1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS Algemeen pCARS Racen

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 8 jun 2015.

  1. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Maar zoals mijn replay was het voor mij ook tijdens de race. Ik was je al ruim voor de chicane voorbij. Soort geval van lag ofzo dus. Ik ben best een hele nette rijder namelijk. Zeker als ik zoals vanavond eigenlijk niks te zoeken heb op de baan...=(
     
  2. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Dat soort dingen gebeuren nou eenmaal. De laatste 20 seconden van het filmpje zie je het vanaf mijn perspectief. Zolang er geen spotter in zit weet ik niet of er iemand naast me zit. Daarnaast is het ook gewoon een kut circuit :whistle:
     
  3. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Slechte smaak!
     
  4. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Zo heb mijzelf ook maar verwend en een wheel stand pro en een TX. Aangeschaft..
    Mijn fuckering zei, pfffffff waarom zo lang gewacht man...
     
  5. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Lekker hoor! Kan me haast niet voorstellen dat je er spijt van krijgt. Wanneer heb je hem binnen?
     
  6. RBxGino

    RBxGino New Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    15
    Relaxed man Olijke! Ik heb er ook nog steeds geen spijt van maar verwacht geen wonderen ik was sneller met controller haha moet nog steeds wennen om gereduceerd gas te geven en te remmen :lol::thumbs:
     
  7. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Euh, ben ik dat überhaupt? o_O Ik rijdt in andere kleurtjes... En een lul ben ik natuurlijk al helemaal niet :D

    Ik ben het toch niet helemaal met je eens hoor... Je had inderdaad een erg goede start, maar je neemt bewust het risico door hem er als 3e naast te zetten, ook nog eens aan de binnenkant (waardoor jij zelf geen kant meer op kan en jouw lijn hun lijnen gegarandeerd gaan kruisen). Met 2 auto's door die dramatische 1e gaan is al haast niet te doen, maar met 3 man gaat natuurlijk nooit lukken (ze zien je ook nog lastig aankomen in het gedrang). Mijn inziens had je je iets meer in kunnen houden en achter de voorste rijders aan kunnen sluiten. Dan is de kans veel groter dat je zonder kleerscheuren uit de 1e sectie komt. Maar goed, dat is achteraf makkelijk analyseren natuurlijk.

    Ik moet toegeven dat ik ook een paar onbedoelde tikjes uit heb gedeeld. Ik moet toch nog iets conservatiever rijden wellicht.

    En nu ik er nog wat beter naar kijk, ben ik het nog minder met je eens ;) Wat betreft het 2e stuk dan. Jij haalt mij aan de binnenkant in (terecht ook, want ik was volledig m'n snelheid kwijt door een fout daarvoor) maar houdt vervolgens de reguliere racelijn aan. Daar zit ik dan nog, want ik ga niet het gras op. Wij raken elkaar daardoor en blijven dan weer eens aan elkaar plakken (zeer hinderlijke bug overigens). Pim plukt daar de vruchten van en zet hem er volgens bij jou er naast. Waarschijnlijk heb je dat toen niet gezien, omdat je meer op mij gefocust was. Daardoor stuur jij in terwijl Pim daar al zit.
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2015
  8. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Daar zijn de meningen dan over verdeeld. Ik had op plek 4 kunnen blijven hangen maar ik heb meer snelheid en rem ook een stuk later zoals je duidelijk ziet. Ik ga rustig de bocht door omdat ik niemand aan wil tikken. Ik rijd volgens mij op de apex en wordt dan eerst rechtsachter aangetikt, door een auto die duidelijk achter me rijdt, waardoor ik de bocht niet normaal kan nemen. Daarna wordt ik door dezelfde persoon gewoon hard van de baan gereden.
     
  9. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Het wheel morgen als het goed is. De stand hoop ik morgen of overmorgen. en dan de boel kalibreren wat niet zo voor de hand ligt als ik het Pcars forum moet geloven. Ben alleen wat huiverig voor de pedalen. Die van de 360 wheel hebben 0,0 weerstand en dus is het gevoel hoe hard je remt of gas geeft er totaal niet.

    Haha nee maar ik ben met de controller ook niet snel. Mijn duim is te onstabiel om een steady flow te handhaven. Dat gaat met een stuur wel beter. In ieder geval met Forza 4 en het MS wheel.

    Leuk ben erg benieuwd..... Is wel even een uitgave maar ja, je moet het jezelf naar de zin maken. Lol 47 jaar en nog gek op gamen.
     
    RBxGino en Rossi46 vinden dit leuk.
  10. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Natuurlijk ben je geen lul! <3
    En schijnbaar was het Beltoni.

    Fixed it.
     
