1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb een 55hu7500 die met 69 ms bepaald niet vlot is maar merk er eerlijk gezegd weinig van. Ik kom van een 50gt60 wat wel een snelle tv is maar ik had vreemd genoeg weinig moeite met wennen

    Misschien als je sf4 of cod speelt dat je er meer van merkt maar ik zou de keuze van een tv die voor alles gebruikt word er niet van af laten hangen. Bij een dedicated gaming tv zou je er iets meer op kunnen letten misschien

    En daarnaast scoren de sony 4k's het beste qua latency

    Heb zelf die 8505 ook overwogen maar de samsung scoorde allround net ietsje beter
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  2. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Nadat ik een tv voor mijn nieuwe woning gekocht heb (Sony KDL-50W805c), willen mijn ouders toch ook graag een nieuwe, grotere (46-50") tv. Ik weet dat mijn broertje er op wilt gamen.
    Ik kwam deze TV's tegen:
    - Samsung UE48JU6000 (4k)
    http://www.tvstore.nl/product/614041/samsung-ue48ju6000.html

    - Philips 47PFK6549
    http://www.plasma-discounter.nl/product/1824567/philips-47pfk6549.html

    Wat vinden jullie hiervan? Kunnen ze het beste voor deze prijsklasse voor een 4k TV gaan? 3D is niet nodig btw.
    Of toch maar dezelfde als wat ik heb (FullHD) aan hun aanbevelen. :lol:
    = http://www.plasma-discounter.nl/product/1822879/sony-kdl-50w805.html
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2015
  3. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Even een tipje: Geen Philips! ;)
     
    RaVe^ en Killamonkey vinden dit leuk.
  4. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Kijkafstand?

    http://s3.carltonbale.com/resolution_chart.html

    Check tweakers pricewatch
    http://tweakers.net/categorie/621/t...Owxp-AZYFKLbEt-cZFjtFpp6WxzhqMTQfj_xrWdxq11gs
     
  5. RaVe^

    RaVe^ Active Member

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    19
    Ik zou voor een goede Full HD gaan, deze hebben vaak betere contrastwaarden dan de 4k toestellen van nu. Liever een goede Full HD dan een halfbakken 4k toestel. Dan kom je al snel op Sony of Samsung uit, ik denk dat ze met hetzelfde toestel als wat jij hebt zeker geen miskoop doen. Sony is daarnaast door de lage input lag uitermate geschikt om op te gamen.

    En zoals hierboven al vermeld, blijf ver maar dan ook heel ver bij Philips/TPVision uit de buurt, die dingen gaan niet voor niets voor stuntprijzen weg steeds. Toestellen die zichzelf uitzetten, ambilight wat niet werkt, slechte afwerking, dramatische software, haperende interface etc. en naar 1 jaar wordt de firmware niet meer geupdate en blijf je met de ellende zitten.
     
    Alexknl en AnubisNefer vinden dit leuk.
  6. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Precies dat.

    Echter @Delphiki heeft een 55inch 4k Samsung gekocht met hoge inputlag, maar zelf merkt ie er niks van en we spelen vaak genoeg Destiny online.

    Maar zelf vind ik 4K overrated en gimmicky, waardoor ik dit jaar gewoon een nieuwe 55 inch FULLHD Samsung heb gekocht. Content is er niet naar om voor mij een 4k tv te rechtvaardigen. Zodra 4k meer mainstream wordt en de content ook veelvoudigt, dan kan ik nog altijd wel een andere tv kopen terzijnertijd.

    Full hd is nu nog genoeg en dat blijft de komende jaren wel zo.
     
    RaVe^ vindt dit leuk.
  7. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Thanks voor jullie antwoorden. Ik had voor mijn Sony ook een Philips, en dat was inderdaad dramatisch. Dacht dat ze er misschien tegenwoordig wat aan gedaan hadden, blijkbaar niet dus.. Dan zal de Sony inderdaad de beste optie zijn.

    Ze willen eigenlijk liefst niet meer dan 800 eraan uitgeven. Nu is de Sony KDLW805c (2015) 899,- en de KDLW805b (2014) 779,-.
    Merk je dat verschil in Hz? Volgens mij is dat het enigste verschil. Is het die 100 euro extra toch sowieso waard?
     
  8. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    c is 2015 model. Met Android.
    b is 2014 model. Zonder Android.

    (als ik me niet vergis.)
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  9. RaVe^

    RaVe^ Active Member

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    19
    Dit klopt de 2015 modellen draaien op Android en niet meer op Sony's eigen systeem.

    Het verschil in Hertz ga je niet zien. Volgens mij zijn beide panelen VA dus qua contrast zit je in beide gevallen goed. Ik zou even langs de winkel gaan en testen of dat android (tv gids e.d.) responsief is. Zelf heb ik voor dezelfde keuze gestaan en het 2014 model genomen omdat ik de meerwaarde niet zag op dat moment. Het 2014 model heeft een soepele interface en tv kijken doe ik weinig. Daarnaast was de prijs ook een stuk voordeliger. In ieder geval succes ermee!
     
    AnubisNefer en Alexknl vinden dit leuk.
  10. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Denk dat 't dan het B model (2014) gaat worden voor hun. Android hebben ze niet nodig.
     
    AnubisNefer en RaVe^ vinden dit leuk.
  11. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Tja, het merendeel zal het verschil tussen FullHD en 4k niet eens zien, tenzij je echt een groot scherm hebt, met de juiste kijkafstand.
    En dan nog ben je afhankelijk van het bronmateriaal. Tegenwoordig is men snel geneigd om overal maar een sticker op te plakken, omdat het zo lekker verkoopt, maar of de kwaliteit daar ook echt naar is.

