1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer 2016

Discussie in 'Games' gestart door s4nd3r, 10 jun 2015.

  1. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Btw, komt er nou helemaal geen PC demo?! :mad:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 aug 2015
  2. ManoMoker1982

    ManoMoker1982 PES veteran

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    15
    wel een demo, maar wordt nog aangekondigd! net als voorgaande jaren is ie wat later. Tot onvrede van de PC gebruikers
     
    Siemenn vindt dit leuk.
  3. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Meestal valt de PC demo samen met de release-datum. Dat heeft ermee te maken dat de PC demo makkelijk gehacked kan worden waardoor je plotseling met alle teams kunt spelen e.d. Dat wil Konami niet en dus komt de PC demo niet vóór de release datum.
     
    Siemenn vindt dit leuk.
  4. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Natuurlijk, maar dat wist je al voordat beide consoles nog moesten uitkomen: Qua specs is de XBO gewoon minder. Klaar. En dan kunnen ze nog gaan boasten over 'cloud-power'en DX12 etc etc, maar je weet dan gewoon dat (vooral) bij 3rd party titles ze doorgaans gewoon niet hetzelfde resultaat uit de XBO versie kunnen halen t.o.v. de PS4 (uiteraard bij de 'zwaardere' games; bij games als Defense Grid 2 en PinballFX enzo mag je gewoon gelijkwaardige releases verwachten...)

    Dus dat is die hele discussie niet.

    Dan moet je het dus hebben van visuele design keuzes, om je game er alsnog geweldig uit te kunnen laten zien, en dat kan met beter kleurgebruik, en/of cellshading, mooie lichteffecten zoals je bijvoorbeeld vroeger zag bij de eerste SoulCalibur op de Dreamcast, etc etc.
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  5. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Heren, heb wat posts verwijderd en bewerkt. Het is prima als iemand zijn toernooi wil promoten maar één keer is voldoende.

    Oneindig dubbelposten is niet OK en die heb ik dan ook verwijderd. @ManoMoker1982 je was wel erg hard aan het posten en je toernooi aan het promoten daarmee, wordt niet op prijs gesteld. Verder alles verwijderd omtrent de discussie.

    Zijn we daar klaar mee en nu weer lekker over PES lullen! :D We weten allemaal PES > FIFA.
     
    Dranx, Dyonko en inoway vinden dit leuk.
  6. thepunisher

    thepunisher Active Member

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    3
    In de eerste 5 jaren van deze eeuw wisten we dat inderdaad ja;)
    Hopelijk verrast PES me dit jaar eindelijk weer in positieve zin.
     
  7. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Blijft een eindeloze discussie hè... de laatste jaren was FIFA beter, wordt tijd dat PES terugkomt. Het is een soort curve. Dan de ene franchise, dan de andere.

    Nu ben ik zelf niet zo'n voetbalgamer, maar alle reviews en meningen hier op het forum laten dat zien.
     
  8. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Onderschat de kracht van fifa fanboyism niet. Al zou pes feitelijk beter zijn dan zou je het nog niet merken.
     
  9. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Nee, precies. De ene is een FIFA-fanboy omdat hij valt op de presentatie en de andere vindt licenties zo belangrijk.
    Dus dat PES qua gameplay zoveel beter is, zal maar een beperkt aantal FIFA-fanboys aanspreken.
     
  10. ManoMoker1982

    ManoMoker1982 PES veteran

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    15
    Ik zal de multi citaten gaan gebruiken, maar ik heb maar eenmaal het toernooi gepromoot. Dus ik begrijp niet dat je dat kan zeggen.

    Weet jij waarom Tapatalk niet meer dit forum support?

    Het zou hypocriet zijn als ik je gelijk zou geven. Want andersom werkt het ook zo, ik heb FIFA demo's alleen gespeeld, maar het kon mij niet bekoren, terwijl ik ergens wist dat de game misschien beter was.

    Het is ook vaak gewenning, en niet op een andere engine willen overstappen.

    De meeste FIFA fanboys spelen FIFA omdat de fanatiekelingen van hun vriendengroep FIFA spelen. zulke volgers gebruiken vaak dat licentie argument, maar spelen straks PES als de liefhebbers weer PES gaan spelen.
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Doordat je zo enorm veel postte kwam je sig met (vrij duidelijke :+ ) reclame voor je toernooi wel érg goed naar voren. Als je nog vragen hebt over de moderatie kan je me PM'en.

    Wat betreft Tapatalk: die is uitgeschakeld i.v.m. spam. Je kan het forum gewoon mobiel bezoeken, alles schaalt mee afhankelijk van je schermformaat.
     
  12. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    Hier precies eender. Vanaf jaren negentig PES gespeeld en vanaf 09 FIFA. Ook ik wil de beste ervaring op gameplay gebied en fanboy zijn van een game zou voor mij nergens over gaan. Switch net zp makkelijk terug. Iets wat dit jaar zomaar kan gebeuren want PES 2016 bevalt uitstekend alleen wil er itt jou wel veel tijd in steken :D
     
  13. ManoMoker1982

    ManoMoker1982 PES veteran

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    15
    Volgens geruchten kunnen we in Myclub nu met 'Legends' spelen. Denk aan een Roberto Baggio en een Bergkamp.

