1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FIFA 16

Discussie in 'Games' gestart door Jorrie, 28 mei 2015.

  1. dinjooo

    dinjooo Active Member

    Berichten:
    540
    Leuk Bevonden:
    32
    Ja, zo lust ik er nog wel een paar.. Konami brengt toch die game uit? Ze kunnen er dan voor zorgen andere licenties te krijgen. Er zijn wel meer competities in de wereld waar FIFA niet het alleenrecht op heeft. Al snap ik niet waarom Konami niet ook de rechten kan hebben van bijvoorbeeld de Scandinavische landen, football manager heeft ook alle juiste club namen en spelers namen. Dus laat Konami dat toch wel zelf liggen? Dat ze de Europa league en de Champions league hebben is zeker positief, maar daar doen ze weinig bijzonders mee vind ik.
    En ik vind het helemaal geen bullshit dat je een game afrekent op die punten. Zij pretenderen DÉ voetbalgame te zijn, de master is back, zij zijn de baas op het veld,maar komen dan met een half-klare game. Competities die niet af zijn. Clubnamen die al 10 jaar hetzelfde zijn (fc london en shit). Commentaar wat niet aan te horen is. En zélfs dat is voor mij niet het ergste, daar kan ik écht allemaal mee leven....
    Maar de gameplay is ook echt niet zo bijzonder als jullie allemaal willen doen geloven. Nogmaals, als ik op topplayer niveau met Groningen wedstrijden bij Roda met 6-2 win en van de 7 schoten op goal er dus 6 in vliegen is de lol er heel snel af.
    Transferbedragen wat gewoon écht compleet nergens op slaat. Tribune klanten die bij Groningen 6 en 7 miljoen opleveren, lachwekkend.
    Nba 2k word altijd hoog gewaardeerd tov nba van ea omdat die 2k versies altijd zoveel sfeer uitademen. PES ademt bij lange na niet de sfeer uit die Fifa echt wel heeft. PES laat niet eens opstellingen zien voordat je de aftrap doet, wat is dat komop. Voetbal gaat om de sfeer. Dat is ze nog nooit gelukt bij PES, en dan moet de gameplay gewoon geweldig zijn en niks tot weinig op aan te merken zijn, en dat is gewoon niet het geval bij PES
     
  2. Sandman069

    Sandman069 Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    94
    het lijkt erop dat MM nederland niet naar Belgie bezorgd.. bij MM in Belgie kost het spel 59.99 dus;..
     
  3. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Konami heeft al aardig wat licenties uit Zuid-Amerika. Ze brengen inderdaad die game uit, hebben de CL en EL licentie en dit jaar ook die van het EK. Konami heeft nu eenmaal niet het budget dat EA heeft, dat moge duidelijk zijn.

    Sfeer, commentaar en presentatie, helemaal met je eens. Dat is ruk en ook dat zorgt ervoor dat ook ik een 9 te hoog vindt, tezamen met de transfers en kleine gameplay issues. Ik ben het vooral niet eens met het punt over de licenties en competities en dat jij denkt dat jij kunt bepalen dat wij allemaal anderen willen doen geloven dat de gameplay zo denderend is. Dat wil ik niet, ik VIND de gameplay zelf denderend, zoals jij dat niet denderend vindt. En dat mag jij vinden, helemaal goed. Ik zeg en vind niet dat de gameplay foutloos is, zeker niet. Maar dat ik het de leukste (en dus beste) footie vind sinds jaren, dat zeg ik wel.

    Wat betreft jouw ervaringen op topplayerniveau en wedstrijden met zoveel gemak winnen. Tja, die ervaring heb ik zeker niet en ik mag zeggen dat ik toch wel een redelijke PES speler ben. Ik speel met alle hulp uit en ik heb het niet zo gemakkelijk als jij op topplayer. En ik ken niet veel spelers die hetzelfde ervaren als jij, maar goed, ik kan niet beoordelen hoe goed jij bent. Heel goed blijkbaar.
     
  4. Kevacez

    Kevacez PS5 GT: Kevacez

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    48
    Reviews en scores zijn best netjes !

    IGN – 7.8
    Digital Spy – 4/5
    Bleacher Report – 8/10
    GameSpot – 9/10
    Polygon – 9/10
    New Game Network – 86%
    The Guardian – 5/5

    Krijg hem als goed is vandaag binnen:)
     
  5. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Daar past mijn review prima tussen.

    Hoezo krijg je hem eigenlijk vandaag al via Bart Smit? 2 dagen voor de release dag klinkt niet als iets wat Bart Smit zou doen.
     
  6. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Oja, kan hem vandaag ook al spelen, morgen maar even kijken, net wat meer tijd :+
     
  7. Barbabravo

    Barbabravo Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    411
    Als je de game via de Xbox Live Store koopt kan je dan vanaf morgennacht (dus woensdag op donderdag) om 00:00 uur spelen?
     
  8. Suleyman

    Suleyman Active Member

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    32
    Ja
     
  9. bertan88

    bertan88 No Pain! No Game!

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    2
    Exactamunto!
     
  10. donfatos

    donfatos Active Member

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    26
    Wel 18 euro duurder. Dan wacht ik wel even!
     
  11. Barbabravo

    Barbabravo Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    411
    Thanks mensen! Ja klopt, normale versie is wel wat duurder maar ga denk ik de Deluxe edition kopen en die is overal ongeveer dezelfde prijs.
     
