1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Gdzr, 4 jun 2013.

  1. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    De instellingen bekeken en dat is het niet. Heb ook sinds kort m'n digitale TV kastje via HDMI op receiver aangesloten en daar heb ik hetzelfde probleem. Maar nou zat ik de gebruiksaanwijzing te lezen en daar staat het volgende:

    Dus dat betekent dat HDMI bronnen sowieso geen surround geluid kunnen weergeven? Is er een workaround hiervoor? Het gaat om de Onkyo AV receiver HT-R518.
     
  2. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Bronnen optisch naar de Onkyo verbinden? Blijkbaar decodeert je receiver geen audio uit een hdmi signaal. Is dat die receiver die onderdeel was van een bundel met een passieve sub? Die heeft wel optische ingangen. Dan moet het werken.
     
    AnubisNefer en Weggooi32 vinden dit leuk.
  3. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Ok tnx, ga ik van de week even optische kabeltjes halen.
     
  4. Xandorra

    Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    554
    Sorry Marx ik zie je bericht nu pas
    Ja ikheb gewoon 5.1
    Xbox loopt naar de tv via hdmi en de homecinema via hdmi arc ook via de tv
    alleen had ik een irrtante delay en na een tijdje statische geluid wat weer normaal werd als ik gewoon ff het kanaal veranderde en weer terug zetten.
    De truc is om je beeld setting te veranderen naar hdmi ipv auto detect waar ie standaard op staat en dan kun je gewoon kiezen voor 5.1 geluid waar je anders een error bij krijgt.
    Ook hielp dit bij mij met de delay,die misschien hebben meer mensen er baat bij.
     
  5. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Het werkt nu, tnx :)!
     
    Marx vindt dit leuk.
  6. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Mooi. Goed om te horen! Vond het destijds maar een vreemde keuze, puur budget.
     
  7. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Ik wil graag mijn Teufel Cinebar 11 aansluiten op deze switch, zodat ik kan schakelen tussen tv en xbox one. Als ik deze zo aansluit dan krijg ik geen enkel geluid door. Iemand enig idee wat ik fout doe? Ik wil hem perse via optical aansluiten en niet hdmi vanwege niet synchroom geluid tijdens youtube/games....

    rode optical -> vanuit de switch naar de Cinebar
    kabel in link 1 -> naar TV
    kabel in link 2 -> Xbox one

    [​IMG]
     
  8. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ik heb dezelfde switch, en dit zou gewoon moeten werken hoor. Input op (I/O) en de verschillende outputs op (1), (2) of (3 ).
    Heb je alles correct aangesloten naar je cinebar en eventuele instellingen van deze gecontroleerd?
    Je moet de optical stekkers trouwens best wel even met wat kracht in deze switcher duwen, op een gegeven moment klikken ze er dan in. Dan pas zitten ze goed aangesloten. Lijkt alsof de rode stekker niet helemaal erin zit.
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2015
  9. DannFR

    DannFR Active Member

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0
    Weten jullie toevallig of de subwoofer van de Philips htr5224 home cinema set active of passive is? Vermoed zelf passive, maar kan het nergens vinden zowel als in de handleiding als op internet. wil dit graag weten omdat ik een receiver wil kopen en als het kan de bosjes van deze set wil gaan gebruiken, maar heb gelezen dat je daarvoor een actieve sub nodig hebt. En als ik de sub niet kan gebruiken een compleet nieuwe speakerset wil kopen.
    Zij er eventueel tips over wat aan te schaffen? Wil met receiver en speakerset zo'n 700/800 euro er aan besteden.

    Alvast bedankt
     
  10. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik zal vanavond eens wat samenstellen.
     
    AnubisNefer en DannFR vinden dit leuk.
  11. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Onkyo TX-NR626B, 4x Klipsch F1 Synergy (vloerstaander) met de of 4x RB51 (boekenplank), in beide setups zou ik kiezen voor de Klipsch KSW10. Voor het geld echt een leuk dingetje. De vraag is even of een center perse noodzakelijk is. In verhouding tot de genoemde luidsprekers is deze wat uit verhouding qua prijs. Receiver kost zo'n 370, de speakers 75 per stuk en de sub is 150. Wat kabels erbij. Heb je toch een set waar je heel behoorlijk van film games en ook muziek kunt genieten. De Onkyo kan de Klipsch ook prima aansturen. Ga je voor een pakket met een receiver vind ik het in verhouding al vaak minder. Verschil tussen de Klipsch F1 en RB51 zit hem vooral in verfijning. De F1 is meer een echte filmknaller, top voor het geld. De RB51 is wat muzikaler. Ik heb zelf het grotere broertje, de RB61 als surrounds. Deze bevallen me erg goed. Waarom Klipsch? Veel bang voor buck, goede prijzen en een belachelijke prijs kwaliteit verhouding.
     
