1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 12]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 16 mei 2013.

  1. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    -
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2015
  2. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Als in november Fallout 4 uit komt wil ik m'n iMac verkopen en een gaming pc opbouwen, wat is de iMac nog waard denken jullie? Specs:

    Model early 2008 (aangeschaft in september 2009)
    24" display
    3.06Ghz Intel Core 2 Duo
    4GB DDR2 SDRAM
    NVIDIA GeForce 8800 GS met 512 MB GDDR3 werkgeheugen
    1TB HDD
    Wireless apple keyboard
    Draait de nieuwste versie van OSX perfect. Opstarten duurt alleen wat langer dan bij de nieuwste Macs (ca. 1 minuut).

    Gebreken:
    Ethernet ingang is kapot (uitgang doet het nog). USB ethernetkabel lever ik mee.
    GPU is gerepareerd (soldeerverbindingen overnieuw aangetipt)

    Originele doos nog aanwezig.

    Ik hoop er tegen die tijd toch nog zeker 300 euro voor te kunnen vangen.
     
    JoJo vindt dit leuk.
  3. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Wellicht wil je er tegen die tijd nog wel dat bedrag voor geven ;). Maar ik denk dat zoiets zeker haalbaar is!
     
  4. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik zie er al eentje voor het dubbele op Marktplaats staan, met slechtere specs. Nu denk ik niet dat ie dat gaat vangen, maar verschillende advertenties maken me wel enthousiast iig. Als het zover is zal ik hier ook wel een berichtje plaatsen. :)
     
  5. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Weet iemand hoe je van die vervelende iCloud melding afkomt in Yosemite? Elke keer bij het opstarten krijg ik deze melding.

    Ik gebruik namelijk geen cloud diensten en dat wil ik ook zo houden.

    [​IMG]

    Edit: Oh het is al gelukt, blijkbaar heb ik ooit een iCloud profiel gehad. Ben daar nu uitgelogd en de melding is weg. :)
     
    Laatst bewerkt: 24 jun 2015
  6. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ik werk nu met zo'n big ass nieuwe imac voor video editing. Prachtig beeld (rood wel wat oversaturated), maar die muis vind ik niet echt fijn. Die zijrand is veel te smal en het velletje van m'n duim zit er steeds tussen met kliks! :+
     
  7. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Dan koop je een andere muis. ;) Ik heb toen ik mijn iMac kocht ook direct een Logitech MX Revolution gekocht. Dit was in 2009, dus toen was de Magic Mouse er ook nog niet, alleen de Mighty Mouse, en die was écht onbruikbaar.
     
  8. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Ik heb Windows 8.1 geinstalleerd d.m.v. Bootcamp. Kan ik dan ook upgraden naar Windows 10?
     
  9. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Zo, ik heb mijn iMac op Marktplaats gezet! Mocht er nog iemand interesse hebben:

    [​IMG]

    http://link.marktplaats.nl/m951372429

    Besturingssysteem: OSX 10.10.3 Yosemite
    Model: iMac8,1 (early 2008)
    Beeldscherm: 24 inch 1920 * 1200px
    Opslag: 1000GB 7200rpm HDD
    Processor: 3,06GHz Intel Core 2 Duo
    Geheugen: 4GB 800 MHz DDR2 SDRAM
    Videokaart: NVIDIA GeForce 8800 GS met 512 MB geheugen
    Keyboard: Apple Wireless Keyboard (muis wordt niet meegeleverd, deze heb ik meteen na aankoop vervangen voor een Logitech muis, welke ik meeneem naar de volgende computer)
    De originele doos is indien gewenst nog aanwezig.
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2015
  10. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik ben Apple Music aan het uitproberen en vind het vooralsnog verschrikkelijk.
    Momenteel luister ik naar een geweldige playlist op een Beats Radio, te weten WRTJ hosted by Run the Jewels. Ik hoor een toffe track....maar eh, welke is het? Wat een vreselijke interface.
     
    Metal Mark vindt dit leuk.
  11. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Haha Apple Music is niet chill idd.
     
  12. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Ben weer terug gegaan naar Spotify naar 2 dagen Apple Music. Dat tientje is het mij wel waard om al die ergernis en traagheid van Apple Music te voorkomen.
     
  13. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Het begint al bij het opstarten. Dan moet je ballonnetjes aanklikken die je leuk vind en wegklikken als je geen fan bent. Echter....die stomme ballonnetjes bewegen de hele tijd als je wilt klikken! :mad:

    Ik ga naar account settings en de muziek stopt. |:-
     
  14. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Ik wil heel graag die nieuwe Macbook kopen. Als ik hem in Amerika laat oppikken ben ik 300,- goedkoper uit..

    Mijn vraag is of de toetsenbord layout ook bij dit product anders is? Als ik in de Nederlandse Apple store af wil rekenen, dan kan ik kiezen uit verschillende lay outs namelijk.
     
  15. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Maar het standaard Nederlandse keyboard is American US! :) Er bestaat ook een Nederlands keyboard, maar die gebruikt niemand.

    Misschien is het enige verschil het euro teken. Die heb ik namelijk niet (besteld in Zwitserland met American US keyboard layout)
     
  16. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Vraagjeeee,

    Ik kom net terug van 3 maanden Azie en vorige week heeft mijn iPhone in Cambodja zwemles gehad. Helemaal klote maar gelukkig staan al mijn foto's en Go Pro footage op iCloud.

    Als ik inlog op iCloud.com kan ik deze ook zien, op mijn Mac bij de Foto app zijn deze foto's niet zichtbaar. Nu wil ik graag al dit videomateriaal (55 GB) downloaden en op mijn harde schijf zetten. Als ik via iCloud.com de foto's en video's probeer te downloaden kan dit alleen 1-voor-1 en krijg ik direct een foutmelding. Is er een manier om alle foto's direct op mijn harde schijf te zetten vanaf iCloud? Heb een Macbook Air.

    [​IMG]
     
  17. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    De meest gebruikte layout in Nederland is gewoon Engels:
    [​IMG]

    De layout die Apple aanhoud in Nederland is Nederlands die exact hetzelfde is als Engels internationaal:
    [​IMG]
    (Op de NL variant zit er tegenwoordig een euro teken bij op de twee)
    [​IMG]

    Dus als je nu een Macbook hebt die je in Nederland gekocht hebt, dan krijg je inderdaad een afwijkende layout. Maar niet onoverkoombaar volgens mij ;)
     
  18. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Meest gebruikte layout in NL is VS/US en die zie je inderdaad op het bovenste plaatje staan. Engels ziet er volgens mij anders uit, correct me if im wrong.
    Euro teken heb ik bij de 5 staan op mijn VS toetsenbord layout.
     
  19. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Zie je het icoontje niet? Of laat het bij klikken een wolkje zien ipv links?

    @McSparkle
     
  20. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Sorry, wat bedoel je?
     

Deel Deze Pagina