Xbox een week het huis uit, PS2 een week in huis

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 11 aug 2003.

  1. Parasite

    Parasite Ryu Hayabusa

    Berichten:
    722
    Leuk Bevonden:
    3
    Nee, dit bewijst dat jij en jouw broer de XBOX leuker vinden dan de de PS2:X
     
  2. Sneaker

    Sneaker Aspirantgamer

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    0
    fijn voor u. :)
     
  3. Sonic 87

    Sonic 87 Punk Rock

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik mis mijn PS2 soms wel :mad:

    Maar ik had nou eenmaal 300 dollar nodig dus tja :+
     
  4. Darko

    Darko Active Member

    Berichten:
    264
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb zo ook alle 3 maar speel haast op 2:) en die andere ligt te roesten *kut ding* owja ik speel op de cube meer en daarna xbox en dat ding is natuurlijk de ps2 die ik sinds de launch hebt gekocht voor 1300 gulden:mad:
     
  5. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    idd...MotoGp op de PS2 is van Namco..en die is veeeeeeeeeeeeeel slechter dan de MotoGP van THQ/Climax op de Xbox
     
  6. Nicotjeh.

    Nicotjeh. Guest

    Had eerst ook een ps2. maar die heb ik verkocht voor de xbox
    te kopen.

    weet wel bijna zeker als er weer een nieuwe gta komt dat ik weer een nieuwe ps2 in huis haal.
     
  7. jermain

    jermain

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    18
    ik heb ze ook alledrie.... ik speel alleen meer op de ps2.... maar dat is meer omdat ik daarvoor de meeste nieuwe spellen heb... een boel spellen die ik dan wil gaan kopen voor xbox... krijg ik dan in me handen gedrukt voor ps2.... tja dan ga ik geen 60euro neertellen voor een spel wat ik ook gratis op een andere console kan spelen...
    en de gamecube tja.... raak ik eigenlijk niet zoveel aan... :'-(
     
  8. PSVPSV

    PSVPSV Simply the best

    Berichten:
    424
    Leuk Bevonden:
    0
    IK heb alleen een xbox, het grootste deel van het geld kreeg ik doordat een kennis zó gek was om 190 Euri voor m'n nintendo 64 neer te tellen 8)8)8)
     
  9. Rayquaza

    Rayquaza lopen biatch:P

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    0
    toen de ps2 net uit was hadden twee vrienden hem van me gekocht maar na een maand weer verkocht, omdat ze de PS2 zo gaar vonden..:p
     
  10. X BelieveR

    X BelieveR Im the X priest

    Berichten:
    415
    Leuk Bevonden:
    0
    Uh nou ik heb een week de ps2 van mn neef geleend, maar ik vond er nix aan. Die ps2ers zitten altijd te zijken op onze controllers, maar die van hun zijn heeellleeemaaal KLOTE. Tjonguh jonguh das echt k.t spelen. Ik dacht eerst dat ik ff moest wennen, maar na een week intensief spelen, speelt het nog steeds even k.t. Hij deed er nog een paar topspellen bij als The Gateway, Rachet and Clank, Hitman2, DTM race driver, Socom, Ghost recon enz. Maar geen een kon me echt boeien. Vooral socom vind ik echt een K.T spel. En mn neef nog achteraf vragen:
    "én hoe vond je de ps2? Die is toch heeeel wat bter als de xbox he? Uh niet dus........
     
  11. Kane

    Kane Xcusses voor de post

    Berichten:
    342
    Leuk Bevonden:
    2
    hahaha.. mensen die serieus beweren dat de ps2 beter is dan een xbox of gc zijn echt zielig.. hahaha

    maarhum.. met al jullie 'opschepperij'.. hebben jullie er om gevraagd..:
    Ik own: SNES, GB, GBC, GBA, GC, PIV 1,9GHtz Gforce 3
    Broer ownt: NES, GB, GBA, Xbox, PIV 2,3 Ghtz Gforce 4
     
  12. ICE

    ICE Ik was het niet.