  12. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Heb gisteren maar de digitale deluxe versie gehaald. Had hem een tijdje geleden goedkoper op disc kunnen halen maar heb graag wat geld over om niet constant discs te wisselen.
     
  13. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Nog nergens fysiek te koop? Of zijn ze heel streng op het embargo?
     
  14. Barbabravo

    Barbabravo Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    411
    Heb die nu ook gekocht :)
     
  15. Kevacez

    Kevacez PS5 GT: Kevacez

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    48
    Hahah nu staat er woensdag tussen 4 en 6 uur

    Zal wel gewoon donderdag worden kan toch pas vrijdag gamen dus maakt me nie veel uit :mad:
     
  16. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Je merkt nu wel duidelijk verschil in de betere en mindere teams. Eerste potjes speelden leuk weg, leuker dan 15 lijkt het wel maar dat komt ook omdat het weer nieuw is :+
     
  17. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Zo begint Fifa elk jaar maar ik heb hetzelfde idee. Vooral goede passing merk je wel echt. Vooral bij snelle combinaties of interventies merk je dat spelers die hogere passing skills heb de bal vaak beter afleveren.
     
  18. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Dinjooo, prima dat jij FIFA16 beter vindt, dan wel een completer pakket vind. Dat kan ik best snappen, maar je moet geen onzin verkondigen.

    - Te makkelijk op Top Player? Waarom speel je dan niet op Superstar? Kun je het dan niet meer winnen ofzo? Is het dan te moeilijk? Zet de hulpmiddelen eens uit.
    - Geen opstellingen voordat de wedstrijd begint? Even serieus nu (je roept maar wat), ga eens naar 2:30:

    - Voetbal gaat niet om sfeer, voetbal gaat om voetbal. Sfeer is natuurlijk heel erg belangrijk, maar FIFA kan nog zo'n vette presentatie, audio en weet ik veel wat allemaal hebben, als de rest ruk is heb je er niets aan. Of te wel, het is een randzaak die iets toevoegt aan de algehele ervaring.

    Tja, dat de rosters niet in orde zijn is slordig, maar dat wordt gefixt. Dit is een strategische keuze geweest van Konami. Het spel uitbrengen voordat FIFA16 verschijnt. Hoge reviewscores krijgen, omdat de gameplay nu eenmaal dik in orde is en zodoende hopelijk wat FIFA spelers aantrekken. Die rosters worden spoedig bijgewerkt en dan is alles in orde. Het spel is nog geen week uit man.

    Tot slot, die Bundesliga mag Konami voor de honderdmiljoenste keer niet in het spel opnemen. Ook geen neppe competitienaam met echte spelernamen (zoals bij de Premier League het geval is). De Duitse voetbalbond is namelijk geen lid van de FIFPro. Dat een Football Manager die namen wel mag gebruiken, is omdat het geen concurrent is van FIFA. Je kunt een spel geen minpunt geven voor iets waar ze niets aan kunnen doen. Dan heb je inderdaad nog een hoop competities over, maar je wilt niet weten op hoeveel competities EA de exclusieve rechten heeft.[/MEDIA]
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2015
  19. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Lopen die commentatoren nog achter in PES 2016?
     
  20. dinjooo

    dinjooo Active Member

    Berichten:
    540
    Leuk Bevonden:
    32

    - Te makkelijk op Top Player? Waarom speel je dan niet op Superstar? Kun je het dan niet meer winnen ofzo? Is het dan te moeilijk? Zet de hulpmiddelen eens uit.

    Te makkelijk op Top player ja, en vooral als je team een veel te hoge teamgeest heeft. De reden dat ik geen hoger niveau ga doen is omdat het spel me gewoon niet pakt. En komop, het is al de op en na hoogste niveau, dan mag je niet al na 1 dag alle wedstrijden zo makkelijk doorlopen..
    - Geen opstellingen voordat de wedstrijd begint? Even serieus nu (je roept maar wat), ga eens naar 2:30:
    Dat is de champions leaque finale ja.. In de eredivisie kom ik geen opstellingen tegen voor de aftrap begint...Zeer sporadisch dat dat gebeurt. En dat is serieus, waarom zou ik het anders zeggen?!...

    - Voetbal gaat niet om sfeer, voetbal gaat om voetbal. Sfeer is natuurlijk heel erg belangrijk, maar FIFA kan nog zo'n vette presentatie, audio en weet ik veel wat allemaal hebben, als de rest ruk is heb je er niets aan. Of te wel, het is een randzaak die iets toevoegt aan de algehele ervaring.

    Het is voor mij, goed lezen voor mij, veel meer dan een randzaak.. Dat is wat jullie PES-spelers altijd lopen te verkondigen, dat het niet om de sfeer gaat.
    Waarom scoren de 2k games dan altijd hoger dan de ea games? Omdat men dat meer sfeer vind uitademen. Als het bij ijshockey en basketbal om de sfeer gaat, gaat het bij voetbal juist om de sfeer. Geen onzin verkondigen ;). In een leeg stadion kan de wedstrijd nog zo leuk zijn, het is gelijk een stuk minder leuk om naar te kijken. Sfeer maakt de wedstrijd.

    Waar jij vind dat ik onzin uitkraam, dát vind ik juist onzin.
    Echt, ik vind het heel jammer dat PES mij na 1 dag al niet meer pakt, omdat ik nogmaals ook wel een beetje fifa-moe ben, maar jullie moeten niet doen alsof deze PES de koning is onder de voetbalgames. Daar mist het gewoon teveel voor, en de gameplay is echt niet baanbrekend genoeg...
     

Deel Deze Pagina