Haperingen in een spel.

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door The-Dentist, 19 jul 2003.

  1. The-Dentist

    The-Dentist Legalize it

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de laatste tijd wat met games en haperingen.
    Ik heb hier al meerdere threads over geopend, en inmiddels krijg ik er een punthoofd van :mad:

    Mijn xbox heb ik vanwege haperingen en vastlopen afgelopen maandag teruggestuurd naar M'soft.
    Hij haperde bij mij vooral bij Yager, maar ik heb hier voor de rest nog nooit op dit forum iemand over horen klagen bij dit spel.
    Hij deed dat vooral op drukke spelmomenten (een meer voorkomend probleem).
    Later merkte ik ook dat hij in het menu van Xbox zelf fracties haperde en ook RTCW liep een enkele keer stroefjes.

    Inmiddels heb ik m'n xbox weer terug, en ze hebben de DVD-drive vervangen, daar zat kennelijk het mankement.
    Maar toen ik dus vrolijk verder ging met Yager haperde hij nog steeds lichtelijk.
    Wel minder dan eerst ja, maar nog steeds vind ik het spel niet vlekkeloos draaien, gewoon niet soepel.
    Zodra er een zeer druk spelmoment aankomt, met veel vijanden, krijg ik steeds een fractie van een seconde hapering.
    Niet in elk level, maar wel bij sommige.

    Bij Halo heb je soms wel es dat ie vlakvoor een checkpoint eventjes moet laden, ook een fractie v.e. seconde.
    Nou denk ik aan de ene kant dat met Yager dit vergelijkbaar is met die checkpoints laden bij Halo, maar aan de andere kant weet ik dat niet helemaal zeker.

    Mijn vraag is dus:

    Overdrijf ik?
    Hoort dit?
    Moet ik hem weer terugsturen naar Microsoft en vragen of misschien m'n diskdrive ook stuk is?

    Er hebben wel eens mensen me verteld over framerate enzo, maar ik vind dit toch een beetje vreemd bij een console.
    Xbox staat dacht ik toch bekend om goede hardware, en hoe vaak lees je wel niet "dit spel laat zien waar de xbox allemaal toe in staat is" zoals toen bij Panzer dragoon Orta bijvoorbeeld.
    Daarom zit dit me niet lekker, want als de xbox zulke goeie hardware heeft, lijkt dit me niet echt normaal.
     
  2. Jeroen

    Jeroen nomnomnom

    Berichten:
    1.804
    Leuk Bevonden:
    4
    Als je bij halo langs een checkpoint komt of even een loaden staat hij meestal een fractie stil. Bij Yager weet ik niet. Heb alleen de demo gespeeld maar had er geen last van.
     
  3. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    Volgens mij zijn dat allemaal normale problemen. De xbox zal het vast wel aankunnen, als het goed is gemaakt door de makers, want die kunnen zo'n spel ook veel te veeleisend maken. Maar halo is zoals Jeroen al zei: Normaal.
     
  4. nielzo

    nielzo Guest

    Nee ik vind niet dat je overdrijft,
    zoals je al zei: een console moet gewoon soepel draaien!
    Maar je zegt dus dat het het meeste bij yager gebeurt? Waarom stuur je je spel niet terug naar de makers? je krijgt als het goed is zo een nieuwe. (heb je het cdtje trouwens al grondig schoon gemaakt of gecontroleert op krassen)
    en als dat niet werkt dan zou ik je xbox nog een keer terug sturen en zeggen dat hij het nog steeds niet goed doet
     
  5. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    Een console moet idd soepel draaien. Maar zoiets kost natuurlijk tijd he, vorige generatie was veel minder soepel lopend, en volgende generatie zal wel nog beter lopen dan deze generatie. Afschuwelijk die N64 beelden als ik die nu nog zie :p
     
  6. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
    Het gene wat er dan gebeurd is dat je framerate zakt....als je framerate onder de 30 komt gaat het beeld schokken. fps (frames per second). Bij halo heb ik dat ook wel eens....als het heel druk op het scherm wordt moet de xbox heel veel renderen en heeft het dus heel druk....en dus kan hij de beelden niet zo vaak verversen als normaal. Daarom krijg je soms zo'n slowdown of ook wel fps drops genoemd. wat ook misschien helpt is om er zo'n schoonmaak cd'tje doorheen te halen( weet niet of die al uit zijn voor de xbox) hierdoor wordt de lens van de xbox weer schoongemaakt en kan hij de informatie van de cd beter en sneller lezen.
     