    Misschien dat ik mijn 37" HDready ook nog eens ga vervangen en dan meer om iets groter te gaan en wat beter beeldkwaliteit te krijgen, maar daar wacht ik nog wel even mee. Wellicht als ie naar de slaapkamer gaat. En anders mogelijk ook aan de beamer.
     
    RaVe^, Alexknl en AnubisNefer vinden dit leuk.
  12. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
  13. RaVe^

    RaVe^ Active Member

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    19
    Top TV, zeker om op te gamen. Zo te zien heb je zelf al de nodige research gedaan. Ik kan zo snel geen betere televisie vinden voor dat geld! Doe je geen miskoop aan.
     
  14. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
    Nog bedankt voor je reactie! Ter plaatse ben ik toch nog omgepraat en heb ik gekozen voor een andere tv die ik in gedachten had, namelijk de Samsung UE43J5500. Het scherm bevalt me tot nu toe erg goed, alleen heb ik een puntje van irritatie. Bij het spelen van fifa valt het volgende op: als ik de bal van bijvoorbeeld rechtsback naar linksback schiet wordt het beeld tijdens de beweging nogal wazig/onscherp. Het lijkt echt heel raar, terwijl als ik tv kijk de tv niet moeite heeft met het verwerken van snelle beelden. Waar zou dit aan kunnen liggen, want je ziet het erg duidelijk maar het is geen ghosting.
     
  15. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Dat lijkt me een gevalletje inputlag.
     
  16. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Alle beeldverbeteraars al uitgeschakeld of indien aanwezig game mode al geprobeerd?
     
  17. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
    Input lag is toch hoe snel je beeldscherm reageert op bijvoorbeeld de controller? Want daar heb ik geen last van, de tv reageert direct op wat ik indruk

    Ik heb al gezocht naar een game mode, helaas niet aanwezig op deze tv. Welke beeldverbeteraars bedoel je? Misschien helpt dat! :)
     
  18. PrutserNL

    PrutserNL a Cool Breez3

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    129
    Iemand ervaring met deze TV? Samung UE40JU6400

    OP welke site kan je zien wat de lag is per beeldscherm?

    Edit: is 100hz voldoende voor game en film?
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2015
  19. Gyrrack

    Gyrrack Active Member

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    92
    Game mode zou gewoon aanwezig moeten zijn, maar is enigszins verborgen op 2015 modellen. Zie youtube
    De meeste "beeldverbeteraars" laten nog wel een steekje vallen wat zichtbaar is als beeldfouten en dat is met name bij snel bewegend beeld op 50/60Hz signaal goed zichtbaar (tv uitzendingen zijn 50Hz, games in sommige gevallen op 60Hz). Met een goede bron (BluRay, consoles, HD uitzendingen, etc.) kun je om die reden beter al deze functies uit zetten. Denk aan MPEG noise reduction, edge enhancement/randverbetering, digital noise filter, digital clean view en soortgelijke.
    Daarnaast is het de moeite waard om eens te kijken naar de auto motion plus en LED clear motion instellingen. Deze zijn specifiek ontwikkeld om ghosting en/of judder (stotteringen) tegen te gaan en met een verkeerde instelling zorgen deze juist voor problemen. Het is aannemelijk dat je voor films op BluRay (24Hz signaal) een andere instelling kiest dan voor sport op tv (50Hz signaal). Experimenteer wat jij prettig vindt kijken.

    Een andere optie die bij Samsung soms de input lag verlaagt en de meeste beeldverbeteraars uitschakelt is het hernoemen van de HDMI aansluiting waar je de console aan hebt verbonden naar PC.

    Overigens kwam ik bij toeval tegen dat de J5500 wel een relatief trage pixel respons heeft en daarom de nodige ghosting. Ik ken de site verder niet en ben niet bekend met hun meetmethode.

    Ik ken de tv zelf niet, maar misschien helpt de volgende review van AVforums? Het is een gerespecteerde site op het gebied van tv kalibraties. Helaas noemen ze de omvang van de input lag niet specifiek, behalve bij de conclusie dat 'ie laag is.
    Input lag databasse kun je vinden op hdtvtest.co.uk Al staat de JU6400 er niet in omdat zij het model niet hebben gereviewd.

    Overigens is een 100Hz functie het meeste van toegevoegde waarde bij het kijken van sportuitzendingen (50Hz). Film op is op 24Hz geschoten. Dat heeft van zichzelf al motion blur in zich en zal daardoor niet echt de beperkingen van LCD belichten. Sterker nog, als je de verkeerde 100Hz instelling kiest gaat een film er uit zien als goedkope camcorder beelden, als het ware versneld afgespeeld. Dat heet het soap opera effect. Sommige mensen vinden dat prettig kijken, naar mijn mening doet het afbreuk.
    Games zijn in sommige gevallen weliswaar op 60Hz maar als je geen gebruik maakt van game mode (en dus wel de 100Hz functies aan hebt staan) kun je de gevolgen van input lag merken. 100Hz functies verhogen de input lag meestal flink zodat shooters, fighting games, sport games niet prettig spelen.

    Hopelijk heb je er wat aan.
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  20. PrutserNL

    PrutserNL a Cool Breez3

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    129
    In die review zijn ze positief over het scherm.

    Is het zo, hoe hoger de hz hoe meer input lag?
    100 is over het al gemeen het meest gebruikelijke?

    Als een film op 24 hz gemaakt is, merk je het dan als je 100 of 200 hz hebt?
     

Deel Deze Pagina