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    1
    k speel de laatste tijd wel meer op me ps2 dan op me xbox, maar dat zal wel komen omdat er op de xbox nu ff geen spellen uit zijn die ik leuk vind
     
  13. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk wat vormgeving betreft kunnen we duidelijk zijn de PS2 ziet er stukken beter uit.

    Wat de spellen betreft loopt de Xbox in op de PS2, wat aantal betreft. Wat gameplay betreft ontloopt het elkaar niet veel of helemaal niets. En ik kan het weten met een ps2-er in huis.
    En deze ps2-er heeft heel wat spellen. Regelmatig voeren we verhitte gesprekken over sterke en zwakke punten... en die zijn er gelukkig bij de Xbox en ook bij de PS2. Vandaar dat we de Xbox II en de PS3 kunnen verwachten. De strijd gaat door... }:]

    Overigens heb ik zelf ook nog een ps2 naast mijn Xbox, maar die gebruik alleen om dvd's te bekijken.
     
    Laatst bewerkt: 31 aug 2003
  14. William

    William -

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    1
    Goed geargumenteerde post, op een detail na: inlopen doet de Xbox natuurlijk niet - 't verschil in absolute aantallen wordt alleen maar groter. Voor de periode augustus t/m december 2003 staan er 160 PS2 titels gepland en 120 Xbox titels (en 80 voor de Cube).
    (Tel maar na op: http://www.eurogamer.net/release-dates.php)

    Voor veel genres geldt dat bijna alle grote spellen op meerder console uitkomen. Echter, de Xbox negeert enkele genres die door de PS2 en (soms) GC wel worden gedekt zoals rhythm/muziek games (Frequency, Amplitude, DDR, Space Channel 5), platformers (Jak & Daxter, Mario Sunshine).
    Daarnaast biedt de PS2 vaak meer keuze in de racing games en sports games.

    Voor mij is 't overigens 't spel wat bepaalt welke console ik speel: rallye en race games meestal op de PS2 (vanwege 't force-feedback stuur, de officiele rallyestages in WRC II, de fatsoenlijke raceautos en circuits zoals Monaco en Laguna Seca in GT:cool:. Beste volleyball game is weer op de Cube (Beach Spikers), idem voor platformers en adventures (Mario en Zelda). Voetbal (PES2) op de PS2.
    Multi-player fun is er vooral op de Xbox (Rallisport Challenge splitscreen), en on-line is 't MotoGP2 (Xbox) of SOCOM (PS2). Wargames weer op de GBA (Advance Wars).


    William
     
  15. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    @William

    Laten we het moment dat de Xbox uit kwam als startpunt nemen. Daarvoor waren er natuurlijk al veel ps2 spellen. In de beginfase zat hier ook bagger bij. Die tellen we maar niet mee. Metal Gear blijft natuurlijk de absolute topper. En ik spreek ook nog eens vanuit een msx-verleden. :cool:

    Overigens ik zie dat je een goede smaak hebt met SOCOM, Advance Wars en Zelda. Zeker geen gamer met oogkleppen op.

    Wat die genres die genegeerd worden.. zou het niet zo kunnen zijn dat er eerst spellen voor de massa uitkomen en daarna voor doelgroepen. Marketing strategie van MS?

    Overigens die muziek- en dansspellen die hebben een echte "japanse" karaoke-achtergrond denk ik. De japanse gamer vraagt om deze spellen.
     
    Laatst bewerkt: 31 aug 2003
  16. Kane

    Kane Xcusses voor de post

    Berichten:
    342
    Leuk Bevonden:
    2
    ik ben het niet helemaal eens met william.
    ik vind dat multiplayer fun er vooral op de GC wellis waar niet in de vorm van online game.. maar SSBM TS2 enz geven je toch echt die multiplayer fun.. en met titels als F-zero GX blijft de multiplayer hoog in het zadel..
     