  7. The-Dentist

    The-Dentist Legalize it

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb idd het cd'tje al gecontroleerd op krassen.
    En er zitten wel zeer miniscule krasjes op.
    Waarschijnlijk veroorzaakt door m'n vorige dvd-drive?!
    Want ik ga altijd netjes met m'n spullen om.
    Ik heb er ook al een keer een cleaner doorheen gegooid, zo'n lenscleaner voor een cd-speler, ik had nl. niks anders.
    Dat hielp ook niet echt.
    Misschien maar es Dixons lief aankijken, en vragen of ik het spel kan ruilen.
    Ik baal hier wel ontzettend van:mad:
     
  8. Bliss123

    Bliss123 Cute 'lil BUNNY!

    Berichten:
    280
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey, maak je geen zorgen! Ik heb Yager ook en bij mij hapert ie ook op hele drukke momenten! En om je de waarheid te zeggen, nij heel erg veel xbox games steekt dit probleem (Soms miniscuul) de kop op. Kijk maar es bij Jedi knight II, die heeft een hele onregelmatige (fluxtuerende) framerate.
    Ook menuutjes van bv mechassault kunnen af en toe haperen en bij PGR stopt ie soms een halve seconde als je veel te snel door auto's scrolled die ie nog moet laden in de harde schijf.
    Zo zijn er nog meer van die kleine dingen en ik vind dat bij Yager, die echt erg vette gfx met zich meebrengt, de framerate problemen echt niet meer dan normaal als het ERG druk wordt.

    (gamecube en voora de PS2 hebben hier ook erg veel last van. Vergelijk de PS2 Wolfenstein maar es met die van de xbox.... huilen...)
     
  9. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    - Yager is bij mij ook al 2 keer vastgelopen

    - RtcW heeft een framrate om te huilen. 1 Keer Coop gedaan en toen bleef het beeld een keer bijna stil staan |:-

    - Jedi Knight is inderdaad ook qua framerate erg beroerd op sommige momenten
     
  10. The-Dentist

    The-Dentist Legalize it

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb inmiddels xbox klantenservice gebeld.
    En ook het 1 en ander bij Dixons nagevraagd.
    Ik heb overigens m'n kopietje van Yager omgeruild voor een nieuwe (was geen probleem zei Dixons :) )
    Maar het probleem is er nog steeds.
    Microsoft en Dixons zeggen beide dat die console soepel moet draaien.

    Ik heb gisteren jedi starfighter gekocht.
    Ook de review ervan gelezen op deze site.
    En wat staat daarin letterlijk :
    " De framerate is uitstekend en ondanks vele vijanden op je scherm blijft de Xbox lekker door ratelen. "
    Tja.... bij iedereen behalve bij mij zeker :mad: ?
    Want bij mij hapert 'ie natuurlijk weer :mad:

    Iedereen heeft z'n eigen mening hierover, de 1 zegt dit is normaal, de ander zegt "console moet soepel draaien" tja, maar ondertussen erger ik me dr groen en geel aan.
    Want eerst had ik dit probleem helemaal niet.
    Echt frustrerend dit:mad:

    Ik stuur hem dus weer terug, want ik baal hier zo ontzettend van,
    vooral als ze overal zeggen dat dit niet hoort (kl.service en dixons)
    Als het hierna nog niet goed is wil ik gewoon een nieuwe xbox hebben.
     
  11. kaliet

    kaliet Xbox-loos

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    1
    hmm hmm, mja je xbox is niet stuk geloof ik, bij Halo heb ik ook soms haperingen maar dan moet gewoon een nieuw level gedeelte inladen, als ik Midtown Madness 3 speel dan heb ik op een heel druk moment ook wel eens even een hapering... Dit komt best vaak voor en het probleem ligt gewoon bij de makers van het spel... Hoe langer de console uit is, hoe beter er kan worden geprogrammeerd voor de hardware (optimalisatie) hoe minder framedrops we zullen tegenkomen...
     
  12. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    heb je hem op 60hz staan of 50hz?? en probeer het met beiden en kijk wat beter is.
     
  13. soadrulezzz

    soadrulezzz Active Member

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij is Morrowind heel vaak vastgelopen, maar dat komt gewoon omdat er heel veel bugs in het spel zitten.
    1x is Brute Force vastgelopen.
    en 1x had ik bij Halo met multiplayer dat hij haperde.
     
