1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] The Witcher 3: Wild Hunt

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 6 feb 2013.

  1. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Mis je dan echt zoveel omdat je effe naar de minimap kijkt? Hmmmm...nou ja, het is dat ik nu druk bezig ben in Novigrad met de Triss quest, anders was ik dat wel effe gaan proberen.

    Over die laadtijden. Als het betekent dat een paar dingen even worden ingeladen nadat je savefile is geladen, dan ben ik daar helemaal voor. Heb me net kapot lopen ergeren toen ik tijdens een vuistgevecht dood bleef gaan, het was van mijn level maar de klappen kwamen schijnbaar hard aan en het was ook iets van 5 tegen 1, tja. Dus meerdere keren die tyfus laadtijden van 1 minuut of langer...na een tijdje ben je daar echt klaar mee. Ik denk zelf wel dat ze dit kunnen verbeteren met hopelijk zo weinig mogelijk/geen opofferingen.
     
  2. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Uitgespeeld.

    Ciri wordt de nieuwe koningin, haar vader heeft de oorlog gewonnen en Skellige Island bloeit op
    Not bad.

    Binnenkort maar even de hele serie weer spelen :cool:
     
  3. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Wanneer je eenmaal een runestone of glyph hebt geplaatst. Dan kun je die niet meer van het item afhalen he? Ik heb namelijk een paar toffe glyphs en runestones, maar wil ze liever niet te snel plaatsen, want dadelijk vind ik een veel beter wapen.

    Over wapens gesproken. Ik blijf hier altijd een beetje mee kutten, in DAI ook. Ik heb nu bijvoorbeeld een zwaard die doet 69-85 qua damage, heeft + 3% igni intensity en +6% burning. Daarnaast een runestone van +10 armor piercing erop.

    Een ander zwaard in mijn inventory doet 88-108 damage met 3% critical chance. Puur voor de damage alleen is dit zwaard wel beter dan toch?

    Oh en deze: huidige zwaard doet 150-184 damage, 18 % frost damage. Een ander zwaard in mijn inventroy bied 140-172 damage met 75% critical hit damage bonus. Welke zou je dan kiezen?
     
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    +x% burning is wel nice. Je kan runes er af slopen maar dan kost het wel je zwaard.
     
  5. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ooooh das nice en dat kan ook met armor? Waar doe ik dit precies? Want bij dismantle sloopt hij het item gewoon.
     
  6. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Dismantle = je sloopt je wapen, behoudt de upgrades.
    Remove upgrades = je sloopt je upgrades, maar houdt je wapen.

    Same met armor.

    Overigens speel ik al uren met dezelfde armor set. :) Ik ging uit nieuwsgierigheid eens een van die Treasure Hunts doen, voor het Ursine Armor. Ondertussen draag ik de Superior versie en ben bijna een hoog genoeg level om de Mastercrafted Ursine Armor set te kunnen dragen. Moet ik alleen nog ff een überexclusief monster item hebben dat ik de hele game nog niet ben tegengekomen :+ Als het zin had gehad (lees: ik ze ergens op kon slaan a lá Skyrim) was ik ook nog wel achter de Mastercrafted set van de andere schools gegaan. Die Treasure Hunts zijn verrassend tof :)

    Hoe vet zou het trouwens zijn als ze een diagram in het spel patchen (of toevoegen als DLC) waarvoor je alle mastercrafted armor sets nodig hebt om te maken. Het uberuberuberarmor. Dan zou ik graag de hele map zes keer af gaan op zoek naar alle Witcher Gear :D
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2015
  7. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    De armors die je zelf kunt maken vind ik over het algemeen niet heel boeiend. Het Nilfgaardian armor uit de DLC is absoluut de tofste tot nu toe moet ik zeggen.

    Waar geven jullie trouwens jullie crowns aan uit? Ik heb nu 6000 ervan en weet eigenlijk niet waar ik het aan zou moeten spenderen. Wapens en armor bij shopkeepers is meestal niet zo heel boeiend en/of beter dan wat ik al heb. Dus afgezien van wat items dismantelen of craften,.....waar kan je nog je geld voor gebruiken?
     
  8. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik gebruik het voornamelijk voor het maken van stuff. High-tier armor en wapens maken kan best wel duur worden, en sommige ingredienten voor potions tikken ook nog wel flink aan aangezien ik te lui ben om het allemaal zelf te gaan zoeken :+ Ik heb er een soort persoonlijke quest van gemaakt alle potions en decoctions te maken (incl. upgrades), en daar gaat een hoop gold inzitten.

    Thank god voor die smugglers crates in Skellege :D
     
  9. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik kom maar niet weg uit Novigrad. Reeks van main quests gedaan daar, maar die spawnen steeds weer nieuwe (low level) quests. Level 19 nu en moet nog voor het eerst naar Skellige.

    Overigens merk ik dat de game het moeilijk krijgt alles bij te houden. Krijg steeds meer popup, traag laden van dingen. Game heeft duidelijk moeite om de game state bij te houden volgens mij. Mijn inventory zit ook tjok vol. Als ik 'leeg' ben dan heb ik nog iets van 120-130 aan gewicht bij me ...
     
  10. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Hoe zat het met jullie in Novigrad bij de Baroness? Zij moet niets van Geralt weten vanwege haar zoon. Het zal wel aan mijn savefile liggen van The Witcher 2 dat dit zo loopt, of verloopt het altijd zo? Had best even willen kletsen met haar.
     