  17. William

    William -

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    1
    Outlander: inderdaad, als er een console is waar veel crap voor uit is gekomen, dan is 't de PS2. De ontzettend grote markt trekt veel ontwikkelaars aan. Dat is de keerzijde van 't succes van de PS2.
    De pluskant van 't succes is dat de PS2 soms meer een hardcore gamer's machine is (door z'n spellen) dan de Xbox. Auto Modellista zou financieel niet uitkunnen voor de Xbox markt. Alleen voor de PS2 markt kun je zo veel ontwikkeling stoppen in 't aantal auto's, de circuits, en de diepte van een GT3.
    Vooral in 't begin hadden Xbox spellen last van de 'mass market casual gamer' richting. Daarom geen vrij programmeerbare toetsen op je controller, daarom geen fatsoenlijke instelling van je beeldscherm (horizontaal en verticaal schuiven). Te moeilijk voor de casual gamer.

    Kane, mijn lijstje was bedoeld als een voorbeeld van een persoonlijke voorkeur die over meerdere consoles verspreid is. Feel free to disagree. Mijn mening is niet beter dan een andere (maar wel eentje die gestoeld is op echte ervaring met de andere consoles).
    SSBM heb ik, en begin ik wat meer te waarderen omdat hij leuk is met m'n dochter. TS2 (wel op de Xbox) valt nog altijd tegen, maar F-Zero staat in de planning.
     
  18. Kane

    Kane Xcusses voor de post

    Berichten:
    342
    Leuk Bevonden:
    2
    ok william.. je heb een punt.. alleen praat je je zelf tegen in je post.
    eerst zeg je dat er veel crap is uitgekomen op de PS2.. en dan zeg je dat het een hardcore gamers machine is.
    ok.. dat er veel crap op is uitgekomen wil niet zeggen dat er geen goede games zijn.. maar wees eerlijk. geen enkele console heeft zoveel casual gamers aanhang als de ps2.

    dat instellen van je beeld voor de xbox kan mij nou niet echt boeien hoor.. ik bedoel.. dat kun je (in iedergeval bij de cube) in het instellingen menu van de console zelf instellen.. (bij de xbox ben ik er niet zo heel zeker van.. aangezien die van mijn broer is en ik niet zo vaak in dat instellingen menu zit..)
    ook de zogenaamde casual gamers richting van de xbox heb ik niet echt gemerkt hoor. tuurlijk komen er crap spellen uit bij de launch.. maar dat is bij iedere console toch..

    Tja.. dat je TS2 niet zo goed vind is denk ik een kwestie van smaak.. misschien had je een soort tactical shooter gedacht.. en ts2 is nou meer een blast'm up...(laat ik het zo maar even noemen he.) ik moet eerlijk zeggen dat het multiplayer echt de bom is... toch wel een van mijn beste aankopen vind ik..
     
  19. X BelieveR

    X BelieveR Im the X priest

    Berichten:
    415
    Leuk Bevonden:
    0
    Uh ja nou kijk, die spellen die bij de launch van de ps2 uitkwamen zijn inmiddels al zo oud! Ik denk niet dat mensen deze games nog serieus gaan kopen. Als je kijkt wat beide consoles geboden hebben vanaf de launch van de xbox zitten ze ongeveer wel op gelijk niveau. Maar dan zie je toch nog dat verschil in de gamestores. 3 Rijen gevuld met ps2 games (met mega veel crap en af en toe een toppertje) en daarnaast 2 rijtjes die de box en de cube samen moeten delen. Vooral bij de bart smit is dat zo. Bij de e-plaza en de dixons is het weer wat minder. Daar erger ik me mateloos aan. Strijk het dan gelijk en geef iedere console met haar games evenveel ruimte. Je kunt inmiddels ook wel 3 rijen vullen met xbox games.
     

Deel Deze Pagina