Xbox Is Kapot!!!!!!!!!!!!!!!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door nielzo, 11 aug 2003.

1. nielzo

nielzo Guest

Beste mede xboxers,
    Ik zit hier met een heel erg probleem:
    Mijn xbox heeft namelijk 5 minuten geleden het loodje gelegd.
    Hoe dit komt ging als volgt:
    Ik heb een NTSC xbox en heb daar dus een transformator voor nodig. Ik had er ook een: 220 naar 110, 85 watt. Deze smeltte gistere helemaal om dus kocht ik net een half uur geleden een nieuwe bij de Edison. Ook een 220 naar 110 maar nu 50 tot 1600 watt.
    Mijn vader controleert even snel want hij had haast, hij moest naar zn werk, en stak die transformator in het stopcontact en daarna de stekker van de NTSC xbox er in. En wat denk je? PLOP! KAPUT!

Hieruit blijkt dus dat we uit haast iets verkeerts hebben gedaan en dat de 110 volt voeding van mijn NBTSC xbox KAPOT is. OF m isschien wel helemaal!
    Mijn vader voelde zich best schuldig en zei dat hij het voor me zou oplossen (volgens hem xbox open maken, repareren of anders morgen nog een nieuwe importeren of overkopen), maar ik wil dus eerst weten of ik nu nog garantie heb en of ik hem nog kan laten repareren en waar, of dat ik hem nog kan op sturen naar de meest dichtstbijzijnde microsoft??? Want ik weet dat als ik hem openmaak dat ik dan geen garantie meer heb.
    En is het ook mogenlijk om een zekering in de xbox te vervangen?

Alvast heel erg bedankt voor de moeite :'-( :'-( :'-(

2. valetinek

valetinek --> X-BOX

Leuk Bevonden:
    0
    je hebt standaard 1 jaar garantie, tenminste bij dixons, je kon er ook 5 jaar garantie bijkomen maar ik weet niet of jij dat heb gedaan.

3. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Je hebt geen garantie op een NTSC Xbox, die niet eens worden verkocht bij Dixons.

4. nielzo

nielzo Guest

Ja ik belde de xbox service lijn
    krijg ik een half fransman aan de telefoon.
    ik leg het uit en hij zegt: na 3 maanden 150€ reparatie kosten en anders inbegrepen bij garantie dus kan ik beter een nieuwe importeren denk ik... (omdat er nu 3.5 maand ongeveer voorbij is...
    Weet iemand waar ik een nieuwe NTSC xbox kan importeren die niet al te langzaam komt en met weinig verzend kosten?

5. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan ook ergens losse voedingen kopen, dus ik denk dat je beter een nieuwe voeding kan kopen, dan ben je een stuk goedkoper uit. Hier kan je een nieuwe bestellen voor €21,53 excl. verzending. Die is schakelbaar tussen 110 en 220 Volt, dus als je hem op 220 V instelt heb je ook geen transformator meer nodig.

Laatst bewerkt: 11 aug 2003
  6. nielzo

nielzo Guest

oooo oke heel erg bedankt...
    Maar denk je dan dat alleen de voeding kapot is want ik zette er dus waarschijnlijk te veel stroom op dus is dan niet de hele xbox naar de klote????

ik heb trouwens al iemand gebeld die misschien voor me een nieuwe voeding erin zet.

7. ReApHeR

ReApHeR Graveyard Squad

Leuk Bevonden:
    0
    Meestal ik zeg meestal als je een voeding opblas is er verder niks aan de hand. maar het kan natuurlijk gebeuren :confused: Ik zou de gok wagen.

8. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    idd alleen de voeding is stuk dan zou ik geen hele nieuwe kopen, kan er geen gewone pc voeding in???

9. nielzo

nielzo Guest

lijkt me sterk:mad:

10. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Mij ook een beeetje maar je weet het niet, en om nou meteen boos te worden...het was maar een suggestie

11. nielzo

nielzo Guest

wie zegt dat ik boos ben?
    dit :mad: betekende jammer

12. TheGreatMo

TheGreatMo www.thegreatmo.tk

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou gewoon een NIEUWE NEDERLANDSE XBOX kopen. Heb je ook gelijk geen gekloot meer met transformators en heb je zeker 1 jaar garantie.

en die fransman is moeilijk te verstaan he ;)

Laatst bewerkt: 13 aug 2003
  13. nielzo

nielzo Guest

waarom denk jij dat ik een ntsc xbox heb??????
    om de spellen eerder te hebben, flapdrol!

14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    :'-( :'-( :'-( :'-(

wat een zielig verhaal

15. nielzo

nielzo Guest

ja dankje, maaaaaaaaaar ik heb vandaag mn nieuwe voeding binnen gekregen en hij doet het weer en ik hoef er nu niet eens meer een converter tussen te zetten omdat er oim mijn voeding een schakelaartje zit!
    en in elk geval bedankt iedereen!

Deel Deze Pagina