1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FIFA 16

Discussie in 'Games' gestart door Jorrie, 28 mei 2015.

  1. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Vanavond paar potjes gespeeld, zowel op World Class als Legendary. De CPU AI is verbeterd t.o.v. de vorige jaren. Spelers houden de bal nu minder lang vast en lopen niet de hele tijd te kappen. Dat is in ieder geval een groot pluspunt. Probleem is echter dat ik nog niet kan zien hoe het gesteld is met de 2 sterren teams. Ook valt het mij op dat de CPU AI nog geen een keer de keeper heeft aangespeeld (alsof die niet in het spelletje voorkomt). Zelf nog geen vrije trap tegengehad, maar de scheids is wel beter dan in PES. Hij laat doorspelen als het kan en anders wordt er gefloten.

    Grafisch is er niet zo heel veel veranderd t.o.v. vorig jaar naar mijn idee. Het ziet er gewoon prima uit. Qua presentatie mijlenver voor op PES.

    V.w.b. de pluspunten:

    + CPU AI zeker verbeterd.... maar nog niet niveau PES
    + Presentatie
    + Scheids past voordeelregel goed toe

    Echt lyrisch over de gameplay ben ik echter nog niet. De goals die ik tegenkreeg, leken eigenlijk allemaal op elkaar. De keeper ging niet altijd vrijuit. Tegenstander scoorde een keer van afstand met een rare boog (keeper deed niets). Andere goals werden altijd vanuit een hoek van ongeveer 45 graden in de korte hoek gescoord. De keeper stond in de korte hoek, maar deed niets. Ook de passing voelt voor mij heel vreemd aan. Ik heb zowel op semi als op handmatig geprobeerd. In beide gevallen gaat de bal vaak niet naar de speler die ik aan wilde spelen (zowel normale passing als hoge steekpass). Ik snap nu waar die ene persoon het over had. Kan gewenning zijn, maar bij PES voelt dit veel beter aan. Zowel in de sterkte van de pass als de richting. Ook valt het mij nog wel eens op dat de balphysics heel raar ogen (alsof het gescript is ofzo). Dan heeft de bal een bepaalde snelheid, maar wordt die bij een bepaalde aanraking opeens dubbel zo snel.

    Laatste punt van kritiek is dat ik niet echt merk dat ik met een ander team speel (Barcelona, Real Madrid, Dortmund en zelfs die Amerikaanse ploeg even geprobeerd).

    V.w.b. de minpunten:

    - Passing voelt heel erg vreemd aan..
    - Op momenten vreemde balphysics
    - Veel dezelfde goals tegen
    - Teams spelen voor mijn gevoel hetzelfde
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  2. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Het dribbelen is wel echt totaal veranderd. Je kan niet meer snel 3 skill moves achter elkaar gooien. Spelers hebben echt de tijd nodig om te herstellen van een truc.
     
  3. Emileu

    Emileu Active Member

    Berichten:
    1.617
    Leuk Bevonden:
    33
    Vanmorgen even de PS4 versie geprobeerd op professional.

    Ik merkte wel duidelijk verschil in AI. Spelers bouwen hier realistische aanvallen op ipv eerst je hele 16 voorbij pingelen en dan alsnog de bal terug te leggen naar iemand buiten de 16. Het spel is dynamischer geworden. Verder moet je tactischer te werk gaan.

    Passes gaan gewoon prima.
    Schieten voelt iets anders en de keepers duiken ook iets anders voor mijn gevoel.
    Grafisch bijna hetzelfde als 15. 15 zag eropzich wel prima uit, alleen het had van mij toch wel iets gelikter gemogen in dit deel.
    Spelers lijken iets beter, hun huid lijkt iets echter. Toch zien de models van PES er beter uit.

    Al met al verwacht ik dat dit toch wel weer een goede editie gaat worden.
     
    viezeferr vindt dit leuk.
  4. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Zo'n beetje de plus- en minpunten van de demo die ik lees op EA:

    + Passing systeem is sterk verbeterd: steekpasses zijn precisiewerk geworden, 'blinde passes' kunnen bijna niet meer en middenvelders met 76 zullen meer foute passes geven op moeilijke momenten (onder druk of uit de lucht) dan goede middenvelders. Bovendien is er de strakke inspeelpass die openingen geeft voor snelle counters.
    + Verdedigende AI is een stuk beter: de 'standing tackle radius' lijkt sterk vergroot, waardoor je minder makkelijk om verdedigers heen dribbelt. Bovendien is het nieuwe tackle systeem beter, dat je kan opstaan tijdens een tackle als je hem verkeerd inzet. Daardoor blijven er minder grote ruimtes achter. Daarnaast rennen spelers terug bij balverlies en rennen ze mee met dieplopende aanvallers. Handig!
    + FUT Draft
    + Skills zijn minder OP.
    + Afstandsschoten zijn veel beter.
    + Dribbling is minder OP, want ze hebben de zig-zag dribbling eruitgehaald.
    +/- Kopballen lijken OP, maar voorzetten zijn moeilijk om perfect te geven.
    +/- No touch dribbling lijkt tof, maar moet nog wat aangepast worden.
    -- Dribbling is teveel aangepast, volgens velen. Het hele dribbelen gaat nu stroef, bij een Messi net zo erg als bij een Bruma.
    - Schoten hebben soms een rare animatie: ze lijken 'recht' door de lucht te gaan en niet te stijgen of dalen.
    - Keepers zijn twijfelachtig: er zijn nieuwe animaties, maar simpele finesse schoten lijken ze enorm veel moeite mee te hebben.
    - Korte corners zijn nog steeds geglitched.
    - 'Stay back while attacking' instructie werkt nog steeds niet goed genoeg.
     
  5. viezeferr

    viezeferr XLive: Ferdicci / PSN: Willems010

    Berichten:
    139
    Leuk Bevonden:
    19
    Meen je dat? van die stroperige acties? (zoals je aangaf met stroeve dribbelen) Ik snap dat ze wat moesten doen aan het dribbelen. Want dat ging inderdaad nergens over met dat zigzaggende dribbelen waar bijna niet tegen te verdedigen viel. Maar dan gelijk weer de hele boeg omgooien... zou ik wel erg jammer vinden. Heb het zelf nog niet kunnen spelen helaas, ik zit op de demo te wachten. Zag hem vanmorgen nog niet op de XBOX marketplace staan. Maar kan me van vorige jaren herinneren, dat ie ook pas ergens in de middag beschikbaar was toch?
     
  6. CRonaldo7

    CRonaldo7 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    1.172
    Leuk Bevonden:
    2
    Iemand enig idee hoe laat de demo komt voor de One?
     
  7. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328

    Dribbelen is in elke FIFA demo bijna niet te doen en erg stroperig. Verder heeft de demo ook niet de beschikking over de complete set aan oude/nieuwe animaties. Vaker worden de nieuwe gepromote om zo te laten zien wat er "nieuw" is.

    Maak je niet druk :) Het uiteindelijke product zal, zoals altijd, stukken beter zijn. Van wat ik lees (en hoor) is het een verbetering t.o.v FIFA15.
     
  8. Suleyman

    Suleyman Active Member

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    32
    Hijs er al. Ik download het nu
     
  9. CRonaldo7

    CRonaldo7 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    1.172
    Leuk Bevonden:
    2
    Even kijken dan :)!
     
  10. Stoempfel

    Stoempfel @Dyonko

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    128
    Dit topic kan wel dicht denk ik. FIFA 16 blijkt slechts een patch te zijn voor FIFA 15.
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  11. Suleyman

    Suleyman Active Member

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    32

    Vond ik dus ook. Als pes licenties had was ik voor pro gegaan.
     
  12. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Fixed :)

    Verwacht er ook niet zo veel van. Hoop dat er bij Pro Clubs nog iets vernieuwd is maar dat zal wel niet. Daar is de afgelopen jaren helemaal niets veranderd.
     
  13. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Waarom klaagt er trouwens niemand hier over de goals in blessuretijd die er nog steeds in zitten? Dat was voor mij al de afgelopen fifa's al het grootste nadeel.
     
  14. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Zit dat er nog steeds in D:
     
  15. Suleyman

    Suleyman Active Member

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    32
    Ik heb hier geen last van maar dat zal dan komen omdat ik echt goed ben met fifa. Ik krijg zelden tegengoals in blessuretijd
     
  16. Arno24

    Arno24 Active Member

    Berichten:
    1.185
    Leuk Bevonden:
    35
    Ook even paar potjes gespeeld,denk dat ik in het begin veel futdraft zal spelen als de beloningen echt groot zijn.Verder laat ik de demo nu weer links liggen want de gameplay is toch altijd weer anders,nog maar 2 weekjes verder met Tots Auba en Tots Lewa
     
  17. Stoempfel

    Stoempfel @Dyonko

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    128
    Ik had het de eerste twee potjes, maar daarna niet meer. Blessuretijd is enorm ingekort, twee keer knipperen en er wordt afgefloten.
     
  18. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Als je goed bent in fifa scoor je zelf ook heel vaak in de blessuretijd.
     
  19. Suleyman

    Suleyman Active Member

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    32
    Ja dat klopt wel maar als je gwn goed kan verdedigen net als mij dan heb je dus geen last ervan.
     
  20. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.760
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Als je een PS4 hebt zal dat licenties-gedoe hopelijk geen echte issue meer zijn in PES2016, ivm Option Files.

    Ik denk dat ik dit keer ook voor PES ga, maar niet dag 1. Eerst even de reacties afwachten, en of die scheids gefixed is, en dan komt ie hopelijk in December weer goedkoop langs in de PS Store...
     

Deel Deze Pagina