Chorus youtube.com/CH0RUS

    Berichten:
    2.313
    Leuk Bevonden:
    2
    Je kunt de career volgens mij beginnen waar je wilt, Tier 8 t/m 1. Als je echter de 'Zero to Hero' achievement wilt halen moet je in T8 (Kart One Championship) beginnen en dan binnen 10 seizoenen LMP1 kampioen zijn. Volgens mij als je veel invite races wint, kun je na elk seizoen sneller een tier omhoog gaan dan dat je dat niet doet.

    Ik begon in Tier 8 maar deed wel alle invite races. Na seizoen 3 kreeg ik een invite voor LMP2 (tier 2)
     
  14. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Heb de game nu inmiddels een paar weken gespeeld en moet zeggen dat de game me toch tegenvalt (pc versie en xone versie gespeeld). Vind de xone versie grafisch erg tegenvallend. Game is erg jaggy, de omgeving naast de baan vind ik erg low quality maar most of all ik vind de framerate echt storend slecht, vind het in de regen echt een drama. De races zelf en de AI zijn prima. Geluid van de auto's is tevens erg goed. Interessante tracklist met toffe banen en variatie, vind de carlist echter toch tegenvallen. Grootste probleem blijven de controls voor mij. Dacht eerst dat ik even moest wennen, maar na een paar weken spelen vind ik de controls gewoon echt niet fijn (speel met een controller, geen zin in een stuurtje en de hele hassle daar omheen). Wachten op Forza 6 en Assetto Corsa dus voor mij.
     
  15. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    @CaptnCook Ik hoop dat ze de framerate oplossen met de aankomende patch 1.4.

    Ik heb wel het spel helemaal opnieuw geïnstalleerd en tijdens het installeren niet gaan spelen en het lijkt wel of het stukje beter is nu. Ik speel met stuur en dan rijd het wel echt geweldig.

    Ik kijk zelf erg uit naar Forza 6 want volgens mij gaat die titel ons eindelijk geven wat we al lang willen..
     
  16. Pollie

    Pollie Active Member

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    13
    ik ga hem even aan de kant leggen tot er een of meerdere patches doorgevoerd zijn.
    Het is een spel met een hele mooie basis en ik denk ook nog veel potentie maar op dit moment gaat er gewoon veel te veel fout.
     
  17. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Nou, Forza 6 moet dan wel behoorlijk wat dingen gaan veranderen hoor...

    Wat ik o.a. gaaf vind aan pCARS is:

    • niet hoeven levelen, alles is gewoon direct beschikbaar. Zeker voor de mensen met een drukke baan is dat heel relax. Ik heb in pCARS bijvoorbeeld nog nagenoeg niets met de career mode gedaan. Ik haal de lol uit lekker online tegen elkaar racen, want dat is toch het leukste.
    • het is echt gericht op racen, zoals in het echt. Je ziet het bijvoorbeeld in de opbouw naar een race toe. Eerst practice, nog een beetje de kennis van de baan bijschaven en eventueel wat kleine aanpassingen aan de afstelling van de auto. Daarna qualify, echt het maximale uit een rondje proberen te persen. Dan eventueel nog een korte warm-up voor wat veranderingen aan de afstelling voor de race. En daarna pas racen. Ik vind dat zo cool :) Het vreet overigens wel tijd... Als we intensief online bezig zijn vliegen de uren voorbij.
    • de focus ligt behoorlijk op echte raceauto's. Zoals het ook eigenlijk hoort, je rijdt immers over circuits. Of dat ligt aan mijzelf natuurlijk. Ik heb in ieder geval nog amper in straatauto's gereden.