  11. sv3nnie

    sv3nnie Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    32
    Daar wil ik even op inhaken :)
    Ik rem bewust vroeg aangezien je lastig met meerdere personen (3 dik) door de eerste bocht kan. Mijn start was slecht.... Maar naar mijn inziens, als je iets meer snelheid had gehad de bocht in, was er niks aan de hand. Dit is de reden dat wij aan elkaar plakken en ik het gravel wordt opgeduwd en jij te ver uit komt. Ik ben vervolgens NIET de persoon die jou de eerste tik geeft.

    Laten we het gewoon afdoen als een race incident. Natuurlijk is er her en der wat contact en dat aan elkaar kleven is gewoon irritant maar atm door ons weinig aan te doen :)
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  12. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Dat tikje rechtsachter had inderdaad niet gehoeven denk ik, als ik het nog eens bekijk. Maar vergeet niet dat jij een hele rare lijn neemt (of veel snelheid in de bocht mist) doordat je de bocht compleet vanaf de binnenkant aansnijdt. Dat is zeker op "amateur" niveau, in zo'n krappe bocht, gedurende een drukke start, een beetje vragen om problemen. Want feitelijk blokkeer je de weg dan voor de rest. Wat ergens je goed recht is, je hebt de lijn, maar je neemt een risico.

    Ik ben uiteindelijk degene die je de hardere tik geeft (#71, en dus niet degene die je het eerste tikje gaf), maar je komt zonder snelheid vanaf de curb de baan weer op. Ik had wellicht vol op de rem kunnen gaan (en misschien had ik dat ook wel moeten doen?) of uit moeten wijken (en dan lag ik zelf in de banden door degene naast mij) maar ik vind ook dat je de hand iets meer in eigen boezem moet steken.

    Verder hoort dit er soms een klein beetje bij (al is het natuurlijk nooit met opzet). Ik lag ergens gedurende de race uiteindelijk ook samen met Tender (geloof ik) in de grindbak in de eerste bocht, omdat hij wel héél enthousiast laat remde. En toen kreeg ik (samen met hem) ook nog een 5 seconden penalty! Maar goed, verder niets aan de hand. We maakt er een geintje over en gingen daarna weer lekker samen stoeien óp de baan.
     
  13. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Geen ruzie hè mannen. Iedereen bedoeld het goed neem ik aan. Diegene die hier rijden willen allemaal clean rijden, maar het blijft een racegame. Soms net even te laat in de remmen of net even niet links of rechts gekeken. Dan is een tikje met deze snelheden al snel gemaakt. Als ik filmpjes zie van DTM races dan kussen die wagens elkaar constant.
    Je kunt en mag ook gewoon fouten maken lijkt mij. Zoniet dan denk ik dat ik niet mee race want ik ben by far een expert op race gebied.

    Ik word er niet ongelukkig van als het gebeurt. Kijk met opzet iemand eraf beuken is andere koek. Dat zou ik ook niet leuk vinden.
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  14. sv3nnie

    sv3nnie Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    32
    Tuurlijk mogen fouten gemaakt worden olijke :) en inderdaad zolang het niet opzettelijk eraf beuken is, is er in mijn ogen niks aan de hand. Wel is het netjes om zoveel mogelijk contact te voorkomen natuurlijk haha :).

    P.S. Ik heb wel beide races gesaved als replay,, maar kan ze nergens vinden. Iemand van waar ik moet zoeken?
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  15. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    In je profiel (dus waar je race statistieken bij worden gehouden) en dan het 3e blad (dus 2x op de rechter bumper of trigger drukken).
     
    sv3nnie en Olijke Poffer vinden dit leuk.
  16. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Inderdaad in je profiel.. :rolleyes:
     
    sv3nnie vindt dit leuk.
  17. sv3nnie

    sv3nnie Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    32
    Thanks super raar, op mijn replay finish ik als eerste, terwijl ik dacht als 2de te zijn gefinished? Zal eens kijken of ik de leuke spannende stukjes aan elkaar kan plakken :) Iemand tips ? Eerste race was vanuit mijn oogpunt wel spannend namelijk
     
  18. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Overigens kloppen die statistieken niet...

    Ik heb 1x een DQ gekregen toen ik gecrasht was samen met iemand anders van XBW en toen voor de lol tegen de richting in nog even tegen zijn wrak aan reed. Maar in de statistieken zie ik daar niets van terug (wat ik op zich niet erg vind natuurlijk :+). Ook zou ik 39 online race hebben gereden en daarbij 29 keer op pole hebben gestaan. Nou kan ik vaak prima voorin meedraaien (behalve gisteren dan..haha), maar 29 van de 39 keer op pole is wel weer een beetje erg overdreven :lol:
     
  19. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Haha ja het hele spel klopt nog niet echt maar des al wel te plus vermaak ik mij met Pcars vele malen meer dan met Forza xx
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  20. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Dat ben ik volledig met je eens! :thumbs:
     

Deel Deze Pagina