Er is nu inderdaad niet meer zo'n schermpje zoals vroeger waarin je de temperatuur en degradatie van de banden kan zien. Op de PS4 is echter de eerste patch al te downloaden waardoor je met de race engineer kan "praten" (dit kan ook zonder headset door gewoon de optie uit het menu te selecteren) hiervoor moet je bij de PS4 versie de L1 knop ingedrukt houden om het lijstje met opties te zien. Bij de optie "Vehicle Condition zal de engineer je meer over de rem temperatuur en status van de banden vertellen. Overigens wel lastig te selecteren uit het menu als je op een circuit met veel bochten rijd .
Eerste indruk van de game is erg goed. Geen framedrops gezien en met name Monaco en Singapore zien er goed uit . Handeling vind ik persoonlijk erg sterk en de AI is flink verbeterd, zo gaan ze nu bijvoorbeeld aan de kant in Monaco bij Beau Rivage als je bezig bent met een snel rondje en zijn ze bij de start veel agressiever, ben al meerdere keren tussen twee auto's de eerste bocht(en) ingegaan. Je moet nu ook dus echt goed opletten waar de AI om je heen rijd.
Grootste bug die ik tot nu toe ben tegengekomen is een invisible wall in Brazilië bij de laatste bocht, maar ik moet zeggen dat ik die bocht ook wel erg krap nam, dus kan zijn dat weinig mensen daar last van hebben.
Ik kan nu al zonder twijfel zeggen dat dit voor mij het beste deel uit de serie is alleen al omdat de basis, het racen, er zo hard op vooruit gegaan is.
Laatst bewerkt: 10 jul 2015