    DannFR en AnubisNefer vinden dit leuk.
  12. DannFR

    DannFR Active Member

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb even alles zitten bekijken, en zou dan waarschijnlijk voor de f1 gaan omdat dat beter bij mijn situatie past.
    Alleen Waneer zou jij een center noodzakelijk vinden? Ben zelf eigenlijk wel altijd van die situatie uitgegaan.
    Maarssen zal morgen effe verder gaan ermee wekkertje gaat weer vroeg morgen
    heel erg bedankt alvast
     
  13. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Center voegt zeker wat toe. Maar ik vond ze wat uit verhouding geprijsd. Maar volgens mij hoort bij de F1 de c20 center en die valt wel mee. 4 x F1 heb je een leuke set. Daar kunnen die alles in een setjes niet tegenop.

    Wat ik zelf destijds gedaan heb is een tweedehands receiver met maar 2 speakers. Dan kun je net een wat hoger stereo niveau halen. Gaat de totaalprijs wel omhoog als je het compleet wilt hebben. Heeft wel zijn charme. Maar goed. Dat pad gaat van kwaad tot erger, zie signature...
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  15. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Klopt, zelfs helemaal geen DTS ondersteuning in de app terwijl het bij games en blurays wel word doorgegeven. Volgt hopelijk nog.
     
  16. AlfaRomeoMito

    AlfaRomeoMito Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    13
    Iemand goed advies voor een goeie soundbar? Prijsklasse 250 euro.
    Ik heb een Logitech Z906 gehad, dus ik weet niet of een soundbar een achteruitgang is of niet.
    5.1 is geen must daar ik de boxen van Z906, allemaal vooraan, naast elkaar plaatste wegens plaatsgebrek.

    Had mijn ogen op dit laten vallen:
    http://www.soundbarshop.be/product/312094/category-213468/lg-nb4530a.html

    Dit zie ik ook wel zitten:
    http://www.homecinemacenter.be/product/549166/philips-htb5580g.html
    Maar is het bij dit mogelijk om de Xbox one rechtstreeks via optical aan te sluiten? Zelfde principe als bij Z906.
     
    Laatst bewerkt: 20 jul 2015
  17. AlfaRomeoMito

    AlfaRomeoMito Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    13
    Buiten een surround system begin ik ook na te denken over een gaming headset.
    De Astro A50 en de turtle 800X
    Is er een groot verschil tussen een 5.1 surround system en een 7.1 headset? Wat zou me het beste geluid geven. Spreek enkel over gaming sound. Chat functies interesseren mij niet.
     
  18. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik kan me niet voorstellen dat er echt verschil in zit. Het is allemaal maar virtueel surround aangezien ze de center al met stereo moeten faken. En de meeste games hebben volgens mij uberhaupt geen 7.1

    Ik zou 7.1 of 5.1 geen factor laten zijn, het is in het geval van een headset toch niet relevant. Zou gewoon kijken welke headsets goed beoordeeld worden qua kwaliteit
     
  19. AlfaRomeoMito

    AlfaRomeoMito Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    13
    Dus al ik het ultieme surround ervaring wil, dan ben ik het best met een home cinema zoals mijn hierboven vermelde set.
    Of zou ik met een headset meer details horen?
    Het is een moeilijke beslissing en ik informeer liever eerst goed dan snel 300 euro uit te geven.
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2015
  20. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Alvast excuus voor deze n00b vraag :p

    Kan iemand me uitleggen waarom ik bij het afspelen van een film op m'n PC (XBMC of Plex) soms Dolby of DTS op het paneel van m'n receiver zie staan? Meestal staat er Stereo op de display maar niet altijd. Als ik op de PS4 via Plex of Netflix een film kijk staat er altijd Stereo..

    Ik heb een 2.0 setup maar merk wel dat als er Dolby of DTS op de display staat het geluid beter klinkt dan wanneer er stereo staat :)
     

Deel Deze Pagina