    Die geruchten worden nu ondersteund door dit plaatje:

    [​IMG]
     
  14. thepunisher

    thepunisher Active Member

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    3
    Jammer dat het nu ineens over FIFA-fanboys gaat, terwijl ik alleen aangaf dat PES de betere was t/m 2005.
    Ik was destijds echt bijzonder gecharmeerd van PES, maar dat goede gevoel heb ik de laatste jaren helaas niet teruggevonden.
    Het verbaast mij dat Konami al 10 jaar moeite heeft om de gameplay van PES 5 te benaderen.
    Alleen al PES 5 met actuele graphics zou ik momenteel bijzonder waarderen. De demo van PES2016 kwam in de buurt, hopelijk maakt de definitieve versie het waar.

    Extra's zoals voldoende stadions en licenties zijn welkom en zouden anno 2016 wel eens aanwezig mogen zijn. Dat klinkt voor jullie vast als FIFA-fanboy gedrag, maar dat lijkt me de normaalste zaak van de wereld met het oog op andere sportgames die de presentatie en licenties voor elkaar hebben.
     
  15. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Het probleem met de licenties is dat zoiets veel geld kost. Konami is een veel kleiner softwarebedrijf van EA en heeft ook bij lange na niet zoveel geld.
    Zo bezien besteden ze nog best veel geld aan licenties, alleen zijn de grote competities te duur.
    Verder bedoelde ik jou niet toen ik het over fanboys had. Ik reageerde op een uitlating over fanboys in het algemeen van Dyonko.
     
  16. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Sowieso ben je achterlijk als 'fanboy', als dat betekent dat je automatisch altijd kritiekloos achter 1 serie blijft staan. Je hoort gewoon als gamer en consument objectief te bekijken naar de voor- en nadelen van een game.

    Destijds waren ISS/PES gewoon dé beste games, mede omdat FIFA gewoon geen geweldig niveau wist te halen, maar na PES5/6 heeft Konami gewoon flink de bal laten vallen, en FIFA is sinds 08/09 gewoon een prima voetbalgame geworden, en in die periode tot zo'n beetje dit jaar de beste van de twee.

    De demo van dit jaar voor PES is echter wel weer ECHT heel goed, en zolang de uiteindelijke game gewoon speelt zoals de demo, met wat kleine aanpassingen wat betreft de scheidsrechter, dan is dit gewoon de beste PES ooit, en wellicht ook de betere voetbalgame dit jaar vergeleken met FIFA, maar hoe de nieuwe FIFA wordt is ook even afwachten natuurlijk. Dat weten we over een weekje ofzo.

    Op zich kunnen we gewoon 2 prima voetbalgames verwachten deze herfst, en dat is lang geleden, dat er sprake was van echte concurrentie wat betreft de kwaliteit. Vervolgens zit je met PES idd met licenties, maar gelukkig heb je nu Option Files en kun je natuurlijk ook zelf editten, dus hopelijk is dat straks geen groot issue meer.

    Ik vind ook niet dat we heel moeilijk moeten doen over die vergelijkingen tussen beide games, of heel overgevoelig over 'fanboys' ofzo. Dit zijn nou eenmaal gewoon de grote concurrenten van elkaar, dus dan is het vrij normaal dat iedereen bepaalde voorkeuren heeft maar ook dat je de voor- en nadelen afweegt van iedere game. Dat moet ook gewoon kunnen in beide topics.
     
    Garrett vindt dit leuk.
  17. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ik speel Pro clubs van FIFA heel vaak en voor de rest veel off line met PES.
    Maar ja, FIFA16 gaat weinig tot niets aan pro clubs toevoegen, zag ik op een filmpje, dus dat is al geen vooruitgang.
    FIFA zal het wel moeten hebben van hun melkkoe VUT.
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2015
  18. Scorp2111

    Scorp2111 Active Member

    Berichten:
    646
    Leuk Bevonden:
    213
    Zou het ook weer mogelijk zijn om foto's van gezichten van spelers & managers te importeren zoals dit een paar jaar terug kon?
     
  19. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Geloof me, PES5 wil je nu niet meer spelen hoor ;) In die tijd was het meesterlijk :D
    Licenties zijn niet per definitie duur, het is een rechtenkwestie. EA heeft de exclusieve rechten bemachtigd van de licenties van veel competities. Betalen ze heeeel erg veel geld voor. Konami mag de licentie van de PL niet gebruiken, net zoals EA nu geen mogelijkheid heeft om de licentie van de UEFA te gebruiken.

    Wordt het als EU zijnde niet een keer tijd om dit soort constructies aan banden te leggen? Volgens mij is dit een voorbeeld van oneerlijke concurrentie. Bedrijven kunnen er alleen maar meer aan verdienen als meerdere partijen een licentie kunnen bemachtigen. Konami zou dus gewoon de rechten van de Premier League en Bundesliga moeten kunnen kopen. Veel bonden hebben de rechten in eigen hand en verkopen de rechten aan een ieder die het wil kopen. Maargoed, in Brussel staan er belangrijkere dingen op het programma, bijv. de zwarte pieten discussie.
     
  20. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik denk het niet. Op de PS4 heb ik alleen opties gezien voor shirts, emblemen en foto's van managers (sec foto). De X1 bevat deze import optie overigens niet.

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina