Als er geen app is om te installeren binnen de smart-tv omgeving van jouw tv zal dat vermoedelijk niet gaan. Op oudere modellen is dat voor zover ik weet niet mogelijk. De 2015 modellen van bepaalde merken met Android kunnen het misschien wel, al dan niet officieel. Firefox OS dat op recente Panasonic tv's draait is nog relatief nieuw dus mogelijk dat het ooit geport gaat worden, maar dat is koffiedik kijken.
Ik hoop dat dit niet te veel offtopic gaat in de thread voor tv's?
De gemakkelijkste manier zal vermoedelijk een Raspberry Pi zijn met daarop Kodi. Het is een mini-PC ter grootte van een creditcard waarop je verscheidene Linux distributies kunt installeren. Er zijn 3 opties om Kodi te installeren: OpenELEC, OSMC of XBian. Wat de voor- of nadelen van elk zijn weet ik niet omdat ik erg tevreden ben over openELEC en niet verder heb gezocht naar de overige opties.
Een
Raspberry Pi 2B kost €36,95. Dat is alleen het moederbord. De 2B is wat sneller dan eerdere versies door een snellere processor en meer RAM geheugen.
Wat je verder nodig hebt:
Micro-SD kaartje (minimaal class 10 en 8GB, mijn ervaring is dat Sandisk aan te raden is, Transcend was wat instabiel bij mij).
Micro-USB voeding van minstens 1A (al is 2-2,4A beter).
Een behuizing
Hdmi kabel
Overigens hoef je niet terug te schrikken dat het op basis van Linux is, daar heb je namelijk erg weinig te maken. De installatie is doodeenvoudig en gewoon met een user interface, geen command lines etc.
Ondersteunt jouw tv HDMI-CEC? (het zou me verbazen als het niet zo is, overigens) Dan bedien je Kodi namelijk gewoon met de afstandsbediening van de tv.
Voor meer detail kunnen we de Raspberri Pi waarschijnlijk beter bespreken in het topic voor
mediaplayers.
Klik om te vergroten...