    Er mogen van mij nog wel wat dingen verbeterd worden (en dan heb ik het niet over het gekut bij drukke lobby's en de performance van de game):

    • er kan veel meer spanning uit de tijdwaarneming gehaald worden. Iemand anders wees mij daar laatst op. Tijdens de race zou het super zijn als je links in beeld een lange balk heb waarbij je de stand ziet tijdens de race. Nu kan ik alleen maar zien wie er voor en achter mij rijdt. En tijdens qualify wil ik tussentijden zien ten opzichte van de snelste tijd. Niet en opzichte van mijn eigen tijd. Of ik zou dan in ieder geval de mogelijkheid willen hebben om dat zelf te bepalen. En ook daar graag een balk met de stand, nu is het iedere keer weer een verassing op welke plek je belandt als je een snel rondje afrondt.
    • veranderingen aan de controls wil ik gewoon uit willen voeren tijdens een race (of practice session). Nu moet je helemaal terug naar het hoofdmenu (dus de race uit) om daar te gaan vogelen, om daarna weer helemaal terug te gaan naar een (andere) race om de resultaten van je veranderingen te beoordelen. Dat is eigenlijk onwerkbaar en daardoor onbegrijpelijk waarom ze deze route hebben gekozen. Zeker bij een game als pCARS, waarbij je bijna oneindig met de settings van je controls kunt tweaken.
    • het kiezen van een andere livery (of andere auto) is nodeloos omslachtigeg.
    • etc-etc...
     
  18. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Mijn grootste probleem met Forza is dat ik er honderden uren mee bezig ben geweest en daarmee waarschijnlijk tientallen duizenden races heb gedaan. Maar toch heb ik nog nooit het gevoel gehad van 'wauw, dat was zo spannend, dat ik wil ik nog een keer doen'. Online kan dat niet en offline is daar de AI gewoon te brak voor. Project Cars doet dat zoveel beter. Dat is een échte racegame. Forza is een rij-game. Daarom bevalt de Horizon serie mij waarschijnlijk meer dan de Motorsport serie. Als je toch gewoon aan het 'rijden' bent, kan je dat beter in een gigantisch landschap doen dan op Circuit de Catalunya. :confused: Overigens, als de regeneffecten van Horizon 2 een indicatie zijn van hoe het in FM6 zal zijn, hoef je daar ook niet echt enthousiast van te worden. En de AI van Forza Horizon 2 was al helemaal een dieptepunt in de serie, dus Forza 6 moet mij nog overtuigen.
     
    Zumpelvelder vindt dit leuk.
  19. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Aangezien het een game is door en met gamers gemaakt, kun je er van uit gaan dat het allemaal wordt aangepast en rechtgetrokken. Ik heb nog steeds alle vertrouwen dat er nog een hele boel plezier kan worden beleefd de komende jaren. Dit is geen game van, op de markt gegooid en zoek het verder maar uit.
    Op een gegeven moment moesten ze de game wel een keer uitbrengen. En ja het was misschien beter geweest om nog iets langer te wachten maar goed, de druk werd te hoog denk ik.
    Er wordt volop gewerkt aan de afhandelingen van problemen en er wordt geluisterd naar de wensen van de gamer.
    ook ik vind dat de game nog lang niet is wat het moet zijn, maar ik persoonlijk ben vanaf het begin gepakt door deze game zoals i kdat nog niet eerder heb gehad met een racegame. Ja vroeger met Toca Race Driver. :)

    maar nogmaals. ik heb er alle vertrouwen in dat Pcars nog echt wel goed doorontwikkeld. En wat voor mij veel minder telt als bij andere Race gamers, dat is de lijst met Cars. Ik las dat Forza 6 iets van 450 wagens krijgt. !!!!!!!! man ik rij met Pcars maar met een paar wagens en dat is prima.
     
    Zumpelvelder vindt dit leuk.
  20. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Je moet Forza en pCARS ook niet vergelijken. Het enige wat ze gemeen hebben is dat het racegames zijn. Vond Forza altijd wel vet maar ik weet niet of ik weer terug ga na pCARS. Een beetje afstellen, terwijl ik er geen verstand van heb, en dan elke ronde net wat beter rijden. Daarnaast vind ik het ook heerlijk dat de auto's gewoon in classes zijn ingedeeld en dat je geen andere motor in je auto kan gooien.
     

Deel Deze Pagina