  11. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Is er een manier om een quest te stoppen? Ik zit in een grot en moet een gargoyle (?) verslaan maar kom er maar niet voorbij. M'n gear is volgens mij veel te zwak, ben echt binnen een paar seconden dood |:-
     
  12. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Wegrennen? :+
     
  13. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Kan niet daar denk ik, werd een paar keer geteleporteerd Nou lekker dan

    Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
     
  14. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Is dat vlakbij die swamp van Crookback Bog? Ik ging ook naar die Gargoyle en ik was twee levels lager dan hem. Hij had nog maar 1 tikkie nodig van mij, maar ik ging toch weer dood. Toen maar opgegeven omdat ik doodmoe werd van elke keer een minuut te moeten wachten. Veel je schild magic gebruiken en bommen en hou afstand bij deze asshole. Andere optie is tijdelijk de boel op easy zetten ;)
     
  15. Chorus

    Chorus youtube.com/CH0RUS

    Berichten:
    2.313
    Leuk Bevonden:
    2
    Daarom maak ik ook altijd meerdere saves :+
     
  16. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    Pfff, dit spel is gigantisch. Ik weet gewoon soms van gekkigheid niet welke Quest ik moet doen. Het zijn er zoveel! En er blijven maar nieuwe Quests bijkomen! Ik zit in Novigrad en ben pas level 14. Volgens mij heb ik er al 60 uur opzitten. Gelukkig kan ik af en toe even langs het bordeel om wat stoom af te blazen.
     
  17. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Het zit hem in die kleine dingen he...

    Een zeer standaard sidequestje/fetchquestje eigenlijk. Ik zet hem toch in spoilertags just in case, maar het gaat totaal niet over de story ofzo.

    praat met oudere vrouw over haar kippen die zijn gestolen. Volg sporen dmv Witcher Sense gebruiken. Je komt erachter dat het een groepje kinderen zijn die nu zonder hun ouders moeten zien te overleven, aangezien die gevangen zijn genomen en gedood door soldaten. Geralt gaat terug naar oude vrouwtje en legt de boel uit. Je kunt dan in de dialogen kiezen om voor te stellen dat zij de kinderen in huis neemt en ze zegt erover na te denken.

    Quest completed. Ik ging verder questen en kwam later toevallig weer langs die boerderij en wat zag ik...die kids zaten nu bij haar op de boerderij. In vele RPG's heb je van dat soort quests ook. Zoek dit, zoek dat..maar je ziet nooit echt de gevolgen ervan. De situatie blijft dan gewoon zo. Gewoon gaaf dit.

    Doet me denken aan dingen zoals in Skyrim. Wordt je gvd op een gegeven moment master mage van Winterhold, krijg je nog steeds van die dwazen die dan zeggen...''Go to the College, i hear they need new scholars there.'' of whatever. Zou nice zijn als andere devs van CDPR leren.
     
    Barbabravo vindt dit leuk.
  18. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.284
    Leuk Bevonden:
    344
    Jij moet echt een lieve vrouw hebben. Ze is je al 60 uur kwijt door het gamen en daarna mag je ook nog even langs de hoeren ;)
     
    PePzi NL en Santino vinden dit leuk.
  19. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik begin nu toch wel pas echt te realiseren hoe ziek veel content er in de game zit zeg. Zoveel van die vraagtekens op de map nog en zoveel quests te doen nog. Novigrad alleen al is lekker groot, veel te verkennen en met mensen kletsen. Echt nice ook dat je zoveel gebouwen kunt betreden, lekker de boel looten. Ik ben nog LANG niet klaar met deze game. Prachtig. Waar zit dat bordeel precies trouwens? Want die ben ik dan denk ik misgelopen. :D

    Over die laadtijden. Na het sterven duurt het 1 minuut om de savefile te laden. Ga ik echter van Novigrad fast travellen naar de andere kant van de map....20 seconden hooguit. Why?
     
  20. acisiz

    acisiz Active Member

    Berichten:
    352
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb er nu zo'n 20/25 uur ingestoken en ik sluit me volledig aan bij de hoge cijfers die deze game krijgt. De game is zo ziek gedetailleerd en groot. Het is ook niet zomaar "groot", maar het leeft echt in zowat elke hoek van de map. Ook de aandacht voor elke sidequest en de witcher contracts, waar je ook gewoon telkens vette praatjes houdt met de mensen is heel goed gedaan. Geen spoiler, maar als je op google bijvoorbeeld checked naar de quest 'Ladies in the woods', hoe anders die gevolgen zijn door jouw keuzes. The Witcher 3 tilt keuzes maken wat mij betreft echt naar een hoger niveau. Met Ladies in the woods moet ik ook gelijk denken aan hoe creepy de game kan zijn. Paar posts boven deze merkte iemand het ook op. De game is ook heel goed wat betreft de impact die jij achterlaat, om het zo maar even te verwoorden. Dus geen gare praktijken zoals in Skyrim, waar je nog niet doorhebt of je al de Dragonborn bent of nog een noob van level 2, doordat de AI in de game geen idee hebt wat jij hebt zoal hebt gedaan.

    Nog 2 Witcher contracts en ik vertrek richting Novigrad. Die laadtijden als je doodgaat zijn inderdaad vervelend, maar als dat de minpunt van deze game moet zijn : so be it.

    Wat ik persoonlijk irritant vind is de besturing (weet niet of die patches iets hebben gedaan, maar in het begin vond ik het al echt helemaal kut).
    Met besturing doel ik alleen op het lopen/rennen.
     
    Ypuh vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina