1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Windows 10

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Jorrie, 22 jan 2015.

  1. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Zat er vanmiddag ook even aan te denken om terug te gaan, vooral omdat ik geen zin heb om me erin te verdiepen. Maar vind het nu eigenlijkl wel lekker werken. Net allemaal iets beter en slicker dan W7. Wel vind ik het startmenu irritant met al die tiles. Wel gewoon lekker duidelijk en snel. Sowieso bij meest recente programma's staan programma's die ik nooit gebruik...
     
  2. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Windows 10 update ging snel en vlekkeloos, daar geen problemen mee.
    Ziet er veel beter uit dan W8 imo, logischer.

    Wat ik minder vond was dat ik de breedte van de favorieten kolom niet aan kon passen....:confused:
    Echter het belangrijkste: de scroll functie van mijn laptop werkt niet in windows 10, alleen met de pijltjes toetsen. :F:
    Ja doei.

    Dus weer terug op Windows 8. Helaas.=(
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat geldt niet (voor zover ik kan zien) voor de alinea die ik poste. Maar goed laten we er geen privacy discussie van maken. Voor mij een reden om bij Ubuntu te blijven meer niet. Mijn vriendin haar pc gaat wel over naar W10 (want wil geen linux). Dus kan het alsnog bekijken.
     
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Die tiles kan je allemaal verbergen, en de programma's die je wel gebruikt kan je pinnen aan het start menu, of als je het even hebt gebruikt komen ze er vanzelf in :)
     
  5. PrutserNL

    PrutserNL a Cool Breez3

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    129
    Kan je dat na het afronden van de installatie nog uitzetten?
     
  6. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Ja, in eerdere Windows versies in ieder geval wel.
     
  7. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Drivers downloaden?
     
  8. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Hoe kan je ze pinnen aan het startmenu. Als ik ze vastpin aan het startmenu gebeurt er namelijk helemaal niks.
     
  9. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Ik wil upgrade naar Windows 10. Maar hij geeft aan dat ik alleen mijn bestanden kan bewaren? Omdat ik een andere taal of iets heb kan ik mijn apps niet mee nemen? Dit is wel noodzakelijk aangezien het mijn werk laptop is....
     
  10. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Gisteravond Windows 10 update geïnstalleerd wat vlekkeloos verliep... Opstarten, wat verkennen en de visuals naar wens instellen ging ook allemaal prima.
    Erg netjes en soepel, wel blij met de upgrade! (heb wel zoveel mogelijk zaken uitgeschakeld tijdens de installatie om een zo clean mogelijk besturingssysteem te hebben, overal apps heb ik niks aan en wil ik niet 8))

    Toen gaan gamen via "Steam Big Screen" mode maar dit viel toch wel even tegen omdat door een hoop nieuwe drivers toch veel instellingen gewijzigd waren of bepaalde zaken niet meer functioneerde zoals ik het ooit had, en wil hebben..
    - Xbox 360 'guide-button' werkte niet meer tijdens games (oplossing lijk ik nu wel te hebben gevonden)
    - alle games stonden ingesteld op 24hz (met Vsync aan dus een lock op 24fps, dat was wel even schrikken:D)
    - Corsair Link deed raar waardoor mijn CPU koeler H100i opeens van streek was
    - overall performance in games (nog) niet merkbaar beter, wel hogere temperaturen binnen mijn systeem.

    Heb nu eigenlijk al mijn software up-2-date en nu lijkt alles weer 'normaal' te zijn, wel blij dat ik nog amper iets geïnstalleerd had op deze PC waardoor ik snel klaar was met alles checken.
    Ik blijf zeker bij Windows 10 vanaf nu, zal met de tijd alleen maar beter worden en vind het ook gewoon heel mooi en fris ogen. :thumbs: (voelt stiekem weer als een nieuwe PC aan, hahaha)
     
  11. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Was al gebeurt (ging automatisch met de W10 update mee). Maar werkte dus niet....misschien dat ik iets over het hoofd heb gezien maar kon het niet vinden....heb een uurtje lopen zoeken, toen geen zin meer.:+
     
  12. White Hawk

    White Hawk Emotion 98.3

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    828
    Bij mij zijn de kleuren heel flets, en de tekst half leesbaar. Was van windows 7 64bit naar windows 10 64bit gegaan. Al zitten kutten maar kom er niet uit, ben niet zo'n computerwizz.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ziet er zo uit ongeveer, mobiel stelt het nog een beetje bij. In het echt is het nog kutter:p Begin ook al hoofdpijn van het scherm te krijgen.
    Iemand die deze noob kan helpen?
     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2015
  13. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Zal de display driver zijn.. Even nieuwe drivers downloaden..
     
  14. White Hawk

    White Hawk Emotion 98.3

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    828
    Thanks voor je antwoord. De pc restarten was uiteindelijk de oplossing:+
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  15. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ah beter. Dat wil ook vaak helpen inderdaad. Dat is ook wat ik zeg tegen de mensen die ons nodig hebben, heb je al een keer opnieuw opgestart. :D:D
     
  16. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Ja althans tijdens de settings werd gezegt dat je dit later alsnog kon veranderen. Maar ik weet eerlijk gezegt niet waar de optie te vinden is naderhand.

    Edit: Bij mij staat het onder Settings > Privacy.
     
  17. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Zette vandaag voor het eerst mijn laptop aan nadat Windows 10 is geinstalleerd....BAM! Blauw scherm met critical_process_DIED. Super relaxed. Na opnieuw opstarten ging hij wat updates installeren en toen deed hij het gelukkig weer. Altijd ontspannend dat soort dingen...
     
    Willem vindt dit leuk.
  18. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Beste chille update. Maarreh..dat One Drive uit Verkennen verwijderen...hoe?
     
  19. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Ja was met 8 ook al zo..
    En hoe de fak krijg ik favorieten in verkenner terug in plaats van die domme meeste gebruikte mappen?
    Flikker op man die wil ik zelf aanwijzen.
     
  20. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    In 8 kon je t nog verwijderen...hier dunno
     

Deel Deze Pagina