  14. The-Dentist

    The-Dentist Legalize it

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem gisteren weer teruggestuurd, dus ik wacht het wel even af...
     
  15. J.faber-m.faber

    J.faber-m.faber XXXL

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben erg benieuwd hoe het je vergaat. Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem maar dan met Enter the Matrix en in mindere mate met Halo. Mijn neef speelde the Matrix op zijn Xbox om te vergelijken en bij hem was er niets aan de hand. Hoe moet dat trouwens, dat opsturen? Ik denk dat ik dat ook maar ga doen!|:-
     
  16. RumbleBumble

    RumbleBumble Active Member

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    0
    Een cleandisk heeft in mijn ogen geen zin. Daar wordt het haperen zeker niet minder op, dat zit hem waarschijnlijk gewoon in de software. Halo schokt bij mij ook wel eens, bijv. het moment dat je in 'The Silent Cartographer' (oid) die hoge bult opgaat. Een kleine framedrop. Reviews kunnen zoveel zeggen, maar meestal zijn zulke dingen gewoon poep, om de review 'completer' te maken. Ik heb er persoonlijk nooit last van, maar dat komt denk ik ook omdat ik er gewoon niet op let. Want ik heb toch al wel aardig wat games gespeeld op de Xbox. Ik hoop dat je problemen zijn verholpen, maar volgensmij zit het je nu vooral achter je oren. Nu het je een paar keer is opgevallen ga je er automatisch op letten... Tenminste dat denk ik. Succes d'r mee!
     
  17. The-Dentist

    The-Dentist Legalize it

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik heb em dus opgestuurd, en weer teruggekregen.
    Ze hebben dr niks aan veranderd! :mad:
    Ze hadden op m'n telefoon voicemail ingesproken, want ik was niet thuis toen ze belden.
    Ze hadden de mededeling dat ze niks hebben kunnen vinden, en dat het duidelijker uit gelegd moest worden in welk spel/level het haperen/vastlopen plaats vond en meer van dat soort info.

    Wat een blinde ezels zeg... :mad:
    Ik heb er zelfs een brief bij gedaan waar dat opstaat, en het voor het opsturen ook aan die vrouw van die kl.service uitgelegd.

    Ik heb het nu weer ff een tijdje aangekeken (of ik vind dat ik overdrijf, en of ik het niet gewoon voor lief moet nemen).
    Maarre...
    Hij hapert nu ook bij diverse DVD's en DVD's lopen ook wel es vast.
    Pas Max Payne gekocht, loopt ook niet 100 % lekker.
    Met andere woorden, het probleem lijkt erger geworden!!!

    Dus morgen ga ik ze bellen, en wil gewoon een nieuwe Xbox, want volgens mij is dit ECHT NIET normaal hoor :confused: :mad: :mad:
     
  18. The-Dentist

    The-Dentist Legalize it

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    0

    Microsoft klantsenservice bellen, probleem uitleggen (is wel in het Engels overigens).
    Die sturen dan UPS langs die een doos komen brengen waar je Xbox in moet, en na een dag of 4 heb je hem weer terug.
    Normaal gesproken helemaal gefixed, maarja bij mij was dat dus niet helemaal het geval (vervangende DVD-drive is namelijk van een waardeloze kutkwaliteit). :mad:
    Maar ja, de aanhouder wint :)
     
  19. borzo

    borzo Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had eerst ook haperingen bij Brute Force. Als je aan het begin op Demos klikt, en dan op videos, Doen die videos het heeeel haperig.
     
  20. J.faber-m.faber

    J.faber-m.faber XXXL

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou bij mij was de reactie nog fraaier, na een heel telefoongescprek in het Engels stond de operator erop om mij eerst een nieuwe kabel toe te sturen voor de verbinding tussen Xbox en TV. Ze willen eerst uitsluiten dat het niet daaraan ligt. Als dit niet helpt moet ik maar weer terugbellen. Vooruit dan maar, dat ga ik eerst maar proberen, het kost tenslotte niks want ik heb nog garantie. Wel lastig dat je niet gewoon even naar een winkel terug kan gaan met een eigen reparatie-afdeling waar je goed kan uitleggen wat de klachten zijn en dit desnoods zelf kan laten zien door hem even aan te sluiten. Dit kon wel eens lang gaan duren...
     

Deel Deze Pagina