1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Algemeen XBWRacing klets topic

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 7 mrt 2013.

  1. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Het rijden an sich schijnt in PC beter te zijn maar dat kan ik niet echt beoordelen aangezien ik FM6 niet gehaald heb.
     
  2. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Hoe ik het zou beoordelen:

    Physics
    Forza 6: 6
    pCARS: 7

    Grafisch
    Forza 6: 8
    pCARS: 8

    Features
    Forza 6: 5
    pCARS: 8

    Raceauto's
    Forza 6: 7
    pCARS: 8

    Tracks
    Forza 6: 8
    pCARS: 9

    Gevoel controller
    Forza 6: 10
    pCARS: 6

    Kortom, pCARS is een betere game (nog niet perfect, maar er is al veel gefixed en gepatched) maar speelt in mijn mening een stuk minder fijn met controller dan Forza 6. Forza 6 is gewoon een completere Forza 5 en mist nog ontzettend veel features.
     
  3. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Thnx, voor het meeste rijplezier dus FM6:thumbs:
     
  4. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Pcars heeft nu net patch 4.0 binnen
     
  5. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Ben ik het wel mee eens.. forza is leuk met een groepje een beetje fun racen.. forza is en blijft arcade racen
     
  6. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Ff zwaaien naar Menno .......

    Ik heb zowel fm6 als PC. Nu net na patch 4.0 is in PC weer een grote stap gezet. PC heeft volgens mij nu alle kinderziektes eruit en het speelt geweldig. Na een competitieavondje ben ik echt gesloopt van de inspanning. Het is echt serieuzer racen dan FM6. Ik vind nu FM6, meer arcade en leuk voor de gezelligheid, wil je echt racen moet je toch echt naar PC.

    Ookal was de demo van fm6 dramatisch in mijn ogen, de huidige game is beter, alleen het geluid vind ik slecht. Als ik in hood view rij, dan hoor ik nauwelijks mijn eigen motor. Het is ook vreemd dat je het geluid verder niet kan aanpassen, behalve het volume.....
     
  7. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Met stuur is pCARS inderdaad duidelijk beter. Maar met controller lijk je in pCARS redelijk kansloos te zijn tegen de stuur gebruikers, al zijn er wel een aantal snel op de leaderboards.
     
  8. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Voor mij Komt absoluut Pcars als winnaar uit de bus. Slechte, zeer zeer slechte start gehad maar nu na een aantal patches is het echt wel een enorme vette game. Ongeëvenaarde Physics. Maar wel met stuurtje rijden anders is het kansloos. Maar goed ik heb in mijn eigen auto ook geen controller om de wagen te besturen.
    Racen doe je met een stuurtje punt. FM is een prima game om te rijden met een controller. Veel meer arcade dan Pcars maar des al wel te plus natuurlijk best een hele leuke game en krijg je een strakke plasser van auto's, dan moet je zeker voor FM gaan..
     
  9. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Bij voorbaat kansloos zijn omdat ik met een controller rijd ga ik niet lang volhouden:confused:. Geld voor een stuur is op nadat ik nu een woning heb gekocht:D En een strakke plasser krijg ik niet van auto's in een spelletje hahahahha:p. Bedankt voor de info allemaal:thumbs: Ik ga van de week maar eens even kijken in de winkels.
     
  10. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    wanneer je in de buurt bent (Roermond) mag je PCars wel een keer komen proberen! :) :p
     
  11. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Hahaha bedankt voor het aanbod. Is maar 121km vanaf Arnhem:lol:
     
  12. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik vind met controller PCARS nog steeds zo veel beter dan Forza, maar goed, dat je kansloos ben met de controller slaat nergens op. Misschien zal je niet de eerste tijd op de leaderboards gaan zetten, maar dat ligt meer aan het feit dat die spelers nou eenmaal serieuze racers zijn. En serieuze racers hebben een stuur. Ik sta met controller gewoon netjes derde in de M3 Cup (bijna gedeeld tweede) en hou veel stuurgebruikers achter me. Ook in de Time Trial die hier op het forum georganiseerd is zie je geen duidelijk verschil tussen stuur en controller.

    Ik vind in alle categorieën die Flavour opnoemt, PCARS de betere. Behalve grafisch misschien, dat zit wel gelijk.
     
    HRT WietHoK NL vindt dit leuk.
  13. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149


    Wat een gaaf project is dit ook, ook mooi gedaan door Chris Harris
     
  14. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Sinds gisteren zijn Ruben en ik aangesloten bij SRVN, SimRace Vereniging Nederland. Vandaag rijd Ruben al zijn eerste race als gastrijder. Hopelijk kan ik volgende race ook aanschuiven!

    Hier de livestream :

     
  15. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ruben ligt er voor de start al uit :mad:
     
  16. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Zonde inderdaad! Dit is een kwalificatie race, dus volgende race achteraan.
     
  17. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Yep helaas stopte de game er mee. PC is ook niet altijd stabiel helaas. :p

    Maar geen drama. Vandaag was gewoon een (gefaalde) test als gastrijder en pas over 2 weken gaan we mogelijk meerijden voor het klassement.
     
  18. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Als de nieuwe firmware V50 voor de TX zorgt dat tijdens een racesessie de FFB 100% blijft en niet fade, dan wordt het met pCarrs alleen maar beter.
    Ik vond met de demo van FM6 dat de FFB erg zwak was.
     
  19. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    nope voegt alleen een regelaar functie toe voor de fan.
     
  20. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Tekst van Thrustmaster faq support site over TX wheel.

    - A thermostat monitors the wheel’s internal temperature

    - The power of the Force Feedback effects automatically decreases as soon as the wheel reaches
    a much higher temperature level (to protect the motor). The power of these effects
    automatically increases as soon as the temperature slightly decreases.


    Het is niet slechts het toevoegen van een regelaar funktie maar ook het effect wat dit kan hebben.
    Mijn theorie nav de tekst hierboven:
    Ik denk dat deze optie ervoor kan zorgen dat je FFB tijdens een race konstant kan blijven
    Als de "forced kooling mode" ervoor zorgt dat de kritische temperatuur niet bereikt wordt dan zal de FFB ook niet worden afgeknepen om de temperatuur te laten dalen.
    Ik laat het wel ff weten als ik de firmware heb getest.
     
    B Tender vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina