Tja als je FM2 bekeek dan was dat ook een stap terug van FM1 qua content en FM3 was weer erg gegroeid. Hopelijk kiezen ze deze keer niet voor 500 auto's maar dus juist een grote lijst aan banen en echte features.
Ze zullen wel moeten nu Project Cars voor de deur staat, anders verliezen ze waarschijnlijk de hardcore racers en houden ze door al die assist features alleen nog maar de casual racers over.
naja ik kies Forza physics over pCARS physics everyday. Als ze met pCARS de controller niet weten te finetunen (na een jaar voelt het nog steeds brak, stuur is wel ok) is het met die game ook gauw over.
Hopelijk pakken ze ook eens de versnellingsbak van de auto's aan. Een automaat zoals een SLS AMG hoort geen schakelpauze tussen de gears te hebben, evenals bijvoorbeeld een Nissan GTR die hoort over te vloeien van versnelling naar versnelling. Dit irriteert me altijd bij Forza.
Ik kan me haast niet voorstellen dat ze na Forza Horizon 2 niet weather effects gaan toevoegen. Dat blijft voor mij wel het grootste gemis.
Ja maar dan verwacht ik de effecten wel mooier. Horizon 2 is open world en daarom kon het weer niet zo mooi als DC zijn....lijkt mij. Hopelijk regen en sneeuw vergelijkbaar met Driveclub.
Wellicht nu alleen regen, anders hebben ze niks meer toe te voegen voor Forza 7 en zo werkt dat gewoon daar.
Als motorliefhebber vond ik de motoren te gevoelig qua besturing, in PGR4, maar omdat het de enige next gen game was in die periode naast testdrive waar de straatmodellen in waren verwerkt, maakte dat wel weer iets goed, beste besturing qua motoren gaat nog altijd naar SBK09, deze is de GTR van de motorgames en zelfs de nieuwe Moto GP niet tegenop kan als het aankomt op simulatie , je kunt het wel arcade instellen. anyway, ben na een lange periode ook weer wat actiever met gamen, Forza Horizon 2 vind ikzelf ook leuker om te doen, er zal ook voor mij heel wat moeten gebeuren betreft Forza Motorsport 6, te beginnen meer overtuiging op het racen, en weerseffecten, nachtevenementen etc.
Geweldig ! Forza voor mij ook eerst nog even Project cars, wel erg benieuwd naar de beloofde graphics die ik nu zie.. Peace
3D puddles las ik, benieuwd hoe dat eruit ziet. Ook benieuwd of de regen zelf een beetje nice is. Het is nice in FH2, maar niet Driveclub of Project CARS nice, man daar ziet het er goed uit.
Dan wordt het nu ook eens tijd dat uitlaatgeluiden ECHT veranderen bij het veranderen van een uitlaat, niet een stomme distortion filter erover. Maar echt zoals in FM2! Sinds FM3 zijn de tuning uitlaat geluiden zéér flink verwaarloosd.
Ga er maar niet vanuit dat deze game grafisch in de buurt komt van DC. DC is 30fps en deze game is 60FPS. Ik verwacht een game die net ff wat scherper is dan Forza 5, maar meer ook niet.
Hoop dat ze de physics wel een beetje aanpassen. pCARS valt qua game enigszins tegen maar de physics zijn wel echt heerlijk. Iemand had al gepost dat ze van Forza geen simracer willen maken maar hoop toch dat ze wel een beetje die kant op gaan. Forza 5 vond ik best tegenvallen na het spelen van pCARs.
Mag hopen van niet. Ik game voor de fun en het feit dat die auto's praktisch niet op de baan te houden zijn zorgt er voor mij voor dat ik geen fun heb.
Dat is mijn grote probleem met Project Cars, de controls met de controller. Zwaar en zwaar irritant. Physics van Forza en de feeling van Forza vind ik persoonlijk veel fijner.
Ik moet die comment van mezelf wel een beetje bijstellen trouwens. Het zijn niet de physics in pCARS die onderdoen (beweging over bumps en gewichtsverplaatsing zijn echt een stuk fijner in pCARS) maar de controls met gamepad zijn in Forza zo onwijs strak doorontwikkeld dat als een game wel realistische en pittige physics heeft maar geen fijne controls heeft het extra frustrerend wordt.